Na jakim poziomie ustalić budżet reklamowy kampanii AdWords dla sklepu internetowego? Jak sprawdzić efektywność kampanii AdWords? Jak obliczyć konwersję w sklepie internetowym? – To najczęstsze pytania pojawiające się u prowadzących sklepy internetowe.
Poniżej udostępniamy bezpłatny kalkulator budżetu oraz konwersji zakupowej kampanii Google Adwords, który ułatwi podjęcie decyzji, co do koniecznego budżetu oraz obliczenie efektywności kampanii. Kalkulator został opracowany w postaci pliku Excel, dzięki temu możesz wprowadzić dane wejściowe oraz wydrukować przygotowaną symulacje.
W kalkulatorze w łatwy sposób obliczysz:
- poziom budżetowy dla kampanii
- konwersję zakupową w Twoim sklepie
- ilość wizyt w danym budżecie
- ilość zamówień w ramach budżetu
- koszt pozyskania jednego zamówienia
Kalkulator budżetu kampanii AdWords do pobrania pod adresem: Kalkulator_kampanii_adwords.xls
Kampanie Adwords są obecnie już stałym elementem każdej kampanii marketingowej. Dlaczego? Ponieważ są efektywne i przynoszą wymierne korzyści. Z wyszukiwarki Google korzysta aż 97 proc. internautów, wynika z badania gemiusTraffic. Poza tym kampania reklamowa AdWords to dość prosty sposób na dotarcie do odbiorców.
Zasady działania wyszukiwarki wydają się oczywiste – ludzie wpisując frazę tym samym zadają pytanie, a Google przedstawia odpowiedzi, możliwie jak najbardziej precyzyjne. Przy tworzeniu kampanii ważne jest stawianie się w roli tych poszukujących pewnych informacji, produktów i prezentowanie internautom odpowiedzi na ich pytania. Słowa kluczowe są ważne, ale to jedynie połowa sukcesu. W pełni skuteczna kampania AdWords powinna zawierać zarówno słowa klucze, jak i najpopularniejsze zapytania.
Nie należy jednak zapominać, że równie ważna jest strona docelowa, do której kierowani są internauci. Jeśli jest mało atrakcyjna, mało użyteczna i niedopasowana do zapytania, oczekiwań odbiorców i aktualnych trendów, bardzo wysoki będzie współczynnik odrzuceń. Mimo skutecznej kampanii AdWords, konwersja będzie bardzo niska.
Dopiero uwzględnienie tych wszystkich czynników zapewnia nam generowanie satysfakcjonującej konwersji.\
Autor: Alicja Dahlke