Tegoroczna Golden Marketing Conference odbyła się pod hasłem „Be more human!” W jaki sposób prelegenci przedstawili nam to założenie?
Rozmawiaj z klientem
Z wystąpienia Rafała Brzoski dowiedzieliśmy się, że swego czasu InPost zainwestował 4 mln złotych w telewizyjną promocję paczkomatów. Kampania przyniosła około 1300 zrealizowanych przesyłek. Wyszło więc na to, że nakłonienie za pomocą reklamy telewizyjnej jednej osoby do skorzystania z paczkomatu kosztowało około 3000zł! Firma zrezygnowała z telewizji i postawiła na edukację klientów – landing page i opis usługi podlinkowany w sklepach pozwolił na kilkukrotne zwiększenie liczby klientów w ciągu kilku tygodni. Proste rozwiązania bywają najlepsze. GMC w całości poświęcona została temu, by nauczyć marketerów, jak tworzyć marketing bliski ludziom.
Dbaj o komunikat
Golden Marketing Conference to wydarzenie, które ściąga najlepszych specjalistów w swoich dziedzinach. Praktyków, naukowców – ludzi, którzy potrafią zainteresować widownię swoją dziedziną. W ciągu dwóch dni konferencji wszyscy prelegenci, a wśród nich m.in. prof. Rafał Ohme, Paweł Tkaczyk czy Mateusz Grzesiak, pracowali na wspólny cel, którym było przekonanie ludzi reklamy do tego, by jak najwięcej uwagi wkładali w zrozumienie, kto jest odbiorcą ich przekazów. Co więcej – robili to nie tylko bazując na konkretnych przykładach, ale nawet wciągając w swój wykład widownię.
Co tak naprawdę nam się podoba?
Czuliście kiedyś ciarki w trakcie oglądania przekazu telewizyjnego? Uśmiechnęliście się na widok jakiejś reklamy? Skąd wiecie, że koncepcja, która podoba się wam – pracownikom działu marketingu – spodoba się waszym klientom? Dzięki prof. Ohme i jego badaniom jesteście w stanie poznać podświadome reakcje klienta. Takie, których nawet on sam nie zawsze jest w stanie zwerbalizować. Wiedzieliście o tym? To trzeba było przyjść na Golden Marketing Conference!
Zanim coś powiesz – posłuchaj!
Pozostali prelegenci zaprezentowali nieco mniej naukowe ujęcie tematu. Paweł Tkaczyk po raz kolejny przekonywał, że zamiast suchych komunikatów odbiorcy oczekują opowieści i dialogu. Mateusz Grzesiak w swoim show prezentował drogę do komunikacyjnego sukcesu. Wiedzie ona przede wszystkim przez zrozumienie, że nie ma czegoś takiego, jak „fart”, „fuks” i „smykałka” – sukces zależy od wypracowanych metod i założonych celów.
Szkoda, że tak rzadko
Golden Marketing Conference to perełka na konferencyjnej mapie Polski i wyjątkowe wydarzenie w Poznaniu. Szczerze mówiąc – nie możemy się doczekać kolejnej edycji.