cze 7, 2016 Opublikował: Tomasz Ławniczak / 0 komentarzy

E-commerce chat – bądź bliżej klienta

Klient jest coraz bardziej wymagający, ma coraz większe oczekiwania i nie zadowala się już jedynie unikatową ofertą i korzystnie niskimi cenami. Dzisiaj klienci zwracają szczególną uwagę na to, w jaki sposób się do nich podchodzi, jak zostali obsłużeni i jak dużo sprzedawca dla nich zrobił.

W e-commerce potrzebna jest zatem kreatywność, aby przeskoczyć wszystkie bariery, które dzielą klienta i sprzedawcę. NGchat przybliża nas do użytkowników naszej strony o kilka dużych kroków. Możliwość wejścia z nim w interakcję umożliwia nam zbudowanie stabilnego mostu, który spowoduje, że więcej będzie nas z klientami łączyć niż dzielić.

Trójkąt satysfakcji klienta

Satysfakcja klienta powinna stać na szczycie celów, do jakich dąży każdy przedsiębiorca. To klient jest najważniejszy i jego potrzeby, a naszym zadaniem i obowiązkiem jest je zaspokoić.
Satysfakcja klienta zależy od jakości kontaktu w trzech obszarach:

  • psychologicznym: jest to relacja klienta z osobą go obsługująca. Tutaj istotną kwestią jest to, w jaki sposób sprzedawca traktuje klienta. Zatem do najważniejszych cech, na jakie zwraca się uwagę w przypadku obsługi to: życzliwość, uprzejmość, autentyczność, szacunek i zrozumienie. Wykorzystując NGChat pokazujemy klientowi, że jest dla nas kimś ważnym, okazujemy zainteresowanie jego osobą, co daje mu poczucie bezpieczeństwa, a nam pozwala na budowanie stałych i trwałych relacji
  • proceduralnym: w tym przypadku na pierwszy plan wysuwa się czas i jakość w przypadku sprzedaży realizacji zamówienia i załatwienia innych spraw związanych z ofertą. Zatem przedsiębiorca powinien zadbać o jasność i czytelność wszystkich procedur. Klient czytając je, nie może mieć żadnych wątpliwości, wszystko powinno być zrozumiałe i sformułowane w taki sposób, aby klient otrzymał maksymalną ilość istotnych informacji. Potrzeby proceduralne zaspokajane są m.in.: przez szybką odpowiedź na zapytanie klienta, łatwy kontakt i dostępność danych kontaktowych na stronie. Chat ma w tym przypadku niezwykle duże znaczenie, ponieważ to właśnie on pozwala na szybki kontakt klienta ze sprzedawcą i natychmiastową reakcję na jego zapytanie
  • merytorycznym: potrzeby merytoryczne dotyczą jakości proponowanych produktów i oferty firmy. Istotna jest wiedza merytoryczna sprzedawców, którzy w odpowiedni sposób mogą przekazywać ją klientom. Tutaj uwagę zwraca się przede wszystkim na jakość produktu w stosunku do jego ceny, profesjonalizm obsługi klienta czy jego fachową wiedzę.

Pro-kliencki model sprzedaży

NGChat pozwala na realizację pro-klienckiego modelu sprzedaży, czyli takiego, w którym klienta stawia się na pierwszym miejscu. Komunikacja z nim jest priorytetem sprzedawcy, a osiągnięcie porozumienia jednym z celów, do których się dąży. Klient traktowany jest w sposób partnerski, a wszystko, co robimy jest jedną wielką inwestycją w jego satysfakcję.

Komunikacja z klientem przebiega w czterech etapach:

  1. Wzbudzenie zaufania: na samym początku należy przekonać klientów, że warto jest poświęcić Ci czas. Dlatego tak ważne jest to, w jaki sposób powitasz klienta na swojej stronie. To Ty powinieneś skierować w jego kierunku stosowny komunikat, a nie czekać na jego krok. Liczy się pierwsze wrażenie. Od samego początku należy budować zaufanie i dać poczucie bezpieczeństwa klientowi.
  2. Analiza potrzeb: na tym etapie następuje poznanie potrzeb klienta, co pozwoli w dalszej kolejności rozwiązać jego problemy. W przypadku e-commerce chat naszą przewagą jest to, że potrzeby klienta możemy poznać poprzez obserwację jego zachowań oraz po tym, jakimi produktami w naszym sklepie jest on zainteresowany. Jeżeli ma on do nas konkretne zapytanie, należy go aktywnie wysłuchać i w ten sposób pokazać, że jego potrzeby są w tym momencie dla nas rzeczą najważniejszą.
  3. Propozycja możliwości rozwiązania problemu: to jest czas dla Ciebie, podczas którego prezentujesz swoją ofertę, używając oczywiście języka korzyści. To w jaki sposób zaprezentujesz siebie, swoją firmę i ofertę, będzie miało w dalszej kolejności wpływ na decyzję klienta.
  4. Potwierdzenie i zamknięcie: teraz kolej na klienta, czyli na jego decyzję. Jest to efekt całej obsługi.

Na tym jednak nie poprzestajemy. Nam chodzi o stały kontakt z klientem, a więc postaraj się podtrzymać. Kontakt posprzedażowy jest tak samo ważny, jak ten w trakcie sprzedaży. Czy istnieje jakiś inny kanał komunikacji, niż live chat, który daje nam możliwość prowadzenia tak rozbudowanego dialogu z klientem i jego obsługi?

E-biznesSystemy B2B
Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Tomasz Ławniczak

Tomasz ŁawniczakCEO & Founder NGChat.com.

Z wykształcenia i zamiłowania elektronik i ekonomista, który skutecznie łączy te dziedziny nauki by projekty w których bierze udział były najlepiej dostosowane do potrzeb biznesów internetowych. Posiada ponad piętnastoletnie doświadczenie w IT. W tym czasie brał udział w tworzeniu i wdrożeniach wielu systemów ERP oraz Business Intelligence w międzynarodowych korporacjach oraz dużych prężnie działających polskich firmach. Od kilkunastu lat tworzy i rozwija własne projekty informatyczne. Na bazie doświadczeń, potrzeb rynkowych oraz pasji do eCommerce obecnie tworzy i rozwija najlepszy i najbardziej innowacyjny komunikator internetowy NGChat.com przeznaczony tylko dla sklepów internetowych. Prywatnie pasjonat podróży, miłośnik gór, szybkiej jazdy na nartach i pływania.

więcej
e-biznesjak-promowac-e-skleptrendy
Opublikował: Tomasz Ławniczak / 0 komentarzy

Rewolucja w branży e-commerce...

Zadowolenie klienta to w sprzedaży kluczowa kwestia. Każdy sprzedawca dąży do pozyskania jak największej liczby stałych klientów. Aby jednak to osiągnąć, należy skoncentrować się na jego...

Więcej
e-biznesjak-promowac-e-sklep
Opublikował: Tomasz Ławniczak / 0 komentarzy

Wizerunek firmy? Zacznij od kontaktu z klientem!...

Aby mówić o sukcesie, trzeba nie tylko pozyskać klientów, którzy z nami pozostaną i będą do nas wracać, ale również stworzyć stabilną i silną markę, która będzie cieszyła się...

Więcej
e-biznessystemy-b2b
Opublikował: Tomasz Ławniczak / 0 komentarzy

E-commerce chat – bądź bliżej klienta...

Klient jest coraz bardziej wymagający, ma coraz większe oczekiwania i nie zadowala się już jedynie unikatową ofertą i korzystnie niskimi cenami. Dzisiaj klienci zwracają szczególną uwagę na...

Więcej
e-biznessystemy-b2b
Opublikował: Tomasz Ławniczak / 0 komentarzy

Fantastyczny środek optymalizacji sprzedaży...

Wchodząc do branży e-commerce, trzeba liczyć się z tym, że czeka tam na nas wiele obowiązków, z którymi będziemy musieli sobie poradzić na każdym etapie sprzedaży. Optymalizacja...

Więcej
e-biznessystemy-b2b
Opublikował: Tomasz Ławniczak / 0 komentarzy

Narzędzie łączące sprzedawców z klientami...

Zainteresowanie sprzedażą internetową rośnie. Dotyczy to zarówno samych sprzedawców, którzy coraz chętniej podejmują się prowadzenia e-sklepów lub wspierania swojej sprzedaży tradycyjnej...

Więcej
e-biznesjak-promowac-e-sklep
Opublikował: Tomasz Ławniczak / 0 komentarzy

Budowanie zaufania klienta a wyniki sprzedaży...

W e-commerce powodzenie firmy zależy od wielu aspektów, ale przede wszystkim od nas samych, od tego, w jaki sposób przekonamy do siebie klienta. Nie możemy być jedynie dobrzy, ale musimy być...

Więcej