5500 uczestników, 133 prelegentów i 3 kilometry przewodów sieciowych – te liczby robią wrażenie, ale nie oddają w pełni skali sukcesu i wspaniałej atmosfery konferencji infoShare, która odbyła się w gdańskim Amber Expo 16-19 maja. Aby ułatwić orientację w zakresie tematycznym konferencji, organizatorzy podzielili wystąpienia i prelekcje na kilka obszarów – INSPIRE STAGE, TECH STAGE, TECH PLUS STAGE, STARTUP STAGE i MARKETING STAGE.
Już sama agenda wskazywała, że tegoroczna edycja jest skazana na sukces. Sujan Patel, Maciej Orłoś, Paweł Tkaczyk, Julia Izmałkowa, Julien Simon, Natalia Hatalska – to tylko część nazwisk, które pojawiły się w agendzie konferencji.
To fantastyczne, znane w branży digitalowej i marketingowej grono influencerów zapewniło uczestnikom aż 122 godziny wypełnione inspiracjami, konkretną wiedzą oraz narzędziami do optymalizacji komunikacji i działań w e-commerce.
Ogromną popularnością cieszyły się szczególnie prelekcje wypełnione konkretnymi danymi oraz wskazówkami związanymi poprawą konwersji reklam (np. wystąpienie Jana Zająca z Sotrendera czy Kamila Kozieła z prezARTu). Ciekawym akcentem były wystąpienia inspiracyjne, wciągające uczestników na orbitę nowych zagadnień – Natalia Hatalska kreśląca wizje przyszłości jedzenia na Ziemi oraz Paweł Tkaczyk opowiadający o ścieżkach rozwoju sztucznej inteligencji. Entuzjazm wśród uczestników wzbudziła także – dość nieoczekiwana jednak – obecność Macieja Orłosia i jego alfabetu związanego z publicznymi wystąpieniami. O przyszłości, trendach i tym, co szykuje dla nas branża, opowiadali także Artur Kurasiński i Julia Izmałkowa.
W ramach infoShare odbyły się również konkursy na najlepsze startupy. Tu ponad 200 konkurentów z 20 krajów zdeklasował FindAir, który wygrał oba organizowane konkursy, zdobywając w sumie ok. 40 tys. euro.
InfoShare to nie tylko okazja do wzbogacenia fachowej wiedzy, to także wspaniała okazja do nawiązania biznesowych i branżowych kontaktów. Organizatorzy zadbali o sprzyjające networkingowi okoliczności – od wygodnych stref relaksu i punktów z masażem na terenie samej konferencji, po tzw. side events, czyli koncert Fisz EMADE. Tworzywo, imprezy zapoznawcze i pożegnalne oraz wspaniały rejs łodzią po Motławie i Zatoce Puckiej (infoShare on the boat). Zwłaszcza on cieszył się ogromnym zainteresowaniem – tak dużym, że organizatorzy zdecydowali się na wynajęcie drugiej łodzi, by zmieścić wszystkich chętnych. Ponieważ pogoda w Gdańsku dopisała, infoShare’owicze mogli bez przeszkód cieszyć się pełnią uroków takiego rejsu. Jego dodatkową atrakcją było wystąpienie Marka Kamińskiego – znanego polarnika i podróżnika, który dzielił się swoimi fascynującymi przygodami i przeżyciami.
Tegoroczny infoShare kolejny raz potwierdził swoją pozycję wśród eventów związanych z szeroko rozumianymi technologiami, marketingiem i e-commerce, i dla wielu swoich uczestników (w tym zupełnie nowych) stał się żelaznym punktem w branżowym kalendarzu.