Multichannel, satysfakcja z obsługi e-klienta, opodatkowanie sklepów online – to nas czeka w 2016? Prognozy na 2016 rok w ecommerce zapowiadają skupienie się na strategii multichannel. Przede wszystkim w celu zapewnienia klientom, podobnego komfortu zakupów na każdym wybranym kanale.
W ostatnim roku polski rynek ecommerce osiągnął wysokość 8,6 mld dolarów wydanych na zakupy online. Nie da się ukryć, że w Niemczech jest to wielkość rzędu 53 mld dolarów. Posiadamy duże perspektywy na zbliżenie się do obrotów naszych sąsiadów na przestrzeni kilku lat. Bazując na prognozach przekazanych przez PCG rynek sprzedaży internetowej wzrośnie o 53% w roku 2016. Naliczymy min. 45 mld złotych, które Polacy zainwestują w zakupy online.
Przy zakładanym wzroście rynek ecommerce, może zetknąć się z przysłowiową „ścianą”. W niedługim czasie wg. informacji Rzeczpospolitej rząd ma zamiar opodatkować sklepy online. Zdaniem ekspertów handel internetowy zostanie narażony na trudną sytuację. Opodatkowanie e-sklepów może spowodować podwyższenie kosztów sprzedaży produktów, co będzie skutkowało osłabieniem rozwoju rynku. Projekt ma zostać wprowadzony przez resort finansów w I kwartale br.
Kolejnym pożądanym trendem na przyszłość, jest satysfakcja z obsługi klienta internetowego. Badanie wykonane przez McKinsey, które informuje, że 55 % osób jest gotowych zapłacić więcej, jeśli otrzymają większą uwagę ze strony e-sprzedawców. Obsługa klienta nie jest na najwyższym poziomie. Klienci kupując w Internecie oczekują profesjonalnej obsługi i szybkiej reakcji. Wszystko ma się obywać online, bez konieczności telefonowania czy emaliowania w celu otrzymania oczywistych informacji.
Miejmy nadzieję, że informacja o opodatkowaniu sklepów online, nie zatrzyma rozwoju polskiego rynku ecommerce. Prognozy na 2016 rok wyglądają obiecująco.
to wydaje się jednak sprawiedliwe, skoro Polacy kupują coraz więcej w internecie, a opodatkowują normalne, to niby czemu sklepy internetowe mają mieć taryfę ulgową?