Pozycja „Employer branding. Marka pracodawcy w praktyce”, autorstwa Julity Dąbrowskiej, wydawnictwo Słowa i Myśli, stanowi bardzo ciekawe studium realiów polskich pracodawców. Czym jest jednak sam employer branding? Według autorki jest to „proces łączący komunikację zewnętrzną, marketing, public relations, sponsoring z komunikacją wewnętrzną, zarządzaniem personelem, budowaniem marki wewnętrznej firmy oparty na niepowtarzalnej kulturze organizacji.”
Autorka, co jest faktyczną zaletą recenzowanej pozycji, nie poprzestaje na suchej analizie teoretycznej samego pojęcia i związanych z nim praktyk; rzecz jasna, warstwa teoretyczna jest bardzo rozbudowana i sprawia wrażenie kompleksowej, czytelnik jednak nie ginie w natłoku pojęć i definicji – wszystko za sprawą lekkiego pióra Dąbrowskiej. Autorka stawia jednak na podejście krytyczno-empiryczne, dużą wagę przywiązując do rozmaitych statystyk, które w efekcie mają dać poparcie tezom prezentowanym w książce. Niewątpliwie, istotną cechą „Employer branding. Marka pracodawcy w praktyce” jest zwrócenie uwagi na aspekt polski.
Dąbrowska jest jednym z pionierów PR i marketingu w Polsce, dzięki czemu już od ostatniej dekady ubiegłego wieku była naocznym świadkiem przemian, jakie zachodził w branży. Nie są to więc rozważania czysto akademickie, ale raczej udana synteza bogatej teorii z rodzimą praktyką. Na minus trzeba niestety zaliczyć brak case studies.
Biorąc pod uwagę postęp, jaki zachodzi w mentalności pracodawców, książka jest idealnym studium dla osób związanych z HR, PR czy z marketingiem i tym osobom pozycję „Employer branding. Marka pracodawcy w praktyce” mogę z czystym sumieniem polecić.
Autor: Dominik Wysocki