Hashtag to forma znacznika używana na większości serwisach społecznościowych do wyszukiwania określonych treści. Słowo hashtag pochodzi ze zlepku dwóch wyrazów hash – kratka i tag – znacznik.
Tworzymy go dodając za znakiem „#” odpowiednie sformułowanie lub słowo, które określa Twoją branżę, produkt czy filozofię marki. Możesz utworzyć je w języku angielskim, ale pamiętaj też o polskich odpowiednikach!
Oto kilka porad jak robić to dobrze!
- Stwórz hashtag lub całą ich grupę charakterystyczną dla Twojej marki. Jeśli będziesz je konsekwentnie stosował z czasem będą utożsamiane tylko z firmą, którą reprezentujesz. W naszym przypadku mogłyby to być: #klinikaecommerce #klinikaEc.
- Oprócz Twoich autorskich hashtagów stosuj zawsze kilka charakterystycznych dla danej branży: np. pod artykułem związanym ze sklepem internetowym dodawaj #mobile #ecommerce #ecommercepolska.
- Nigdy nie rozdzielaj przyimków, hashtagi złożone z kilku wyrazów są jak najbardziej dopuszczalne. Pisz #ecommercepolska, a nie np. #marketing #w #polsce lub #eksperci #w #ecommerce.
- Nie zapominaj o polskich odpowiednikach jak #esklep #platnoscimobilne, dzięki temu trafisz bezpośrednio do polskich klientów.
- Rozróżniaj hashtagi, jeśli masz firmę w kilku lokalizacjach podkreślaj to! Używaj np. #ekspercimobilewroclaw #ekspercimobilepoznan, a nie #ekspercimobile #poznan – podziel komunikację na poszczególne regiony i informuj o promocjach lokalsów.
- Hashtagi z pewnością są potrzebne podczas komunikacji na Instagramie, tam możesz dodawać ich najwięcej (nawet kilkanaście), kilka dodawaj pod postem na Twitterze. Uważaj jednak podczas komunikacji na Facebooku – Twoje hashtagi zostaną zapamiętane tylko na 30 dni, a ich zbyt duża ilość może zmniejszyć zasięg postów.
Nie bój się używać hashtagów, to bardzo przydatne narzędzie marketingowe, rób to jednak z głową i umiarem. Korzystaj ze słów kluczowych i charakterystycznych sformułowań dla Twojej branży, twórz też własne i używaj w codziennej komunikacji tak, aby zapadły w pamięć odbiorcom. Spróbuj przeprowadzić konkurs lub kampanię bazującą właśnie na hashtagach.
Zdobądź nowych fanów i bądź na bieżąco!