Koniec roku i początek nowego to nie tylko czas zabawy i odpoczynku, lecz także idealny czas na przemyślenia i snucie planów na przyszłość. Poznaj 5 skutecznych sposobów na to, jak poprawić swoją skuteczność i zrealizować w 2015 roku wszystkie swoje zamierzenia.
1. Rozlicz 2014 rok.
Zacznij od rzetelnego podsumowania minionego roku i wyciągnij wnioski. Sprawdź, co udało się zrealizować, a co nie. Porzuć nieefektywne techniki sprzedaży i plany, które nie wypaliły, a całą energię przesuń na te działania, które przynoszą wymierne korzyści i zyski.
Następnie uporządkuj CRM. Spisz wszystkie sprawy, których nie udało Ci się zamknąć. Jak najszybciej sfinalizuj je, albo zapomnij o nich. Wejdź w 2015 rok z czystym kontem i umysłem i skup się na konkretach.
2. Świętuj sukcesy.
Sukces wieńczy pewien etap Twojej strategii marketingowej, a świętowanie go pomaga ten etap zamknąć. Nigdy nie żałuj czasu na to, by doceniać siebie i swoje osiągnięcia. Na pewno miałeś w 2014 roku wiele mniejszych lub większych sukcesów, którymi nie zdążyłeś się nacieszyć.
Nadrób zaległości! Wyłącz negatywne myślenie i świętuj tak, jak lubisz. Nabierzesz energii do dalszych zmagań, a w chwilach zwątpienia będziesz miał co wspominać i szybko podniesiesz się na duchu.
3. Napisz plan działań.
Pisanie strategii jest żmudnym, lecz niezbędnym procesem. Mając plan będzie Ci łatwiej nie tylko działać, lecz także oceniać swoją skuteczność. Duże zadania podziel na kilka drobniejszych – unikniesz uczucia przytłoczenia już na starcie.
Ustal także konkretnie swoje cele, np. jeden nowy klient miesięcznie. Jeśli jedna umowa to efekt 3 prezentacji, a by umówić prezentację potrzebujesz 10 telefonów, to znajdź czas na 30 telefonów i 3 prezentacje. Warto też dorzucić coś „na górkę”, by wyjść poza plan minimum.
4. Skonsultuj plan.
Bez względu na to, czy będzie to przełożony, czy też koleżanka lub ktoś z rodziny, warto by ktoś rzucił okiem na efekt Twoich starań. Nie tylko znajdzie luki i sprzeczności, które Ty przegapiłeś, ale być może dorzuci swoje inspiracje. Świeże spojrzenie i odrobina krytyki jeszcze nigdy nikomu nie zaszkodziły, a Tobie pozwolą uniknąć nieprzemyślanych działań.
5. Działaj konsekwentnie.
Zamknąłeś miniony rok, wyciągnąłeś wnioski, przed Tobą leży sensowna strategia marketingowa…co dalej? Teraz nie pozostaje Ci nic innego, jak tylko działać z żelazną konsekwencją i wieńczyć sukcesem wszystkie małe etapy wielkiego planu na 2015.
Powodzenia!
Autor: Natalia Bednarz