sie 15, 2014 Opublikował: Trol Intermedia / 0 komentarzy

Blogi modowe wpływają na zwiększenie sprzedaży

Rozpowszechnienie Internetu oraz urządzeń mobilnych sprawiło, że proces podejmowania decyzji zakupowych nieustannie się zmienia. Coraz częściej szukamy informacji o produktach w sieci a także „w drodze” do pracy, na spotkanie. Wykorzystujemy do tego urządzenia mobilne. Na zakup wpływają także media społecznościowe. Firmy mają nowe kanały dotarcia do konsumentów. Oddziaływanie blogów można wyraźnie dostrzec w branży modowej.

W Polsce branża modowa rozwija się bardzo dynamicznie. Moda stała się symbolem kształtowania własnego wizerunku, wyrażania siebie. Noszenie odzieży danej marki oznacza utożsamianie się z wyznawanymi przez nią wartościami. Social media, w tym szczególnie blogosfera, wykorzystuje ludzką potrzebę rozmawiania o swoich gustach, upodobaniach czy chęci poparcia swojej decyzji opiniami innych. Dzięki tym kanałom potrzeby te są zaspakajane, przyczyniając się tym samym do wpływu na decyzje zakupowe konsumentów a dalej wyników sprzedaży.

W przypadku sklepów handlujących odzieżą i dodatkami szczególne znaczenie stanowią blogi modowe. Ich zaletą jest to, że traktowane są jako niezależne źródło informacji na temat produktów, marek. Blogerzy są całkowicie obiektywni w swoich ocenach. Dla wielu internautów stanowią miejsce codziennej inspiracji a nawet kreowania popytu.

W blogosferze wykorzystuje się kilka, różnorodnych form marketingu np. bannery reklamowe, testowanie produktów, wykorzystywanie go w stylizacjach czy konkursy. Jednak odbiorcy największą wagę przywiązują do polecenia danego produktu przez blogera i jego rzetelnej oceny. Pozostałe formy nie budzą takiego zaufania. Poza tym blogerzy mają możliwość oferowania rabatów na dany produkt czy bezpośredniego przekierowania internatów na stronę producenta.

Jednym z kluczowych badań na temat polskiej blogosfery jest raport „Blogerzy w Polsce 2013”. Zawiera on informacje na temat popularności poszczególnych blogerów – jaki mają wizerunek, czy są opiniotwórczy oraz czy wpływają na zachowania konsumenckie.

badanie blogosfery

 

Źródło: raport Blogerzy w Polsce 2013, PBI, 2013

 

Z raportu wynika, że aż co trzeci czytający blogi (min. raz w miesiącu) został przekonany do zakupu produktu, który pojawił się we wpisach. Jeszcze więcej, bo 39 proc. ankietowanych zostało od zakupu odwiedzionych na podstawie negatywnych opinii w dziennikach internetowych. Co ważne, raport przedstawia, że dane te dynamicznie rosną na przestrzeni lat, co pozwala wysnuć wniosek, że wpływ blogów jest coraz silniejszy i wzrośnie w kolejnych latach.

W raporcie został także przedstawiony pozytywny wizerunek blogosfery. Postrzegani są przez grupę badawczą jako osoby popularne, inspirujące, przyjazne, niezależne. Stanowią dla internautów źródło informacji oraz inspiracji – co czwarty badany potwierdza taką opinię.

Blogosfera modowa wpływa na decyzje internatów, z tego względu warto zadbać o odpowiednie relacje z autorami dzienników internetowych oraz o obecność we wpisach. Blogerzy są otwarci na współpracę i chętnie podejmują kreatywne i oryginalne wyzwania, dlatego ciekawa akcja może stanowić klucz do sukcesu.

 Autor: Alicja Dahlke

 

 

 

 

E-biznesPromocja e-sklepu
Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Trol Intermedia

Trol Intermedia 

więcej
patronaty
Opublikował: Trol Intermedia / 0 komentarzy

Relacja z targów IT Future Expo...

IT Future Expo, coroczne spotkanie B2B, poświęcone trendom oraz innowacjom informatyczno-technologicznym odbyło się 7 i 8 września w Warszawie i gościło szerokie grono Specjalistów i...

Więcej
newsypatronaty
Opublikował: Trol Intermedia / 0 komentarzy

Meet Magento PL 2016 #mm16pl – relacja...

„The future of eCommerce is the person” to jedno zdanie z prelekcji biznesowej Alexandra Kitova oddaje klimat całego niezwykłego wydarzenia jakim było Meet Magento PL 2016. Konferencja odbyła...

Więcej
e-biznespatronaty
Opublikował: Trol Intermedia / 0 komentarzy

Psychologia sprzedaży, droga do sprawczości...

Sława i popularność jaka urosła wokół Pana Mateusza Grzesiaka, sprawiła, że sięgając po książkę „Psychologia sprzedaży” byłam pewna, że znajdę w niej wartościowe treści. Nie...

Więcej
newsypatronatytrendy
Opublikował: Trol Intermedia / 0 komentarzy

Komunikacja marketingowa 2030 – wywiad z aut...

Komunikacja marketingowa 2030. Technologiczna rewolucja i mentalna ewolucja to książka Roberta Stępowskiego wydana przez wydawnictwo Słowa i Myśli - przeczytajcie wywiad z autorem! Adam...

Więcej
jak-promowac-e-skleptrendy
Opublikował: Trol Intermedia / 0 komentarzy

(Insta)gram szaleństwa – sprzedaż na Instagr...

Koniec 2015 oraz pierwsza połowa roku 2016 przyniosła ze sobą wiele innowacji w branży Social Media oraz e-commerce. Zmiany zaczęły postępować powoli, a rozpoczęło się, jak to bywa –...

Więcej
e-biznes
Opublikował: Trol Intermedia / 0 komentarzy

Video marketing nie tylko na You Tube...

Inteligentny człowiek się nie nudzi? W dzisiejszych czasach, w świecie w którym jesteśmy dosłownie zasypywani informacjami – czy nuda jest w ogóle możliwa? Wystarczy włączyć komputer,...

Więcej