kwi 30, 2016 Opublikował: Informacja Prasowa / 0 komentarzy

Jak budować relacje z klientami e-commerce?

Sklepy online są obecnie najwygodniejszą formą realizowania zakupów bez wychodzenia z domu. Nie jest to jedynie transakcja, istotne jest nawiązanie relacji z e-konsumentem. Jak firma się komunikuje z klientami oraz jak odpowiada na ich potrzeby, jest uwarunkowaniem sukcesu i zatrzymania wielu klientów na stałe. Według badań przeprowadzonych przez SalesBee 76 proc. klientów nie jest aktywnych po zrealizowaniu jednej transakcji.

Pierwszy kontakt z klientem można porównać do prywatnych relacji, pierwsze wrażenie jest najważniejsze. Idąc tą ścieżką wszystko zależy od początkowej transakcji. Udane zakupy otwierają możliwość zaproponowania klientowi spersonalizowanej oferty i pozyskania go na dłużej.

Narzędzia

Używając odpowiednich narzędzi zlokalizuj, które fragmenty twojego sklepu online są mniej przyjazne dla jego użytkowników. Na tej podstawie wprowadź zmiany, aby poruszanie się było intuicyjne i sprawne.

Informacje

Jakie informację, można szczególnie rozpowszechnić w sklepie online, aby poruszanie się szło sprawnie? Przedstawienie produktu wraz z jego opisem powinno zawierać dobrej jakości zdjęcie i zwięzłą charakterystykę. Warto posiadać funkcję „powiększania” po najechaniu kursorem na konkretny produkt. Nie zapominajmy o filtrach, które ułatwiają odnalezienie poszukiwanego produktu, unikając przy tym przebijanie się przez cały asortyment.

Personalizacja

Według badania Gartner’a w 2018 roku będzie o 30% więcej firm, które posiadają możliwość personalizacji sklepów online. Na czym to ma polegać? Witryny będą oferować swoim klientom to, co jest przez nich poszukiwane (oczywiście bazując na historii kroków konsumenta, nie telepatii).

Kilka sposób na silniejsze zbudowanie relacji B2B po spersonalizowaniu sklepu ecommerce:

  • Powiązane produkty: przedstawienie powiązań pokazując inne produkty proponowane „osoby, które kupiły ten produkt zdecydowały się również na…”
  • Najczęściej zamawiane produkty: pokazanie najpopularniejszych produktów, które zostały zamówione przez konkretnego konsumenta.
  • Wzmocnienie wzięci z obsługą klienta: szybki i łatwy dostęp do kontaktu z obsługą klienta.
  • Treść powiązana z użytkownikiem: Bazując na wiedzy na temat każdego użytkownika postaraj się umieszczać spersonalizowane informacje odpowiadając konkretnemu użytkownikowi.

Budowanie relacji z klientem powinno być procesem przede wszystkim opartym na psychologii zarządzania informacjami, będzie to znacznie bardziej efektywnie..

E-biznesSystemy B2B
Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Informacja Prasowa

Informacja Prasowa 

więcej
e-biznesprawo-e-commerce
Opublikował: Informacja Prasowa / 0 komentarzy

Reklamacje w sklepie internetowym: co warto wiedzi...

Każdemu sprzedawcy zdarza się otrzymać od klienta reklamacje w związku z wadą zamówionego towaru. Warto w takiej sytuacji znać zarówno swoje prawa, jak i obowiązki wobec konsumenta, by nie...

Więcej
patronatytrendywydarzenia
Opublikował: Informacja Prasowa / 0 komentarzy

RETAIL CHANNELS 360° FORUM – gotowi?...

Już za miesiąc - RETAIL CHANNELS 360° FORUM! Impreza odbędzie się 19-20 października 2016 r. w Hotelu Courtyard by Marriott, Warszawa Temat przewodni eventu to: Optymalizuj sprzedaż...

Więcej
patronatywydarzenia
Opublikował: Informacja Prasowa / 0 komentarzy

Konferencja eDelivery...

Konferencja eDelivery 2016, czyli wszystko na temat logistyki oraz obsługi klienta w e-handlu 27 września br. na PGE Narodowym w Warszawie odbędzie się konferencja eDelivery. Impreza ma na celu...

Więcej
patronaty
Opublikował: Informacja Prasowa / 0 komentarzy

Zapraszamy do Poznania!...

Rejestracja na piątą już edycję konferencji Meet Magento Polska właśnie ruszyła! Konferencja zorganizowana przez entuzjastów i dedykowana społeczności Magento odbędzie się w dniach 19-20...

Więcej
patronaty
Opublikował: Informacja Prasowa / 0 komentarzy

IV Targi IT Future Expo – jesteście gotowi?...

IT Future Expo to IV edycja corocznego spotkania B2B, poświęconego trendom, innowacjom technologicznym, jak również najważniejszym wyzwaniom przed którymi stoi obecnie rynek IT. Idea targów...

Więcej
e-biznesjak-promowac-e-sklep
Opublikował: Informacja Prasowa / 0 komentarzy

E-wakacje Polaków...

Z badania Ipsos Polska[1] wynika, że w tym roku 17,3 mln naszych rodaków uda się na wakacje, z czego około ¾ będzie odpoczywać w kraju. Zbliża się kulminacyjny okres dla branży...

Więcej