Wchodząc do branży e-commerce, trzeba liczyć się z tym, że czeka tam na nas wiele obowiązków, z którymi będziemy musieli sobie poradzić na każdym etapie sprzedaży. Optymalizacja sprzedaży ma na celu pozyskanie większej ilości klientów, którzy skorzystają z naszej oferty. Jest to zatem praca nad tym, aby nie pozostać w tyle i piąć się do celu.
Proces optymalizacji sprzedaży towarzyszy nam już od momentu określenia grupy docelowej i trwa nieustannie przez cały czas prowadzenia swojej działalności. Poznanie ich potrzeb i określenie oczekiwań to jedne z najważniejszych kwestii, o które powinno się zadbać zarówno na samym początku wdrażania swojej oferty, jak również potem, ponieważ z roku na rok profil klienta się zmienia. Jego potrzeby i oczekiwania stają się coraz większe, dlatego optymalizacja sprzedaży jest tak bardzo ważna. Najprościej mówiąc, jest to ustalenie i wytyczenie sobie najefektywniejszej i przynoszącej najwięcej korzyści drogi do klienta.
Live chat, a optymalizacja sprzedaży
Optymalizacja sprzedaży to analizy i testy, które dostarczają sprzedawcy niezbędnych informacji do poznania profilu klienta. Dzięki takim działaniom jesteśmy w stanie znacząco poszerzyć grono naszych klientów, a to za sprawą zmian, które wprowadzimy pod kątem tego, czego oczekuje od nas klient. NGchat to nie tylko kanał komunikacji sprzedawca – klient, ale również doskonałe narzędzie, które wykorzystuje się w strategii optymalizacji sprzedażowej. Next Generation Chat umożliwia użytkownikowi systemu otrzymywanie wszystkich potrzebnych danych o każdym użytkowniku strony.
W tym celu wykorzystuje się mechanizmy, które związane są z:
- Big Data: ta wartościowa wiedza, czyli dane o kliencie naszego sklepu, pozwala na dostosowanie oferty w oparciu o jego potrzeby i oczekiwania. Chodzi o to, aby stworzyć ofertę z klientem i dla klienta. To on jest najważniejszy, a Big Data jest jednym, wielkim zbiorem danych, które są nam niezbędne, aby bliżej poznać naszego klienta
- Analizą konwersji: w NGchat mamy dostęp do wielu statystyk i raportów, które dają nam obraz sytuacji związanej z użytkownikami naszej strony. Mamy dostęp do konwersji klienta, czyli ilość odwiedzin każdego z klientów, przeglądane przez niego produkty, ilość dokonanych zakupów, do konwersji produktu – statystyka przeglądanych produktów, ilość ich zakupu, do konwersji miasta – statystyki klientów na poziomie miasta, z którego pochodzą oraz do konwersji państwa- statystki klientów z poszczególnych państw.
- Obserwacją i „śledzeniem” klienta: mamy wgląd do tego, co robią nasi klienci, jakie zakładki i produkty przeglądają oraz czym są szczególnie zainteresowani na naszej stronie.
Wszystko to jest nieocenioną bazą informacji i danych, które można wykorzystać dla doskonalenia swojej sprzedaży. Jeżeli wiemy, czym nasz klient jest zainteresowany, skąd jest, czego szuka, to wiemy to, co powinien wiedzieć każdy sprzedawca. Niestety w wielu przypadkach kwestie te są całkowicie pomijane lub zaniedbywane.
Dlaczego warto optymalizować sprzedaż
Każda firma dąży do jednego – do osiągania jak największych zysków i pozyskania klientów, którzy będą wracać i tym samym zasilać budżet firmy. Niestety, jeżeli przy pierwszej styczności z firmą klient nie zainteresuje się jej ofertą, nie zaufa sprzedawcy i nie znajdzie dla siebie nic, co mogłoby zaspokoić jego potrzeby, nie pojawi się na naszej stronie po raz kolejny. Optymalizując sprzedaż, dostosowujemy ją do klienta, czyli robimy wszystko to, co ma wpływ na stworzenie grupy stałych klientów.
NGchat jest zatem połączeniem kanału komunikacji, który pozwala na kontakt z klientem w czasie rzeczywistym oraz narzędzia wspierającego optymalizację sprzedaży. Mamy zatem wszystko, co potrzebne jest nam do zaspokojenia potrzeb naszej grupy docelowej.