lis 27, 2013 Opublikował: Pawel Kowalski / 0 komentarzy

Integracja sklepu internetowego z systemem magazynowo – handlowym

System klasy ERP jest jednym z najważniejszych elementów oprogramowania firmy. Jeśli dodatkowo firma prowadzi sklep internetowy a jej system ERP nie jest zintegrowany ze e-sklepem, może powodować komplikacje w procesie sprzedaży, rezerwacji stanów magazynowych czy też powodować kosztowne dla firmy pomyłki.

Integracja z systemem ERP umożliwia przedsiębiorstwu usprawnienie procesów biznesowych, w tym zarządzania magazynem, realizacji zamówień ze sklepu internetowego, transakcji zewnętrznych z Allegro, kontaktów z klientem, rachunkowości jak i również wymiana informacji dotyczących produktów i logistyki.

Integracja sklepu internetowego z systemem magazynowo handlowym  pozwala na pełną automatyzację i realizację procesu kupna i sprzedaży.

Do najważniejszych zalet integracji oprogramowania handlowo-magazynowego z witryną e-sklepu można zaliczyć:

  • Stany magazynowe online – odpowiednie zintegrowanie systemu magazynowego z bazą sklepu internetowego umożliwia aktualizację stanów magazynowych nawet w czasie rzeczywistym. Daje to ogromną oszczędność czasu, przy nawet niewielkiej ilości pozycji asortymentowych oraz umożliwia ich kontrolę z jednego programu.
  • Automatyzacja – czynnik ludzki potrafi być zawodny. Niedopatrzenie lub drobna pomyłka przy realizacji zadań może doprowadzić do powstania wielu błędów, które poza czynnikiem wizerunkowym stanowią koszt e-sklepu. Integracja umożliwia automatyczne przesyłanie zamówień z e-sklepu do bazy systemu ERP, a wszelkie zamiany w systemie magazynowo – księgowym powodują zmiany w sklepie internetowym (stan magazynowy, nazwa produktu, cena itp.). To samo dotyczy kontroli ilości produktów udostępnionych do sprzedaży na Allegro, Ebay czy innych aukcjach internetowych.
  • Nowości produktowe On Time  – Produkty dodawane poprzez system ERP (np. poprzez fakturę zakupu) mogą automatycznie pojawiać się w sklepie internetowym, dzięki czemu klienci mogą od razu się o nich dowiedzieć oraz je zakupić co daje przewagę nad konkurencją.
  • Zwiększenie wydajności – Integracja usprawnia wiele procesów biznesowych, zmniejsza zaangażowanie zasobów ludzkich. Włączenie niektórych funkcji do systemu ERP zmniejsza zaangażowanie człowieka i możliwość powstawania błędów. Przede wszystkim jeśli chodzi o ponowne wprowadzanie danych, np. informacje o wysyłce, wystawianie dokumentów fiskalnych. Niektóre systemy dają możliwość informowania o bieżącym statusie zamówienia i numerze przesyłki. Zmniejsza to koszty operacyjne oraz poprawia jakość obsługi i komunikację z klientem.
  • Przejrzystość transakcji finansowych – każde zamówienie, które zostało złożone w sklepie internetowym lub na zintegrowanym portalu aukcyjnym jest widoczne w systemie  ERP, na podstawie którego można wygenerować odpowiedni dokument, np. paragon, faktura VAT. Dzięki takiemu rozwiązaniu wszelkie transakcje są prawidłowo rozliczane a ryzyko powstania błędu praktycznie nie istnieje. Większość systemów umożliwia również tworzenie zestawień finansowych, bilansów. Jest to bardzo ważne dla planowania i prognozowania.
  • Zwiększenie zadowolenia klientów –  Łatwość uzyskania najbardziej aktualnych informacji o produktach, dostępności, kosztach przesyłki, itp. dzięki integracji z systemem ERP zwiększa poziom satysfakcji klienta (user experience) oraz eliminuje powstawanie błędów operacyjnych ze strony obsługi e-sklepu. Niektóre z systemów umożliwiają też zarządzanie relacjami z klientem (CRM).
  • Lepsza kontrola Twojej firmy – Integracja procesów biznesowych z e-commerce i ERP zapewnia właścicielom firm polepszenie kontroli ich działalności oraz uzyskanie znaczącej przewagi konkurencyjnej .

 

E-biznes
Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Pawel Kowalski

Pawel KowalskiPraktyk i doradca biznesowy e-commerce TI Agency

Studia skończył na wydziale zarządzania na Uniwersytecie Ekonomiczny. Z branżą internetową związany od ponad 6 lat. Specjalizuje się w zakresie użyteczności i user experience. Aktualnie pracuje w agencji Trol Intermedia, gdzie odpowiada za pozyskiwanie i obsługę kluczowych klientów. Pasjonat e-commerce.

więcej
e-biznestrendy
Opublikował: Pawel Kowalski / 0 komentarzy

Responsywna czy mobilna wersja e-sklepu?...

Prawie połowa właścicieli sklepów internetowych zauważa wzrost ilości zamówień generowanych przez urządzenia przenośne. Jeśli e-sklep nie jest dostosowany do wyświetlania treści na...

Więcej
e-biznes
Opublikował: Pawel Kowalski / 0 komentarzy

Integracja sklepu internetowego z Allegro...

Dwustronna integracja sklepu internetowego z  Allegro to znacząca oszczędność czasu związanego z obsługą aukcji. Cały proces aukcyjny odbywa się automatycznie, produkt jest wystawiany z...

Więcej
e-biznes
Opublikował: Pawel Kowalski / 0 komentarzy

Integracja sklepu internetowego z systemem magazyn...

System klasy ERP jest jednym z najważniejszych elementów oprogramowania firmy. Jeśli dodatkowo firma prowadzi sklep internetowy a jej system ERP nie jest zintegrowany ze e-sklepem, może...

Więcej
e-bizneswydarzenia
Opublikował: Pawel Kowalski / 0 komentarzy

Zakupy z Google już w Polsce...

Od dłuższego czasu wszystkie znaki na niebie i ziemi, a w szczególności te w wyszukiwarce Google, wskazywały na pojawienie się w najbliższym czasie nowej usługi – Zakupy Google. W czwartek...

Więcej
e-biznes
Opublikował: Pawel Kowalski / 0 komentarzy

Service design – projektowanie usług...

Nikogo nie dziwi pojęcie projektowania w kontekście tworzenia produktów, interfejsów czy grafiki, według wcześniej zaplanowanych schematów i wytycznych. Niemniej jednak warto pamiętać o tym,...

Więcej