sie 3, 2015 Opublikował: Barbara Pilawska / 0 komentarzy

Jak dodawać hashtagi – porady w pigułce

Hashtag to forma znacznika  używana na większości serwisach społecznościowych do wyszukiwania określonych treści. Słowo hashtag  pochodzi ze zlepku dwóch wyrazów hash – kratka i tag – znacznik.

Tworzymy go dodając za znakiem „#” odpowiednie sformułowanie lub słowo, które określa Twoją branżę, produkt czy filozofię marki. Możesz utworzyć je w języku angielskim, ale pamiętaj też o polskich odpowiednikach!

Oto kilka porad jak robić to dobrze!

  • Stwórz hashtag lub całą ich grupę charakterystyczną dla Twojej marki. Jeśli będziesz je konsekwentnie stosował z czasem będą utożsamiane tylko z firmą, którą reprezentujesz. W naszym przypadku mogłyby to być: #klinikaecommerce #klinikaEc.
  • Oprócz Twoich autorskich hashtagów stosuj zawsze kilka charakterystycznych dla danej branży: np. pod artykułem związanym ze sklepem internetowym dodawaj #mobile #ecommerce #ecommercepolska.
  • Nigdy nie rozdzielaj przyimków, hashtagi złożone z kilku wyrazów są jak najbardziej dopuszczalne. Pisz #ecommercepolska, a nie np. #marketing #w #polsce lub #eksperci #w #ecommerce.
  • Nie zapominaj o polskich odpowiednikach jak #esklep #platnoscimobilne, dzięki temu trafisz bezpośrednio do polskich klientów.
  • Rozróżniaj hashtagi, jeśli masz firmę w kilku lokalizacjach podkreślaj to! Używaj np. #ekspercimobilewroclaw #ekspercimobilepoznan, a nie #ekspercimobile #poznan – podziel komunikację na poszczególne regiony i informuj o promocjach lokalsów.
  • Hashtagi z pewnością są potrzebne podczas komunikacji na Instagramie, tam możesz dodawać ich najwięcej (nawet kilkanaście), kilka dodawaj pod postem na Twitterze. Uważaj jednak podczas komunikacji na Facebooku – Twoje hashtagi zostaną zapamiętane tylko na 30 dni, a ich zbyt duża ilość może zmniejszyć zasięg postów.

Nie bój się używać hashtagów, to bardzo przydatne narzędzie marketingowe, rób to jednak z głową i umiarem. Korzystaj ze słów kluczowych i charakterystycznych sformułowań dla Twojej branży, twórz też własne i używaj w codziennej komunikacji tak, aby zapadły w pamięć odbiorcom. Spróbuj przeprowadzić konkurs lub kampanię bazującą właśnie na hashtagach.
Zdobądź nowych fanów i bądź na bieżąco!

co to są hashtagi

Jak tworzyć hashtagi?

E-biznesTrendy
Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Barbara Pilawska

Barbara Pilawska 

więcej
e-biznesjak-promowac-e-sklep
Opublikował: Barbara Pilawska / 0 komentarzy

Kilka sposobów jak zrobić dobry blog firmowy...

Myśl o założeniu bloga firmowego spędza Ci sen z powiek? Przeczytaj kilka naszych rad, jak zrobić to najlepiej. Pamiętaj – systematyczność, unikalny oraz zweryfikowany kontent i...

Więcej
e-biznestrendy
Opublikował: Barbara Pilawska / 0 komentarzy

Newsjacking w pigułce...

Newsjacking, często określany jako real-time marketing, to często spontaniczne działanie marketingowe wykorzystujące bieżące wydarzenia w polityce, kulturze czy inne zdarzenie mediowe do...

Więcej
patronatywydarzenia
Opublikował: Barbara Pilawska / 0 komentarzy

W Rzeszowie zawrzało!...

Końcówka zeszłego tygodnia dla wszystkich pasjonatów i praktyków public relations oznaczała tylko jedno – spotkanie w Rzeszowie. 21-22.04.2016 odbył się Kongres Profesjonalistów Public...

Więcej
e-biznesjak-promowac-e-skleptrendy
Opublikował: Barbara Pilawska / 0 komentarzy

Po pierwsze PERSONALIZUJ!...

Największe marki już od lat personalizują swoje produkty – szalik Burberry lub portfel Louis Vuitton z inicjałami to klasyka. Obecnie coraz więcej polskich marek zmienia swoje podejście i...

Więcej
e-biznesjak-promowac-e-sklep
Opublikował: Barbara Pilawska / 0 komentarzy

Koniec roku – czas na podsumowanie...

Tworząc podsumowanie na koniec roku z pewnością towarzyszy nam wiele przemyśleń. Zastanawiamy się czy wszystkie decyzje były trafne, które inwestycje warte są kontynuowania, które...

Więcej
e-biznestrendy
Opublikował: Barbara Pilawska / 0 komentarzy

Współpraca z blogerem – zrób to dobrze!...

Zauważyliście jak popularne stało się podejmowanie współpracy z blogerami? Wszystkie największe marki mają na swoim koncie taką relację. Coraz częściej widzimy, że nawet lokalne...

Więcej