wrz 2, 2015 Opublikował: Ganna Yevtushenko / 0 komentarzy

Potrafisz wyobrazić sobie wakacje bez internetu?

  • 56% polaków uważa internet za niezwykle przydatne narzędzie w trakcie planowania wakacji, a 95% używa go także w trakcie wyjazdu.
  • 69% polskich turystów poszukuje w internecie wakacyjnych ofert, a 63% szuka tam szczegółowych informacji odnośnie celu podróży.
  • Dla 20% polaków dostęp do wi-fi jest jednym z najważniejszych czynników
    w trakcie wyboru miejsca pobytu.
  • Gotówka jest w dalszym ciągu najczęstszym sposobem płatności, ale rośnie popularność usług internetowych: PayPal jest używany przez 20% podróżujących polaków, głównie w celu pokrycia kosztów mieszkania, a 24% rozważa wykorzystanie tego serwisu w przyszłości.

Jak udowadnia najnowszy raport PayPal i GFK[1], wielu Polaków ma jeszcze wakacje przed sobą i tylko 24% już wykorzystało swój urlop. 21% z nas w dalszym ciągu czeka na wakacyjne wyprzedaże we wrześniu, a spora grupa (6%) planuje wyjazd w okresie od października do grudnia.

Nasze podróże nie są ani za długie (ponad 25% badanych spędzi na wakacjach w sumie, przez cały rok, około 7 dni), ani za drogie – 45% planuje wydać na wyjazdach około 2 tysięcy złotych. Niezależnie jednak od powyższych czynników, lubimy być dobrze przygotowani do podróży i wykorzystujemy różne źródła informacji w trakcie zdobywania wiedzy o wybranym miejscu.

Jak usprawnić wakacyjne planowanie?

Planowanie wakacji może się czasami wydawać prawdziwym wyzwaniem, zwłaszcza kiedy podróżujemy z dziećmi lub mamy ograniczony budżet. Niezależnie jednak od tego, jakie przeszkody musimy pokonać, mamy jedno narzędzie, które ułatwia zwalczenie każdej z nich: internet.

Internet jest kluczowym rozwiązaniem dla polskich urlopowiczów – 56% uważa go za niezbędny w trakcie planowania wakacji, a 95% w trakcie samej wycieczki lub wyjazdu. Do czego tak często go wykorzystujemy?

  • Przede wszystkim, internet jest niezastąpiony w wyszukiwaniu najtańszych ofert wakacyjnych (takich jak np. pakiety urlopowe, wycieczki, transport czy zakwaterowanie).
  • Ponadto, internet pomaga w  wyszukiwaniu szczegółowych informacji odnośnie miejsca, do którego podróżujemy (w tym m. in. o średnich cenach, punktach gastronomicznych, atrakcjach turystycznych, służbie zdrowia, bezpieczeństwie, zwyczajach i polityce wizowej czy imigracyjnej).

Okazuje się, że w obu przypadkach, kanały online są popularniejsze od swoich odpowiedników offline – tylko 12% osób wyszukuje oferty i tylko 5% szczegółowych informacji w siedzibie agencji lub przez telefon. W tym samym czasie, odpowiednio 78% i 18% wykorzystuje w tym celu stronę internetową biura lub jej profil w mediach społecznościowych. Warto również pamiętać o wyjątkowej popularności samych wyszukiwarek internetowych i innych portali podróżniczych.

Na co się decydujemy I dlaczego?

Polscy turyści od dłuższego czasu przestają się interesować pakietami wakacyjnymi w stylu all-inclusive w zamkniętych i luksusowych ośrodkach. Najbardziej kuszący dla nas rodzaj wypoczynku to ten relaksujący, a dopiero następnie słoneczny i przygodowy. Polacy wybierają najczęściej pobyt w hotelach (26%) i wynajętych apartamentach/domach (24%), ale pobyt u rodziny (14%) lub przyjaciół (11%) również jest całkiem popularny.

Jeżeli chodzi o wybór miejsca, w którym chcemy spędzić urlop, duże znaczenie ma cena (53% Polaków wybiera ją jako jeden z najważniejszych czynników), następnie dobre opinie wśród recenzentów lub znajomych (43%). Jednocześnie, w trakcie wyboru miejsca pobytu, połączenie Wi-Fi jest jednym z najważniejszych elementów dla 20% Polaków. Oznacza to, że dostęp do skrzynki mailowej, media społecznościowe i inne usługi online są dla nas ważniejsze niż np. dodatkowe wyposażenie ośrodka czy rodzinna atmosfera. Lubimy mieć również wiele możliwości uregulowania płatności – ten czynnik jest ważny dla 22% badanych.

Najpopularniejszym środkiem transportu jest samochód, który wybiera 69% ankietowanych. Na drugim miejscu plasują się linie lotnicze (13%) – Polacy wybierają je przede wszystkim ze względu na cenę – 73% wyznacza koszt jako najważniejszy czynnik. 39% kieruje się polityką bagażową, a 41% ofertą portów docelowych. Co więcej, znaczącą rolę w podejmowaniu decyzji odgrywają zniżki i oferty specjalne – 8% wskazuje, że jest to jeden z najważniejszych argumentów, który decyduje o wyborze miejsca wakacji.

Dlaczego jesteśmy online w trakcie wakacji

Internet jest dla Polaków nie tylko niezwykle użyteczny w trakcie planowania wakacji, ale także w trakcie samego pobytu – prawie 56% z nas uważa go za niezbędny w trakcie urlopu. Podczas wakacji wykorzystujemy go zarówno do sprawdzania mapy i szukania objazdów (38%), jak i znajdowania najlepszych restauracji i atrakcji turystycznych (26%). Wchodzimy do internetu również po to, by być w kontakcie z rodziną I znajomymi np. poprzez media społecznościowe (21%).

Polacy pozostają na wakacjach oszczędni – zazwyczaj, planujemy wydać na wakacje nie więcej niż 2 tysiące złotych. Nie oznacza to jednak, że nie lubimy zrobić zakupów online w trakcie wyjazdu – kupujemy w ten sposób coraz więcej produktów cyfrowych, np. e-booki do poczytania na plaży czy muzykę do podróży samochodem – dla 4% Polaków jest to główny powód używania internetu w trakcie wakacji.

Najpopularniejszym sposobem płatności  na wakacjach (zarówno przed, jak i w trakcie pobytu) jest gotówka (47%) oraz karty kredytowe (25%). Jednocześnie, 20% Polaków wykorzystuje do pokrycia wakacyjnych wydatków system PayPal, a 24% które jeszcze tego nie robiło, rozważa jego użycie w przyszłości. Popularność serwisu w trakcie podróży można tłumaczyć nie tylko wygodą I bezpieczeństwem, ale także dostępnością na całym świecie.

Współcześnie, internet jest jednym z najpotężniejszych narzędzi, a jedną ze sfer, na którą ma największy wpływ, są właśnie podróże. To wspaniałe uczucie móc za pomocą kilku prostych kroków zarezerwować lot na drugi koniec świata i jednocześnie sprawdzić wszystkie ważne informacje odnośnie danego miasta czy regionu – mówi Damien Perillat, Dyrektor Zarządzający PayPal w Europie Środkowo-Wschodniej. Chcemy być częścią tej rewolucji i dlatego od 1 lipca, PayPal chroni swych użytkowników również wtedy, kiedy kupują produkty cyfrowe, tak często używane w trakcie podróży. Chcemy uczynić wakacyjne doświadczenie jeszcze lepszym, więc objęliśmy ochroną również bilety. Jeżeli cokolwiek pójdzie nie tak w trakcie podróży – PayPal zwróci ci koszty – dodaje.

Ulepsz swoje wakacje z nowym programem kupujących PayPal

Od 1 lipca 2015, Program Ochrony Kupujących PayPal obejmuje zarówno fizyczne, jak i cyfrowe produkty oraz usługi. Dobra niematerialne, czyli takie, które nie wymagają fizycznej przesyłki aby dotrzeć do kupującego, to poza usługami, między innymi cyfrowa muzyka, książki, gry, oprogramowanie czy bilety na podróże.

W rezultacie, nie musisz martwić się komplikacjami związanymi z kupowaniem online w trakcie wakacji – teraz, możesz kupić interesującą cię książkę kucharską z lokalnymi przepisami, pamiątki z internetowego butiku czy bilety na lokalną atrakcję turystyczną bez żadnych przeszkód, a jeżeli cokolwiek pójdzie nie tak – PayPal zajmie się tym, podczas gdy ty będziesz się cieszyć wakacyjną przygodą (pełny przegląd programu ochrony kupujących w systemie PayPal oraz jej warunki znajdują się w Umowie z użytkownikiem PayPal tym linkiem).

Internet, a wakacje

Internet na wakacjach

[1]Konsument XXI wieku na wakacjach, międzynarodowe badanie przeprowadzone przez GFK na zlecenie PayPal w sierpniu 2015 roku w Polsce, na Węgrzech, w Rumunii i w Czechach. Badanie zostało przeprowadzone poprzez kwestionariusz online (CAWI) pośród 1200 użytkowników internetu, w wieku 18+. Struktura próby została skorygowana przy użyciu wagi analitycznej tak, by odpowiadała strukturze polskich, węgierskich, rumuńskich i czeskich internautów pod względem płci, wieku, wykształcenia i wielkości.

NewsyTrendy
Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Ganna Yevtushenko

Ganna YevtushenkoHead of business development PayPal

Ganna dołączyła do firmy PayPal w 2009 roku. Pracowała w zespole strategii i była odpowiedzialna za rozwój firmy i ekspansję geograficzną w Europie.

więcej
e-biznesjak-promowac-e-sklep
Opublikował: Ganna Yevtushenko / 0 komentarzy

Otwórzmy bramy e-możliwości...

Otwórzmy bramy e-możliwości: Badanie PayPal/GfK pokazuje, że Polacy aktywniej wykorzystują internetu nie tylko robiąc zakupy, ale także rozwijając biznes Prawie 77% polskich...

Więcej
e-biznesjak-promowac-e-sklep
Opublikował: Ganna Yevtushenko / 0 komentarzy

Sprzedawaj w Social Mediach...

Sprzedaż kontekstowa, czyli jak spieniężyć społecznościowy szum: Sprzedający w sieci mogą w okresie świątecznym spodziewać się znacznych wzrostów sprzedaży. Zgodnie z danymi...

Więcej
newsytrendy
Opublikował: Ganna Yevtushenko / 0 komentarzy

Potrafisz wyobrazić sobie wakacje bez internetu?...

56% polaków uważa internet za niezwykle przydatne narzędzie w trakcie planowania wakacji, a 95% używa go także w trakcie wyjazdu. 69% polskich turystów poszukuje w internecie wakacyjnych...

Więcej
e-biznestrendy
Opublikował: Ganna Yevtushenko / 0 komentarzy

PayPal poszerza Program Ochrony Kupujących...

Z dniem 1 lipca 2015, Program Ochrony Kupujących PayPal obejmuje także usługi i produkty cyfrowe. Od teraz, Program uwzględnia niemal wszystkie dobra i usługi nabyte za pośrednictwem...

Więcej
e-biznesnewsytrendy
Opublikował: Ganna Yevtushenko / 0 komentarzy

3 wskazówki, jak dbać o bezpieczeństwo swoich fina...

W pierwszych miesiącach 2015 roku część z nas może zastanawiać się, czy warto wytrwać w swoich noworocznych postanowieniach. Być może niektórzy porzucili już swój cel lub tak naprawdę...

Więcej
e-biznesjak-promowac-e-sklep
Opublikował: Ganna Yevtushenko / 0 komentarzy

Niemcy na czele zagranicznych klientów...

  Najchętniej za pośrednictwem Internetu kupują u nas Niemcy*. Nasi zachodni sąsiedzi stanowią aż 28% wszystkich klientów zagranicznych. Do najważniejszych kierunków eksportowych...

Więcej