lis 20, 2015 Opublikował: Barbara Pilawska / 0 komentarzy

Black Friday już za kilka dni! Gotowi?

27 listopada 2015 – dokładnie tego dnia w Stanach Zjednoczonych będzie trwało zakupowe szaleństwo. Jak co roku, tuż po święcie dziękczynienia cała Ameryka kupuje!

Czarny Piątek, geneza nazwy tego wyjątkowego dnia pochodzi od koloru atramentu – czerwonym zapisywało się kiedyś straty, a czarnym zyski. Tak też od  niezwykle wysokich przychodów jakie odnotowują sklepy w tym czasie postanowiono nazwać ten dzień.

black friday

via: www.businessinsider.com

O co właściwie chodzi?

Dokładnie od Czarnego Piątku oficjalnie rozpoczyna się okres świąteczny, to już najwyższy czas na zakupy, myślenie o prezentach i Bożonarodzeniowych ozdobach. Tego dnia, wszystkie sklepy szykują wyjątkowe promocje – największe obniżki oferują te z elektroniką, sprzętem AGD oraz odzieżą. W Stanach Zjednoczonych kolejki ustawiają się już w nocy, wszyscy z niecierpliwością czekają na otwarcie sklepów, które często specjalnie na ten dzień zmieniają godziny otwarcia – wiedząc, że im wcześniej otworzą i dłużej będą czynni, tym więcej zarobią. Często dochód z tego dnia przekracza tygodniowe czy nawet miesięczne zyski danego sklepu!

via: www.businessinsider.com

via: www.businessinsider.com

Czy nasi rodacy też dają się ponieść zakupowemu szaleństwu?

W Polsce Czarny Piątek zaczął powoli przyjmować się w 2011 roku, wtedy to pierwsze sklepy zaczęły wprowadzać tego dnia dedykowane promocje. Obecnie, tradycja ta staje się coraz bardziej popularna i wszyscy czekają na tytułowy Black Friday! Dotychczas, Czarny Piątek kojarzony był głównie ze sklepami internetowymi – specjalne kody zniżkowe czy promocje zachęcały do zakupów właśnie tego dnia. Polacy zachęceni przekazem z mediów o szaleństwie zakupów dają się ponieść gorączce.

Polacy coraz bardziej zdają sobie sprawę z możliwości jakie niesie za sobą zakup w sklepie internetowym – wyjątkowe promocje, okolicznościowe kody rabatowe, wyprzedaże i obniżki cen. Konsumenci szukają produktów najwyższej jakości, w  najlepszej cenie i coraz częściej świadomie korzystają z możliwości jakie dają zakupy online.

A po Czarnym Piątku – czas na cybernetyczny poniedziałek (cyber Monday), już nie możemy się doczekać!

E-biznesPromocja e-sklepu
Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Barbara Pilawska

Barbara Pilawska 

więcej
e-biznesjak-promowac-e-sklep
Opublikował: Barbara Pilawska / 0 komentarzy

Kilka sposobów – Instagram dla esklepu...

Niejednokrotnie pisaliśmy już jak social media mogą wpływać na konwersję w sklepie internetowym, jak ważne jest prowadzenie regularnej i przemyślanej kampanii dostosowanej do...

Więcej
e-biznesjak-promowac-e-sklep
Opublikował: Barbara Pilawska / 0 komentarzy

Kilka sposobów jak zrobić dobry blog firmowy...

Myśl o założeniu bloga firmowego spędza Ci sen z powiek? Przeczytaj kilka naszych rad, jak zrobić to najlepiej. Pamiętaj – systematyczność, unikalny oraz zweryfikowany kontent i...

Więcej
patronatytrendywydarzenia
Opublikował: Barbara Pilawska / 0 komentarzy

Spacecraft – z powrotem na orbicie...

Wróciliśmy ze Spacecraft... pełni wrażeń, dobrej energii i nowych kontaktów. Żałujemy, że podróż trwała tak krótko – a co się dokładnie działo? Zapraszamy do lektury! 2.06.2016...

Więcej
e-biznestrendy
Opublikował: Barbara Pilawska / 0 komentarzy

Newsjacking w pigułce...

Newsjacking, często określany jako real-time marketing, to często spontaniczne działanie marketingowe wykorzystujące bieżące wydarzenia w polityce, kulturze czy inne zdarzenie mediowe do...

Więcej
patronatywydarzenia
Opublikował: Barbara Pilawska / 0 komentarzy

W Rzeszowie zawrzało!...

Końcówka zeszłego tygodnia dla wszystkich pasjonatów i praktyków public relations oznaczała tylko jedno – spotkanie w Rzeszowie. 21-22.04.2016 odbył się Kongres Profesjonalistów Public...

Więcej
e-biznesjak-promowac-e-skleptrendy
Opublikował: Barbara Pilawska / 0 komentarzy

Po pierwsze PERSONALIZUJ!...

Największe marki już od lat personalizują swoje produkty – szalik Burberry lub portfel Louis Vuitton z inicjałami to klasyka. Obecnie coraz więcej polskich marek zmienia swoje podejście i...

Więcej