mar 29, 2016 Opublikował: Tomasz Ławniczak / 0 komentarzy

Budowanie zaufania klienta a wyniki sprzedaży

W e-commerce powodzenie firmy zależy od wielu aspektów, ale przede wszystkim od nas samych, od tego, w jaki sposób przekonamy do siebie klienta. Nie możemy być jedynie dobrzy, ale musimy być lepsi od konkurencji, która jak nietrudno zauważyć, jest coraz większa, mocniejsza i bardziej zdeterminowana. Nie można zatem działać w sposób chaotyczny, a mieć bardzo przemyślaną strategię, która w pierwszej kolejności będzie ukierunkowana na klienta, a nie na samą sprzedaż.

„Prawdziwą sztuką sprzedaży jest udzielać klientom odpowiedzi na pytania, których wcale nie zadali”, czyli trzeba ich po prostu dobrze poznać. To jest sekret sukcesu dobrego sprzedawcy, który cieszy się wśród klientów zaufaniem, uznaniem i poszanowaniem. Na zaufanie trzeba sobie zapracować, a następnie je utrzymać i go nie stracić. Zatem sprzedaż to nie tylko dostarczanie osobom trzecim dóbr i towarów, ale również nieustanna troska o klientów, którzy obdarzyli nas nawet początkowo niewielkim zaufaniem.

Daj coś od siebie

Wraz ze startem własnego biznesu, trzeba się zastanowić, co mogę dać od siebie swoim potencjalnym klientom. Naturalnie, będziesz prowadził sprzedaż towarów, ale one będą źródłem Twoich zarobków, a nie oto w tym momencie chodzi. Trzeba mieć świadomość, że muszę dać od siebie coś więcej, tak w sposób zupełnie bezinteresowny. Klient jest osobą, która wybiera takiego sprzedawcę, od którego otrzyma najwięcej za jak najmniej. Badania wykazały, że użytkownik odwiedzając stronę internetową, w pierwszej kolejności zwraca uwagę na wygląd witryny i na to, czy jest ona przejrzysta i będzie mógł z łatwością się po niej poruszać. To jednak nie wszystko. W drugiej kolejności niezwykle ważne znaczenie ma dla niego obsługa klienta, czyli bezpośredni kontakt sprzedawca – klient.

To właśnie w ten sposób możesz zyskać dobrą opinię wśród konsumentów i wyjść na prowadzenie w wyścigu po klienta. Liczne statystyki wskazują również na to, że budowanie zaufania klienta przekłada się bezpośrednio na zwiększoną sprzedaż. Czyli nawet, jeżeli nasze ceny są nieco wyższe, niż konkurencji ze względu np. na dobrą jakość produktów, a odpowiednio zadbamy o klienta, czyli udostępnimy mu nasze dane kontaktowe, jak również wdrożymy aplikację „czat kontaktowy„, to możemy mieć pewność, że nasze zyski wzrosną. Czyli to, co sprzedawca powinien dać swoim klientom, to przede wszystkim samego siebie, być dla nich i utrzymywać z nimi stałe relacje.

Stały klient, czyli ten najbardziej wartościowy

Niekiedy sprzedawca może z pełną odpowiedzialnością powiedzieć, że jest współczynnik konwersji jest wysoki. Owszem, jest to duży sukces, do którego dąży bardzo wielu właścicieli sklepów internetowych. Zastanówmy się jednak, czy tak duża liczba użytkowników na naszej stronie przekłada się na duże zyski i zwiększoną sprzedaż. Z tym już bywa różnie. Powód jest jeden, mamy wielu użytkowników, ale mało klientów. Jak to się dzieje? Być może mamy bardzo dobrze wypozycjonowaną stronę oraz dobrą reklamę internetową, co wpływa na to, że bardzo wielu użytkowników różnymi kanałami komunikacji dociera na naszą stronę. Co jednak dzieje się potem?  Wchodzą na stronę sklepu i na tym koniec… Właśnie w tym momencie powinien zadziałać „impuls zaufania”, czyli należy zrobić wszystko, żeby zatrzymać klienta na naszej stronie, pozwolić mu się o nas więcej dowiedzieć i zaprezentować swoją firmę i ofertę w jak najlepszy sposób. Jeżeli nam się to uda, następnym krokiem ze strony użytkownika będzie zakup produktów w naszym sklepie.

Jak łatwo zauważyć droga klienta od otrzymania informacji o Twojej stronie do samego zakupu jest bardzo długa. Sam odpowiedz sobie na pytanie, czy jeżeli firma jest Ci mało znana, chętnie korzystasz z jej usług? Strach, obawa przed nieuczciwym sprzedawcą i ryzyko, którego podejmują się tylko nieliczni. Małymi krokami do celu, a osiągniesz to, co sobie zamierzyłeś.

„W czym mogę pomóc?” – słowa o wielkiej mocy

Wyobraźmy sobie pewną sytuację: wchodzimy do sklepu odzieżowego w celu zakupu nowej koszulki. Za ladą stoi ekspedientka, która w naszym kierunku skierowała jedynie ciche „dzień dobry”, po czym zajęła się swoimi sprawami. Nie podeszła do nas, nie zapytała o to, czego potrzebujemy i nie zaoferowała swojej pomocy. Jak się w takiej sytuacji czujemy? Czy kolejne zakupy będą okazją do ponownego odwiedzenia tego samego sklepu? W większości przypadków, klient będzie omijał sklep szerokim łukiem.

Podobnie jest w sklepach internetowych, gdzie od sprzedawcy wymaga się jeszcze więcej. Kontakt klient-sprzedawca jest ograniczony. Często, aby się czegoś dowiedzieć, użytkownik musi wysłać maila na adres podany na stronie, a odpowiedź otrzymuje w przeciągu kilku dni. To zbyt długo, czasami chcemy otrzymać konkretną informację teraz, natychmiast. To właśnie umożliwia nam chat na żywo. Klient ma poczucie bezpieczeństwa, podczas kiedy porusza się po sklepie. Wie, że zawsze może zwrócić się do konsultanta, który udzieli mu wszystkich ważnych dla niego informacji, co może przyspieszyć jego decyzję o zakupie i usprawnić cały proces zakupowy.

Najważniejsza w sprzedaży jest świadomość potrzeb naszych klientów, którzy szukają firmy solidne i godnej zaufania.

E-biznesPromocja e-sklepu
Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Tomasz Ławniczak

Tomasz ŁawniczakCEO & Founder NGChat.com.

Z wykształcenia i zamiłowania elektronik i ekonomista, który skutecznie łączy te dziedziny nauki by projekty w których bierze udział były najlepiej dostosowane do potrzeb biznesów internetowych. Posiada ponad piętnastoletnie doświadczenie w IT. W tym czasie brał udział w tworzeniu i wdrożeniach wielu systemów ERP oraz Business Intelligence w międzynarodowych korporacjach oraz dużych prężnie działających polskich firmach. Od kilkunastu lat tworzy i rozwija własne projekty informatyczne. Na bazie doświadczeń, potrzeb rynkowych oraz pasji do eCommerce obecnie tworzy i rozwija najlepszy i najbardziej innowacyjny komunikator internetowy NGChat.com przeznaczony tylko dla sklepów internetowych. Prywatnie pasjonat podróży, miłośnik gór, szybkiej jazdy na nartach i pływania.

więcej
e-biznesjak-promowac-e-skleptrendy
Opublikował: Tomasz Ławniczak / 0 komentarzy

Rewolucja w branży e-commerce...

Zadowolenie klienta to w sprzedaży kluczowa kwestia. Każdy sprzedawca dąży do pozyskania jak największej liczby stałych klientów. Aby jednak to osiągnąć, należy skoncentrować się na jego...

Więcej
e-biznesjak-promowac-e-sklep
Opublikował: Tomasz Ławniczak / 0 komentarzy

Wizerunek firmy? Zacznij od kontaktu z klientem!...

Aby mówić o sukcesie, trzeba nie tylko pozyskać klientów, którzy z nami pozostaną i będą do nas wracać, ale również stworzyć stabilną i silną markę, która będzie cieszyła się...

Więcej
e-biznessystemy-b2b
Opublikował: Tomasz Ławniczak / 0 komentarzy

E-commerce chat – bądź bliżej klienta...

Klient jest coraz bardziej wymagający, ma coraz większe oczekiwania i nie zadowala się już jedynie unikatową ofertą i korzystnie niskimi cenami. Dzisiaj klienci zwracają szczególną uwagę na...

Więcej
e-biznessystemy-b2b
Opublikował: Tomasz Ławniczak / 0 komentarzy

Fantastyczny środek optymalizacji sprzedaży...

Wchodząc do branży e-commerce, trzeba liczyć się z tym, że czeka tam na nas wiele obowiązków, z którymi będziemy musieli sobie poradzić na każdym etapie sprzedaży. Optymalizacja...

Więcej
e-biznessystemy-b2b
Opublikował: Tomasz Ławniczak / 0 komentarzy

Narzędzie łączące sprzedawców z klientami...

Zainteresowanie sprzedażą internetową rośnie. Dotyczy to zarówno samych sprzedawców, którzy coraz chętniej podejmują się prowadzenia e-sklepów lub wspierania swojej sprzedaży tradycyjnej...

Więcej
e-biznesjak-promowac-e-sklep
Opublikował: Tomasz Ławniczak / 0 komentarzy

Budowanie zaufania klienta a wyniki sprzedaży...

W e-commerce powodzenie firmy zależy od wielu aspektów, ale przede wszystkim od nas samych, od tego, w jaki sposób przekonamy do siebie klienta. Nie możemy być jedynie dobrzy, ale musimy być...

Więcej