sty 19, 2015 Opublikował: Marek Włodarczyk / 0 komentarzy

Automatyczna kampania reaktywacyjna – case study.

Każdy subskrybent jest wyjątkowo wartościowy dla firmy, również ten nieaktywny. Potencjał nieaktywnych użytkowników zauważyła firma CarDelMar, zlecając naszemu zespołowi konsultingowemu zrealizowanie automatycznej kampanii reaktywacyjnej przy wykorzystaniu narzędzia optivo® broadmail.

CarDelMar oferuje wynajem samochodów urlopowiczom na całym świecie. Firma współpracuje z międzynarodowymi partnerami, takimi jak Alamo, Avis czy Europcar oraz lokalnymi wypożyczalniami aut. Oferowane samochody rezerwowane są w biurze podróży lub na stronie www.cardelmar.de.

Bierność wyzwaniem.

Email marketing jest od dawna skutecznie realizowany przez brokerów internetowych. Newsletter CarDelMar kierowany jest do podróżników, obieżyświatów i wielbicieli samochodów. Co 14 dni rozsyłane są informacje o ekskluzywnych rabatach, podpowiedzi dotyczące sposobu dokonywania rezerwacji i wynajmu aut oraz informacje o nowych partnerach handlowych. Mimo tego, CarDelMar stanął przed istotnym wyzwaniem niemała grupa abonentów po kilku miesiącach przestała reagować na rozsyłane newslettery. CarDelMar chciał zreaktywować drzemiąc w nich potencjał.

Automatyzacja.

Projekt został zrealizowany w oparciu o przekonanie, że reaktywowanie nieaktywnych użytkowników jest znacznie korzystniejsze niż pozyskiwanie nowych klientów. Do wszystkich nieaktywnych abonentów, którzy przez co najmniej pięć miesięcy nie otworzyli i nie kliknęli w newsletter CarDelMar, miały być automatycznie wysyłane emaile. Celem akcji było zmotywowanie do interakcji możliwie jak największej liczby abonentów newslettera i wznowienie regularnej komunikacji. Działanie to miało się bezpośrednio odnosić do wynajmu samochodów i przybliżyć międzynarodową ofertę CarDelMar.

Koncepcja.

Zespół konsultingowy optivo zdefiniował koncepcję. Chciano zwrócić uwagę nieaktywnych subskrybentów na komunikację emailową CarDelMar i skłonić ich do otwierania i klikania w newslettery. Zaprojektowano wielostopniową kampanię odwołującą się do sloganu firmowego „Compare Cheap Car Hire Worldwide”. Przygotowując emaile użyte w kampanii, zastosowano specjalną koncepcję Look & Feel. Wysyłka odbyła się w sposób automatyczny i podyktowany aktywnością odbiorców. Jednocześnie, cały czas, priorytetem było przywrócenie regularnej komunikacji z subskrybentami.

Gamifikacja poprzez email.

W ramach reaktywacji nieaktywni odbiorcy mogli udać się wraz z CarDelMar w wirtualną podróżą przez trzy kontynenty. Hitem kampanii była wielostopniowa „gamifikacja”. Nieaktywni użytkownicy mieli odgadnąć, po jakim mieście porusza się wskazany samochód („W jakim mieście zaparkowano samochód?”). Warunkiem uczestnictwa w późniejszym konkursie z nagrodami było rozpoznanie zaprezentowanej atrakcji turystycznej i przyporządkowanie właściwego miasta. Motywacją dla zwycięzcy był bezpłatny wynajem samochodu na cały tydzień.

Sukces dzięki odpowiednim emailom.

W ramach zautomatyzowanej kampanii CarDelMar reaktywował 7% wszystkich początkowo nieaktywnych abonentów. Emaile otwierane były przez aż 62 procent respondentów. W ramach całej pięciostopniowej kampanii w zautomatyzowany sposób rozsyłano emaile przypominające i aktywizujące oraz emaile potwierdzające udział w grze o zwycięstwo. Rozsyłanie tych ostatnich emaili było sprzężone z udzieleniem prawidłowej odpowiedzi na pytania dotyczące miast.

Systematyczne testy.

Wszelkie działania w fazie startowej projektu były systematycznie analizowane przez konsultantów optivo w specjalnych testach A/B i podlegały optymalizacji. I tak, w poszczególnych emailach testowano między innymi nazwę nadawcy, tytuł wiadomości oraz analizowano teksty zawarte w pre-headerze. Proponowano też różne wersje layoutu e‐maili przypominających o konkursie z nagrodami.

Międzynarodowe wyróżnienia.

Wyniki kampanii reaktywacyjnej przekonały nawet MarketingSherpa, renomowaną amerykańską firmę badawczą specjalizującą się w śledzeniu trendów marketingowych. Kampania CarDelMar została wyróżniona w ramach prestiżowego konkursu „MarketingSherpa Email Award” najwyższą nagrodą w kategorii „Build and Cleanse – Ecommerce”. Poza tym, CarDelMar wdrożyło automatyczną kampanię reaktywacyjną do swoich stałych działań e-­‐mail marketingowych.

car del mar

Promocja e-sklepu
Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Marek Włodarczyk

Marek WłodarczykCountry Manager optivo GmbH / Sp. z o.o.

Country Manager w optivo, gdzie oprócz kreowania działań sprzedażowych i marketingowych na rynku polskim, zarządza strategicznie polskim oddziałem firmy. Pracę w optivo rozpoczął w 2014 roku, na stanowisku Sales Director. Jest także ekspertem branży Call Center / Outsourcingu oraz posiada bogatą praktykę biznesową i doświadczenie w budowaniu działań sprzedażowych na terenie całej Europy. Ukończył studia magisterskie na kierunku Socialmanagement w Niemczech, gdzie studiował i pracował łącznie przez ponad 14 lat. Jest też absolwentem Podyplomowych Studiów Zarządzania Sprzedażą Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.

więcej
e-biznestrendy
Opublikował: Marek Włodarczyk / 0 komentarzy

4 kroki do osiągnięcia sukcesu...

Rosnąca liczba kanałów komunikacji sprawia, że indywidualna ​​ścieżka zakupowa klienta – od pierwszego kontaktu z marką, aż do dokonania zakupu – jest obecnie bardziej rozproszona...

Więcej
e-biznesjak-promowac-e-sklep
Opublikował: Marek Włodarczyk / 0 komentarzy

Sztuczna inteligencja przyszłością emarketingu...

Jak na otrzymane emaile zareagują poszczególni odbiorcy? Jak efektywnie unikać folderu SPAM? Jaki powinien być kolejny, najbardziej optymalny krok, który powinniśmy podjąć? Niezależnie od...

Więcej
e-biznesjak-promowac-e-skleptrendy
Opublikował: Marek Włodarczyk / 0 komentarzy

Hiperpersonalizacja, czyli nowa broń marketingu...

Masowe wysyłki są passé. W dzisiejszym świecie marketerzy mają niezliczone możliwości segmentowania bazy pod kątem grup docelowych i personalizowania treści tak, aby w efektywny sposób...

Więcej
e-biznesjak-promowac-e-sklep
Opublikował: Marek Włodarczyk / 0 komentarzy

Dokąd zmierza komunikacja z klientem?...

„Conversational commerce” to nowy, coraz bardziej popularny temat. Aplikacje dedykowane do komunikacji, takie jak WhatsApp, WeChat i im podobne, są w rozkwicie. Założyciel WhatsApp, Jan Koum,...

Więcej
e-biznesjak-promowac-e-sklep
Opublikował: Marek Włodarczyk / 0 komentarzy

E-mail marketingowe inspiracje na Dzień Ojca...

Czy wiecie, że ojcowie musieli czekać ponad 50 lat dłużej niż matki na swoje oficjalne święto? Warto przygotować dla nich coś specjalnego i wykorzystać tę okazję do znacznego zwiększenia...

Więcej
e-biznesjak-promowac-e-sklep
Opublikował: Marek Włodarczyk / 0 komentarzy

E-mail marketing: podwójna zgoda...

Słowem kluczowym, które warunkuje prawidłowe podejście do działań e-mail marketingowych, jest "zgoda" – uzyskanie od wszystkich odbiorców wyraźnej i możliwej do potwierdzenia zgody na...

Więcej