Kilka tygodni temu na polskim Instagramie zaczęły pojawiać się reklamy. Coraz więcej marek odkrywa potencjał tego kanału, nie przegap szansy aby wykorzystać go do promocji swojego sklepu internetowego lub aplikacji. Zacznij już dziś!
Przeglądając aktualności coraz częściej zauważamy reklamy znanych marek i sklepów, korzystające z ogromnego potencjału kanału. Firmy coraz częściej inwestują w promocję właśnie w taki sposób.
Oto kilka przykładów:
Reklamy to nie jedyna forma promocji marki i sprzedaży jaka istnieje na Instagramie. Kilka miesięcy temu na polski rynek wkroczył niezwykły projekt LikeAndBuy.It. To narzędzie już na zawsze zrewolucjonizowało rynek e-commerce. Dotychczas brakowało sposobu jak przełożyć zainteresowanie profilem marki na sprzedaż w sklepie, stworzenie narzędzia które łączy sklep z kontem marki na Instagramie było strzałem w dziesiątkę.
Jak to działa?
To wykorzystanie dwóch podstawowych elementów: zdjęcia z dedykowanym linkiem i newslettera.
Po pierwsze, jest to inteligentny spersonalizowany newsletter dostarczający użytkownikom informacji o produkcie, którym dodana osoba zainteresowała się przeglądając Instagramowe aktywności.
Druga rzecz, to dodanie do profilu marki na Instagramie dedykowanego linku, który przekierowuje do zbioru zdjęć produktowych lub mających kierować jakościowy ruch na określoną podstronę. Zainteresowany nie musi szukać na stronie sklepu konkretnego produktu jakim jest zainteresowany.
To wyjątkowe rozwiązanie pomoże profilom na Instagramie, które mogą pochwalić się ogromnym zainteresowaniem fanów przekładając je na konkretne finansowe efekty – jednym z pierwszych firm w Polsce, która korzystała z tego modelu było Local Heroes: „LikeAndBuy.It to rozwiązanie, na które długo czekaliśmy! Dzięki LikeAndBuy.It nasi fani na Instagramie już nigdy nie będą musieli zadawać pytania <>, bo w szybki i łatwy sposób przejdą bezpośrednio na stronę produktu ze zdjęcia” – komentuje Areta Szpura, współzałożycielka Local Heroes.
Obecnie, w mnogości propozycji bardzo łatwo jest znaleźć rozwiązania, które idealnie pasują do profilu działalności. Najważniejsze jest jednak, aby nie zapominać, że promocja sklepu jest tak samo ważna jak jego układ, layout i jakość samych produktów. Zastanów się, z których kanałów korzysta Twój klient i właśnie na nie postaw. Może właśnie Instagram okaże się strzałem w 10!