paź 21, 2015 Opublikował: Dariusz Brzezicki / 0 komentarzy

Blog dla e-sklepu – jak prowadzić

Coraz więcej firm zaczyna prowadzić własnego bloga, ponieważ to pozwala im na podanie odpowiedzi na najczęściej zadawane przez klientów pytania. Sprawia też iż komunikacja z konsumentami staje się prostsza niż kiedyś.

Firmy i sklepy internetowe coraz częściej stawiają na aktywną i szybka komunikację z potencjalnymi nabywcami oferowanych przez siebie produktów i usług. Z kolei klienci coraz częściej poszukują przydanych dla nich informacji w Internecie. To sprawa, że coraz więcej wytwórców zakłada blogi branżowe.

Blog dla e-sklepu

Blogi stanowią obecnie jedno z najbardziej popularnych źródeł, na których konsumenci szukają informacji, ponieważ, w porównaniu do innych stron internetowych, te nie zalewają czytelników nachalnymi reklamami. Prowadzony umiejętnie może nie tylko przyciągnąć większą ilość potencjalnych nabywców, ale zainteresować stałych klientów do większych zakupów.

W przypadku sklepu internetowego blog okazuje się skutecznym narzędziem. Ze względu na to, że funkcjonalność e-sklepu nieco ogranicza możliwości dokładnego przyjrzenia się produktowi oraz nie zawiera szczegółowych informacji na temat jego funkcjonalności, ta niedogodność może wpływać na wielkość oraz sposób dokonywania zakupów przez nabywców. Z kolei artykuły na blogu mogą sprawić, że konsumenci będą bardziej przekonani do kupienia określonych towarów. Na blogu można poświęcić więcej miejsca na dokładne opisanie tego, czym dokładnie zajmuje się sklep, bardziej dokładne przedstawienie określonych produktów, a także omówienie innych zagadnień z nimi związanych, jak na przykład: sposób przechowywania lub konserwacji.

Jak blogować

Przed rozpoczęciem blogowania istotnym elementem jest przemyślenie oraz opracowanie strategii jego prowadzenia. Ona pozwoli na konsekwentne realizowanie zamierzonych celów. Opracowanie planu powinno zostać poprzedzone dokładnym rozpoznaniem, a dokładnie analizą przypadków podobnych witryn internetowych, a także dokładne określenie rodzaju produktów pod względem ich użyteczności dla klientów. Z tego punktu widzenia, oczywistym jest publikowanie informacji użytecznych dla nabywców. Jednak, co do ich tematyki, istnieje dowolność: może on opowiadać o samych produktach, ich cechach szczególnych lub sposobie użytkowania albo informować o aktualnościach.

Kolejnym, istotnym elementem jest częstotliwość wpisów. Z badań wynika, że użytkownicy stron internetowych znacznie bardziej preferują takie witryny, które publikują regularnie. Z kolei takie, na których wpisy pojawiają się rzadko, nie zdobywają przychylności. Dobrym sposobem jest publikowanie raz w tygodniu, gdyż wtedy istnieje szansa na wyłapanie najnowszych trendów i tendencji oraz opisanie na bieżąco aktualności.

Prowadzenie bloga to przede wszystkim regularność. Ilość i długość wpisów trzeba zatem dostosować do tematyki, ale również swoich możliwości czasowych. Dobrym pomysłem jest przygotowanie kilku wpisów, by w momencie wzmożonej pracy dodać do bloga.

E-biznesPromocja e-sklepu
Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Dariusz Brzezicki

Dariusz BrzezickiCopywriter, autor tekstów każdego rodzaju, przedsiębiorca Pasja-pisania.pl

Ciekawski, rzeczowy, merytoryczny – to podobno o mnie. W szkole podstawowej zafascynowany radiem, w gimnazjum prasą, a od czasów liceum Internetem. I to ostatnie zostało do dziś. Przez okres studiów imał się tylko przydatnych rzeczy, a te różnie można definiować…

więcej
e-biznesjak-promowac-e-sklep
Opublikował: Dariusz Brzezicki / 0 komentarzy

Content marketing – artykuł sponsorowany...

Content marketing, czyli działanie nakierowane na zdobycie jak największej liczby klientów, nastawia się na dostarczanie unikalnej treści dostosowanej do potrzeb czytelników. Publikowane...

Więcej
e-biznesjak-promowac-e-sklep
Opublikował: Dariusz Brzezicki / 0 komentarzy

Blog dla e-sklepu – jak prowadzić...

Coraz więcej firm zaczyna prowadzić własnego bloga, ponieważ to pozwala im na podanie odpowiedzi na najczęściej zadawane przez klientów pytania. Sprawia też iż komunikacja z konsumentami...

Więcej
patronatywydarzenia
Opublikował: Dariusz Brzezicki / 0 komentarzy

InternetBeta 2015 – to już historia...

Ludzie związani z branżą internetową na stolicę polskiego Internetu z pewnością wskażą Kielnarową, wieś pod Rzeszowem. To właśnie tam odbyła się kolejna impreza...

Więcej
patronatywydarzenia
Opublikował: Dariusz Brzezicki / 0 komentarzy

InternetBeta 2015 coraz bliżej...

Siódma edycja multidyscyplinarnej konferencji o nowych technologiach i innowacjach coraz bliżej. Już 9-11 września Rzeszów stanie się „internetową stolicą Polski”. W tych dniach do...

Więcej
e-biznestrendy
Opublikował: Dariusz Brzezicki / 0 komentarzy

Tego nie wiedziałeś o pracy dobrego copywritera...

Na ogół myślisz tak: zlecasz jakiś tekst copywriterowi, a ten od razu przechodzi do pracy i „stuka” palcami w klawiaturę tworząc „jakiś” tam tekst. W rzeczywistości jest zupełnie...

Więcej
patronatywydarzenia
Opublikował: Dariusz Brzezicki / 0 komentarzy

9. edycja infoShare – lepiej być nie mogło...

Na wnioski jeszcze za wcześnie, bo za nami dopiero połowa roku, ale już dziś można pokusić się o stwierdzenie, że tegoroczny infoShare to branżowa impreza roku. I nie ma w tym żadnego...

Więcej