Z roku na rok obserwujemy coraz większą liczbę powstających e-sklepów. Pokazuje to, jak przyszłościowym i dochodowym kierunkiem zdaje się branża e-commerce. Nic w tym dziwnego – zakupy przez Internet wybiera coraz więcej osób. Konkurencyjne ceny, wygoda, większy wybór produktów – to wszystko cechy, które dają przewagę nad tradycyjnymi, stacjonarnymi sklepami. Jednak większa ilość sklepów internetowych to także większa konkurencja, co niejako wymusza stosowanie różnych form reklamy i promocji w celu przyciągnięcia klientów. Czy w takim przypadku dobrą metodą promocji będą newslettery? Czy e-mail marketing w małej firmie będzie skuteczny?
Jakie zalety ma e-mail marketing w małej firmie?
Do niewątpliwych zalet, jakie posiada e-mail marketing, należy przede wszystkim jego skuteczność w promocji oferty firmy, a także stosunkowo niski koszt. Ma to miejsce zarówno w przypadku małych, jak i dużych firm, oferujących produkty lub usługi. Ponadto, dzięki możliwości dokładnego raportowania, można tę skuteczność weryfikować i mierzyć, a co za tym idzie, wyciągać wnioski i ulepszać działania. Co najważniejsze – to właśnie za pomocą mailingów możemy dotrzeć do klientów z nowymi produktami, czy usługami, zaoferować im interesujące promocje i rabaty.
E-mail marketing w małej firmie daje też doskonałe możliwości prowadzenia oryginalnych kampanii, co sprawdzi się idealnie właśnie w przypadku firm, które dopiero stawiają pierwsze kroki przy budowaniu relacji ze swoimi klientami.
E-mail marketing w małej firmie – jak robić to skutecznie?
Obecnie na rynku mamy dostęp do wielu interesujących narzędzi dedykowanych do obsługi e-mail marketingu, które można zintegrować z panelem e-commerce. Te systemy zewnętrzne pozwalają na o wiele efektywniejsze działania i bardziej rozbudowane kampanie promocyjne, niż miało to miejsce kiedyś. Obecnie nie wystarczy już baza adresów e-mail (która w przypadku małych firm zazwyczaj nie jest jeszcze imponująca) i regularne, niemalże identyczne wiadomości – te mogą przynieść zupełnie przeciwny skutek, niż byśmy tego oczekiwali. Do kwestii newsletterów należy podejść bardziej kreatywnie, co ułatwia nam dostęp do nowoczesnych narzędzi.
Dzięki nim możemy tworzyć ciekawe, spersonalizowane newslettery, które zostaną automatycznie wysłane w momencie, w którym dany użytkownik najczęściej zagląda do skrzynki. Jest to możliwe dzięki wielu rozmaitym skryptom, które śledzą poczynania użytkowników na stronie, czy też dzięki informacjom zgromadzonym poprzez same narzędzia do mailingów (jak np. godziny otwarcia wiadomości).
Innym istotnym aspektem, jeśli chodzi o e-mail marketing w małej firmie, jest także treść i grafika. Powinny one być spójne ze sposobem komunikacji firmy – takie kwestie jak kolorystyka czy ton wypowiedzi powinny jednoznacznie kojarzyć się z marką.
Wiadomości e-mail, to doskonały sposób na poinformowanie klientów o wszelkich zmianach zaistniałych w sklepie, lub np. jego przebudowie. Może to skutecznie przyciągnąć klientów zainteresowanych nowinkami.
Atrakcyjna wiadomość to nie tylko rabaty, ale również interesujące porady, dzięki którym nawiążesz więź ze swoim klientem. To idealne rozwiązanie dla małych sklepów, które w ten sposób mają okazję pokazać użyteczność swoich produktów.
Podsumowanie
E-mail marketing to idealne rozwiązanie dla małych firm. Jest to sposób na skuteczną kampanię marketingową, obarczoną relatywnie niskim kosztem. Sam e-mail marketing w małej firmie może wiele zdziałać. Liczy się pomysł i zaangażowanie, a także umiejętne wykorzystanie dostępnych narzędzi. W ten sposób można zwiększyć zyski wielokrotnie przy małej inwestycji, dlatego to właśnie małe firmy, powinny skupić się na tym obszarze szczególnie.