kwi 2, 2015 Opublikował: Redakcja Kliniki ecommerce / 0 komentarzy

3 reguły dobrego contentu

Żeby marka twojego klienta zaistniała w mediach wystarczy…dobry content. Niebanalny temat, wartościowa i unikalna treść – tyle dzieli cię od znalezienia się na pierwszych stronach gazet. Brzmi prosto, prawda? Tymczasem przepaść pomiędzy tym, co wartościowa treść oznacza dla PR-owca a dziennikarza bywa ogromna. Przypominamy kilka zasad tworzenia dobrych materiałów dla mediów. Reszty dowiesz się w kwietniu podczas Kongresu Profesjonalistów Public Relations w Rzeszowie.

Być może wiele razy zastanawiałeś się: dlaczego nie publikują? Twój tekst miał poprawną formę, świeże informacje, parę cytatów, a spektakularnych efektów wciąż brak. Znasz przecież zasady media relations, a mimo to coś idzie niezgodnie z planem i co najgorsze oczekiwaniami klienta. Być może problem to nieodpowiednio dobrany content. Dowiedz się, jak pisać treści, które w mediach obronią się same. Swoją wiedzę na temat nowych trendów w media relations będziesz mógł zweryfikować już 23 i 24 kwietnia na Kongresie Profesjonalistów PR, który odbędzie się jak co roku w Rzeszowie.

Zapomnij dla kogo pracujesz

Zanim zaczniesz pisać, zastanów się po co i dla kogo to robisz. Owszem, pracujesz dla klienta i chcesz budować jego markę w mediach. Jednak informacje prasowe powinieneś tworzyć dla czytelników. Dlatego o treści pomyśl z perspektywy odbiorców oraz ich preferencji. Jeśli nie masz takiej wiedzy, koniecznie uzupełnij braki. Określ precyzyjnie grupy docelowe, poznaj ich specyfikę i dostosuj do nich treść, którą masz do przekazania. Dostarczaj im rzeczywiście interesujących materiałów. Zamiast myśleć o końcowym raporcie z efektów, skup się na swoich czytelnikach.

Nie jesteś fabryką treści

Jeśli swoje efekty mierzysz wyłącznie liczbą publikacji to padłeś ofiarą nieporozumienia i chyba nie do końca wiesz, czym jest twoja profesja. Każdego dnia czytelnik, słuchacz czy użytkownik internetu otrzymuje ogromną ilość komunikatów. Tylko wartościowe treści przebiją się przez szum informacyjny. Dlatego lepiej pisać mniej, ale za to dobrych artykułów. Takich, które dotrą do odbiorców i spotkają się z ich zainteresowaniem. Prawdziwy sukces osiągniesz kiedy dany temat zaintryguje branżę, a dla dziennikarzy przesyłane materiały staną się wiarygodnym i cennym merytorycznie źródłem. – Niestety wiele firm w dalszym ciągu przekłada ilość ponad jakość. Zdarza się, że klienci wymagają od agencji niemal stałej obecności w mediach. Masowa produkcja teksów i generowanie „wycinków” bez patrzenia na ich jakość nie jest przepisem na sukces, co więcej taka praktyka osłabia wizerunek całej branży PR – wyjaśnia dr Dariusz Tworzydło, prezes Exacto Sp. z o.o., organizator Kongresu.

Zapytaj dziennikarzy

Jeśli odpowiadasz za tworzenie treści potrzebujesz inspiracji. Bądź na bieżąco, śledź trendy i analizuj zmiany. Wsłuchuj się w dyskusje odbiorców, obserwuj ich dialog i najważniejsze: wyciągaj wnioski. Taka wiedza pozwoli ci pisać o rzeczach ważnych i pożytecznych z ich punktu widzenia. Jeszcze więcej możesz zyskać budując partnerskie, oparte na obustronnych korzyściach, relacje z dziennikarzami. Kiedy będą naprawdę dobre, chętnie podzielą się informacjami o preferencjach czytelników albo podsuną ciekawy pomysł na artykuł. Dzięki temu będziesz mógł jeszcze lepiej dostosować komunikację do ich oczekiwań. Okazją do konfrontacji opinii na temat działań medialnych będzie tegoroczny Kongres Profesjonalistów Public Relations. Podczas wydarzenia m.in. Maciej Orłoś, Grzegorz Miecugow i Tomasz Machała opowiedzą o blaskach i cieniach współpracy z piarowcami. W programie także wystąpienia ekspertów branży PR oraz praktyczne warsztaty.

Organizatorami Kongresu są firmy Newsline Sp. z o.o. oraz Ideo Sp. z o.o., zaś głównymi partnerami Urząd Miasta Rzeszowa, Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego, Stowarzyszenie Informatyka Podkarpacka, Polskie Stowarzyszenie Public Relations, a także Związek Firm Public Relations. Sponsorem głównym jest firma PRESS-SERVICE Monitoring Mediów Sp. z o.o. Szczegółowe informacje oraz program wydarzenia znajdują się na stronie internetowej: www.kongresprofesjonalistow.pl. Zachęcamy również do śledzenia profilu wydarzenia na portalu Facebook.

Informacja prasowa.

E-biznesPatronatyPromocja e-sklepuWydarzenia
Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Redakcja Kliniki ecommerce

Redakcja Kliniki ecommerce 

więcej
Opublikował: Redakcja Kliniki ecommerce / 0 komentarzy

PayPal PassPort od teraz dostępny dla polskich fir...

PayPal PassPort od teraz dostępny dla polskich firm,  które chcą działać globalnie Według danych PayPal, handel transgraniczny rośnie w stałym tempie. Mieszkańcy Stanów...

Więcej
patronaty
Opublikował: Redakcja Kliniki ecommerce / 0 komentarzy

Warsztaty e-commerce w Warszawie – sprawdź...

Warsztaty „E-handel – czyli jak podejść do budowy działalności firmy w kanale online” Chcesz dowiedzieć się jak podejść do budowy działalności firmy w Internecie? Jak uzyskać...

Więcej
jak-promowac-e-sklep
Opublikował: Redakcja Kliniki ecommerce / 0 komentarzy

Promocja z blogerami a podatki...

Celem każdego sklepu, czy to internetowego czy stacjonarnego, jest sprzedaż jak największej ilości produktów i osiągnięcie jak najwyższego wolumenu obrotów. Jednakże, aby to uzyskać,...

Więcej
patronaty
Opublikował: Redakcja Kliniki ecommerce / 0 komentarzy

INFOSHARE 2017 – SPOTKANIE WIEDZY I BIZNESU...

INFOSHARE 2017 - SPOTKANIE WIEDZY I BIZNESU. ORGANIZATORZY ODSŁANIAJĄ SZCZEGÓŁY 11 EDYCJI KONFERENCJI Wiedza na temat biznesu, innowacji, marketingu i programowania, przestrzeń dedykowana...

Więcej
e-biznesjak-promowac-e-sklep
Opublikował: Redakcja Kliniki ecommerce / 0 komentarzy

Jak promować markę beauty?...

Jak promować markę beauty skutecznie, by dotrzeć do jak największej liczby fanów oraz potencjalnych klientów, angażować, inspirować i pozostać zapamiętaną? Spójność przede...

Więcej
wydarzenia
Opublikował: Redakcja Kliniki ecommerce / 0 komentarzy

Wirtualna rzeczywistość w realnym biznesie...

Smartfon XXI wieku nie jest już tylko urządzeniem do prowadzenia rozmów, wysyłania wiadomości, przekazywania filmów i zdjęć. Coraz częściej stanowi małe centrum dowodzenia - za jego...

Więcej