cze 16, 2015 Opublikował: Trol Intermedia / 0 komentarzy

Dlaczego warto budować markę pracodawcy? Recenzja

Pozycja „Employer branding. Marka pracodawcy w praktyce”, autorstwa  Julity Dąbrowskiej, wydawnictwo Słowa i Myśli, stanowi bardzo ciekawe studium realiów polskich pracodawców. Czym jest jednak sam employer branding?  Według autorki jest to „proces łączący komunikację zewnętrzną, marketing, public relations, sponsoring z komunikacją wewnętrzną, zarządzaniem personelem, budowaniem marki wewnętrznej firmy oparty na niepowtarzalnej kulturze organizacji.”

Autorka, co jest faktyczną zaletą recenzowanej pozycji, nie poprzestaje na suchej analizie teoretycznej samego pojęcia i związanych z nim praktyk; rzecz jasna, warstwa teoretyczna jest bardzo rozbudowana i sprawia wrażenie kompleksowej, czytelnik jednak nie ginie w natłoku pojęć i definicji – wszystko za sprawą lekkiego pióra Dąbrowskiej. Autorka stawia jednak na podejście krytyczno-empiryczne, dużą wagę przywiązując do rozmaitych statystyk, które w efekcie mają dać poparcie tezom prezentowanym w książce. Niewątpliwie,  istotną cechą „Employer branding. Marka pracodawcy w praktyce” jest zwrócenie uwagi na aspekt polski.

Dąbrowska jest jednym z pionierów PR i marketingu w Polsce, dzięki czemu już od ostatniej dekady ubiegłego wieku była naocznym świadkiem przemian, jakie zachodził w branży. Nie są to więc rozważania czysto akademickie, ale raczej udana synteza bogatej teorii z rodzimą praktyką. Na minus trzeba niestety zaliczyć brak case studies.

Biorąc pod uwagę postęp, jaki zachodzi w mentalności pracodawców, książka jest idealnym studium dla osób związanych z HR, PR czy z marketingiem i tym osobom pozycję „Employer branding. Marka pracodawcy w praktyce” mogę z czystym sumieniem polecić.

Autor: Dominik Wysocki

Employer branding, Julita Dąbrowska

Employer branding, Julita Dąbrowska

E-biznesTrendy
Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Trol Intermedia

Trol Intermedia 

więcej
patronaty
Opublikował: Trol Intermedia / 0 komentarzy

Relacja z targów IT Future Expo...

IT Future Expo, coroczne spotkanie B2B, poświęcone trendom oraz innowacjom informatyczno-technologicznym odbyło się 7 i 8 września w Warszawie i gościło szerokie grono Specjalistów i...

Więcej
newsypatronaty
Opublikował: Trol Intermedia / 0 komentarzy

Meet Magento PL 2016 #mm16pl – relacja...

„The future of eCommerce is the person” to jedno zdanie z prelekcji biznesowej Alexandra Kitova oddaje klimat całego niezwykłego wydarzenia jakim było Meet Magento PL 2016. Konferencja odbyła...

Więcej
e-biznespatronaty
Opublikował: Trol Intermedia / 0 komentarzy

Psychologia sprzedaży, droga do sprawczości...

Sława i popularność jaka urosła wokół Pana Mateusza Grzesiaka, sprawiła, że sięgając po książkę „Psychologia sprzedaży” byłam pewna, że znajdę w niej wartościowe treści. Nie...

Więcej
newsypatronatytrendy
Opublikował: Trol Intermedia / 0 komentarzy

Komunikacja marketingowa 2030 – wywiad z aut...

Komunikacja marketingowa 2030. Technologiczna rewolucja i mentalna ewolucja to książka Roberta Stępowskiego wydana przez wydawnictwo Słowa i Myśli - przeczytajcie wywiad z autorem! Adam...

Więcej
jak-promowac-e-skleptrendy
Opublikował: Trol Intermedia / 0 komentarzy

(Insta)gram szaleństwa – sprzedaż na Instagr...

Koniec 2015 oraz pierwsza połowa roku 2016 przyniosła ze sobą wiele innowacji w branży Social Media oraz e-commerce. Zmiany zaczęły postępować powoli, a rozpoczęło się, jak to bywa –...

Więcej
e-biznes
Opublikował: Trol Intermedia / 0 komentarzy

Video marketing nie tylko na You Tube...

Inteligentny człowiek się nie nudzi? W dzisiejszych czasach, w świecie w którym jesteśmy dosłownie zasypywani informacjami – czy nuda jest w ogóle możliwa? Wystarczy włączyć komputer,...

Więcej