lis 28, 2014 Opublikował: Marek Włodarczyk / 0 komentarzy

Customer intelligence- skuteczna i zindywidualizowana komunikacja e-mailowa na wyciągnięcie ręki

W procesie zbierania, analizowania i wykorzystywania danych w e-mail marketingu, brak odpowiednio sprofilowanego dostępu do informacji o użytkownikach praktycznie uniemożliwia właściwą komunikację. Idealnym rozwiązaniem okazuję się być zastosowanie customer intelligence – odpowiedni stopień segmentacji umożliwia bowiem dotarcie do konkretnych konsumentów i stworzenie solidnych podstaw dla trwałej i owocnej relacji.

Skuteczny e-mail marczerwony wykresketing opiera się na jakości oraz targetowanej analizie dostępnych danych. Odnosi się to zarówno do kanału e-mailowego, jak i innych źródeł. Niechęć do dzielenia się wiedzą w ramach jednej firmy (ang. silo mentality) należy już natomiast do przeszłości: obecnie działy marketingu mają dostęp do ogromnych ilości zróżnicowanych danych pozyskanych ze sklepów online, mediów społecznościowych i analizy stron internetowych. Pytanie jak rozsądnie zinterpretować i wykorzystać w ukierunkowany sposób takie informacje wydaje się więc być o wiele bardziej istotnym, niż sama „big data”.

CO MOŻNA OSIĄGNĄĆ DZIĘKI CUSTOMER INTELLIGENCE?

Dzięki customer intelligence, czyli procesowi gromadzenia i analizowania informacji o konsumentach, przedsiębiorstwa zyskują przede wszystkim możliwość lepszego poznania i zrozumienia własnych klientów. Ma to kluczowe znaczenie podczas próby sprostania ich oczekiwaniom i zindywidualizowanego dotarcia do użytkowników. Tym samym do głównych cech customer intelligence należałoby zaliczyć:

1. Zadowoleni konsumenci

Dzięki precyzyjnej wiedzy wyniesionej z poprzednich kampanii, dalsza komunikacja z użytkownikiem może zostać znacząco zindywidualizowana. Po drugie, dostęp w czasie rzeczywistym do danych konsumenta, zawierających wszystkie informacje o dotychczasowych transakcjach, pozwala lepiej ocenić jego oczekiwania. W ten sposób wysyłane wiadomości są perfekcyjną odpowiedzią na wymagania użytkowników i gwarantują, że kampania dotrze do odpowiedniej osoby w odpowiednim czasie.

2. Większa efektywność

Za pomocą prostych wzorów zapytań, customer intelligence pozwala uniknąć obszernych plików Excel lub dużego nakładu pracy ze strony wewnętrznych zasobów IT. Wcześniej przygotowane możliwości trafnej ewaluacji umożliwiają indywidualnie tworzenie i stosowanie raportów w celu zapewnienia bardziej skutecznego i precyzyjnego dotarcia do konsumentow.

3. Mniejsze koszty

Jako składnik e-mail marketingowego oprogramowania wysokiej jakości, będącego w stanie sprostać oczekiwaniom nowoczesnych firm, customer intelligence pozwala oszczędzić również wydatki na dodatkowe koszty szczegółowych analiz. Czas, który w innym wypadku należałoby na nie poświecić, można bowiem przeznaczyć na skupienie się na koncepcji kampanii. Ponadto, ewaluacje w ramach customer intelligence redukują także koszty samej wysyłki.

4. Wyższe ROI

Dobrze sprofilowana odpowiedź na oczekiwania i wymagania konsumentów skutkuje wyższą sprzedażą, niższymi kosztami zakupu i większą lojalnością klientów – głównie poprzez wykorzystanie potencjału cross i upsell.

KLUCZ DO SUKCESU TO SEGMENTACJA

segmentacjaCustomer intelligence powinno być przede wszystkim wykorzystywane jako podstawa do przekształcenia wszystkich informacji uzyskanych poprzez gromadzenie i analizę danych w ukierunkowane działania. W ten sposób, za pomocą dokładnie określonej segmentacji, z ogromu dostępnych surowych danych można uzyskać informacje niezbędne dla ukierunkowanego dotarcia do klientów.

Szczególnie istotne wydają się być informacje służące wsparciu komunikacji opartej na zainteresowaniach, np. dla rozwoju dedykowanego profilu zainteresowań. Wysoko zindywidualizowane profile zainteresowań umożliwiają bowiem spersonalizowaną komunikację, a straty powodowane przez rozpraszanie są znacznie ograniczone. W praktyce jednak, cały biuletyn nie musi być koniecznie w pełni dostosowany do informacji uzyskanych dzięki customer intelligence. Często bowiem, już jeden segment zaprojektowany w ten sposób jest wystarczająco efektywny.

drugi czerwony wykresCustomer intelligence to swego rodzaju dźwignia, umożliwiająca kierowanie relacjami z klientem w pożądanym kierunku. Na przykład niezainteresowani lub nieaktywni klienci mogą być szybko identyfikowani, a komunikacja z nimi prowadzona w odpowiedni sposób. Dlatego też odpowiednia segmentacja jest również kluczem do precyzyjnego działania w przypadkach zmieniających się zainteresowań. Dzięki niej klienci są klasyfikowani  i przydzieleni do właściwych segmentów w zależności od ich obecnego statusu, działań i preferencji.

Podsumowując, precyzyjne dotarcie do konsumentów nie jest możliwe bez customer intelligence, którego siła leży w bardzo precyzyjnej segmentacji i odpowiedniej orientacji zawartości wiadomości.

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Marek Włodarczyk

Marek WłodarczykCountry Manager optivo GmbH / Sp. z o.o.

Country Manager w optivo, gdzie oprócz kreowania działań sprzedażowych i marketingowych na rynku polskim, zarządza strategicznie polskim oddziałem firmy. Pracę w optivo rozpoczął w 2014 roku, na stanowisku Sales Director. Jest także ekspertem branży Call Center / Outsourcingu oraz posiada bogatą praktykę biznesową i doświadczenie w budowaniu działań sprzedażowych na terenie całej Europy. Ukończył studia magisterskie na kierunku Socialmanagement w Niemczech, gdzie studiował i pracował łącznie przez ponad 14 lat. Jest też absolwentem Podyplomowych Studiów Zarządzania Sprzedażą Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.

więcej
e-biznestrendy
Opublikował: Marek Włodarczyk / 0 komentarzy

4 kroki do osiągnięcia sukcesu...

Rosnąca liczba kanałów komunikacji sprawia, że indywidualna ​​ścieżka zakupowa klienta – od pierwszego kontaktu z marką, aż do dokonania zakupu – jest obecnie bardziej rozproszona...

Więcej
e-biznesjak-promowac-e-sklep
Opublikował: Marek Włodarczyk / 0 komentarzy

Sztuczna inteligencja przyszłością emarketingu...

Jak na otrzymane emaile zareagują poszczególni odbiorcy? Jak efektywnie unikać folderu SPAM? Jaki powinien być kolejny, najbardziej optymalny krok, który powinniśmy podjąć? Niezależnie od...

Więcej
e-biznesjak-promowac-e-skleptrendy
Opublikował: Marek Włodarczyk / 0 komentarzy

Hiperpersonalizacja, czyli nowa broń marketingu...

Masowe wysyłki są passé. W dzisiejszym świecie marketerzy mają niezliczone możliwości segmentowania bazy pod kątem grup docelowych i personalizowania treści tak, aby w efektywny sposób...

Więcej
e-biznesjak-promowac-e-sklep
Opublikował: Marek Włodarczyk / 0 komentarzy

Dokąd zmierza komunikacja z klientem?...

„Conversational commerce” to nowy, coraz bardziej popularny temat. Aplikacje dedykowane do komunikacji, takie jak WhatsApp, WeChat i im podobne, są w rozkwicie. Założyciel WhatsApp, Jan Koum,...

Więcej
e-biznesjak-promowac-e-sklep
Opublikował: Marek Włodarczyk / 0 komentarzy

E-mail marketingowe inspiracje na Dzień Ojca...

Czy wiecie, że ojcowie musieli czekać ponad 50 lat dłużej niż matki na swoje oficjalne święto? Warto przygotować dla nich coś specjalnego i wykorzystać tę okazję do znacznego zwiększenia...

Więcej
e-biznesjak-promowac-e-sklep
Opublikował: Marek Włodarczyk / 0 komentarzy

E-mail marketing: podwójna zgoda...

Słowem kluczowym, które warunkuje prawidłowe podejście do działań e-mail marketingowych, jest "zgoda" – uzyskanie od wszystkich odbiorców wyraźnej i możliwej do potwierdzenia zgody na...

Więcej