mar 18, 2016 Opublikował: Barbara Pilawska / 0 komentarzy

10 punktów do Twojego sukcesu

Masz sklep internetowy i chcesz zacząć komunikować w social mediach? Przeczytaj 10 poniższych punktów, to najważniejsze informacje, dzięki którym nie popełnisz podstawowych błędów – do dzieła!

  1. Cel - obierz jasny cel prowadzenia działań i stwórz dedykowaną strategię, dopasowaną do Twojej grupy docelowej i towaru, jaki sprzedajesz. Uwzględnij zmieniające się pory roku, święta i okazje sprzedażowe, podczas których twój produkt może się wyróżnić i zaistnieć.
  2. Komunikacja spójna, ale dostosowana do poszczególnych kanałów - komunikacja musi być taka, aby już w na pierwszy rzut oka było wiadomo z jaką marką mamy do czynienia (oczywiście wyłączając zaplanowane kampanie reklamowe ukrywające w pierwszej fazie markę). Grafiki powinny być klarowne i harmonijne, dostosowane kolorystyką do brandu. Jednocześnie język i przekaz powinny być dostosowane do konkretnych kanałów – inaczej komunikujemy na Facebooku, Twitterze, Snapchacie…
  3. Regularność - to absolutny klucz do sukcesu! Systematycznie aktualizowane blogi, regularne posty na kanałach social media to jedyna możliwość, aby komunikacja miała sens.
  4. Dostosuj komunikat do grupy odbiorców - każdy produkt skierowany jest do innych użytkowników. Dostosuj kanały i przekaz na nich tak, aby działał na twojego klienta – nie ma sensu używać młodzieżowego slangu pisząc o damskiej biżuterii. Dobór fraz i język komunikatu jest kolejną składową sukcesu.
  5. Nie panikuj w sytuacji kryzysowej - nie kasuj komentarzy czy wpisów na gorąco. Nie działaj pochopnie. Wiemy, że materia social mediów jest trudna i cały czas się zmienia, każdemu z nas zdarzają się wpadki i kryzysy – ważne jest, aby zachować zimną krew. Czasem więcej szkody przyniesie usunięty komentarz niż fakt, który go wywołał.
  6. Postaw na jakość publikowanych materiałów - lepiej dodawać rzadziej (4-5 razy w tygodniu), niż codziennie słabej jakości i nieobrandowane zdjęcia. Wszystko musi ze sobą współgrać: język, grafiki dostosowane do wymagań konkretnego medium. Nie wrzucaj byle było – zrób tak, aby było idealnie! To często jakość zdjęć i pomysł są kluczem do sukcesu. Zobacz jak publikują najlepsze polskie marki Local Heroes czy Ania Kruk zdjęcia są zawsze idealnie spójne z profilem marki, grupą docelową ale są też dobrej jakości i atrakcyjne wizualnie!
  7. Real-time marketing - jasne, strategia długofalowa jest najważniejsza, ale czasem pozwól sobie na odrobinę szaleństwa! Zakochałaś się w oskarowej kreacji czy ulubiona drużyna wygrała mecz? Wykorzystaj to w swojej komunikacji – nie tylko pokażesz swoją ludzka twarz i zainteresowania, ale również z pewnością znajdziesz sprzymierzeńców do zachwytów!
  8. Nie kradnij zdjęć, pomysłów na kampanie. Na świecie jest wiele przykładów świetnych akcji reklamowych, to nie znaczy, że mamy je powtarzać. Jasne, inspiracja jeszcze nikomu nie zaszkodziła i przy dobrym brainstormingu może z niej wyjść coś świetnego – jednak powtarzanie schematów i kradzież gotowych zdjęć nie jest wyjściem z sytuacji. Kanały social media kochają świeżość, nowe ujęcia, nietuzinkowe pomysły – nigdy nie zabieraj czyiś koncepcji, tekstów i grafik bez wyraźnego podpisu skąd są i komentarza w jaki celu je publikujesz.
  9. Nie zamykaj się na nowości - wiemy jak monotonne może być wymyślanie kreacji i jak łatwo wpaść w rutynę, dlatego ważne jest, aby cały czas czytać branżowe pisma, sprawdzać co nowego się pojawia w mediach – zobacz ile marek pojawiło się na Snapchacie, Vinie i dzięki temu wygrało, bo byli pierwsi! Bądź zawsze na bieżąco bo to Ciebie mają gonić!
  10. Internet nie zapomina, człowiek tak. Wiemy, że każdemu zdarzają się błędy, jednak publikując w social mediach staraj się je minimalizować. Facebookowe grupy „wsparcia” uwielbiają wrzucać błędy moderatorów i twórców treści, dlatego zawsze pracuj ze słownikiem ortograficznym i dobrze sprawdź publikowane fakty.
E-biznesPromocja e-sklepu
Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Barbara Pilawska

Barbara Pilawska 

więcej
e-biznesjak-promowac-e-sklep
Opublikował: Barbara Pilawska / 0 komentarzy

Kilka sposobów – Instagram dla esklepu...

Niejednokrotnie pisaliśmy już jak social media mogą wpływać na konwersję w sklepie internetowym, jak ważne jest prowadzenie regularnej i przemyślanej kampanii dostosowanej do...

Więcej
e-biznesjak-promowac-e-sklep
Opublikował: Barbara Pilawska / 0 komentarzy

Kilka sposobów jak zrobić dobry blog firmowy...

Myśl o założeniu bloga firmowego spędza Ci sen z powiek? Przeczytaj kilka naszych rad, jak zrobić to najlepiej. Pamiętaj – systematyczność, unikalny oraz zweryfikowany kontent i...

Więcej
patronatytrendywydarzenia
Opublikował: Barbara Pilawska / 0 komentarzy

Spacecraft – z powrotem na orbicie...

Wróciliśmy ze Spacecraft... pełni wrażeń, dobrej energii i nowych kontaktów. Żałujemy, że podróż trwała tak krótko – a co się dokładnie działo? Zapraszamy do lektury! 2.06.2016...

Więcej
e-biznestrendy
Opublikował: Barbara Pilawska / 0 komentarzy

Newsjacking w pigułce...

Newsjacking, często określany jako real-time marketing, to często spontaniczne działanie marketingowe wykorzystujące bieżące wydarzenia w polityce, kulturze czy inne zdarzenie mediowe do...

Więcej
patronatywydarzenia
Opublikował: Barbara Pilawska / 0 komentarzy

W Rzeszowie zawrzało!...

Końcówka zeszłego tygodnia dla wszystkich pasjonatów i praktyków public relations oznaczała tylko jedno – spotkanie w Rzeszowie. 21-22.04.2016 odbył się Kongres Profesjonalistów Public...

Więcej
e-biznesjak-promowac-e-skleptrendy
Opublikował: Barbara Pilawska / 0 komentarzy

Po pierwsze PERSONALIZUJ!...

Największe marki już od lat personalizują swoje produkty – szalik Burberry lub portfel Louis Vuitton z inicjałami to klasyka. Obecnie coraz więcej polskich marek zmienia swoje podejście i...

Więcej