Administratorzy profili na Facebooku bardzo często stają przed koniecznością edycji opublikowanego posta. Wielu z nich nie wie jednak, że edytować można każdy post. Także taki, który ma już włączoną promocję.
Niezależnie od tego, dlaczego chcesz edytować promowany post – możesz to zrobić w każdej chwili. Wymaga to co prawda kilku dodatkowych kliknięć, ale w żadnym wypadku nie zmusza cię do skasowania reklamy. Nie stracisz też statystyk promocji.
Tak, można edytować promowany post strony!
Przyjmijmy, że postanowiłeś podmienić kod rabatowy do twojego e-sklepu, który udostępniłeś swoim fanom na Facebooku. A może zwyczajnie przytrafiła ci się literówka, która teraz kłuje w oczy?
Żaden problem!
Poniżej, krok po kroku, przedstawiamy instrukcję, jak edytować promowany post:
1. Jak widzimy promowany post nie ma opcji edycji tam, gdzie mają ją posty niepromowane.
2. Czym prędzej udajemy się zatem do managera reklam i klikamy w nazwę kampanii.
3. Następnie w zestaw reklam…
4. I w samą reklamę, a następnie w „kredkę” edycji.
5. Z rozwijanego menu wybieramy dowolny inny post…
6. …i zapisujemy zmianę.
7. Wracamy na fanpage. Odświeżamy stronę i możemy już edytować treść promowanego postu.
Nie zapomnij włączyć promocji!
Teraz wystarczy już tylko na powrót edytować reklamę (wybrać promowany post z listy) i wszystko gra. Operacja zajmuje około minuty i nie wymaga kasowania, ani wyłączania kampanii, zestawu czy pojedynczej reklamy.
Co ciekawe pomoc Facebooka wprowadza nas w błąd podpowiadając, że jedynym sposobem na edycję postu sponsorowanego jest skasowanie reklamy.
Informacja ta jest często powtarzana przez użytkowników Facebooka, mimo tego, że ten sposób „włączania” edycji działa „od zawsze”. Na szczęście chcąc edytować promowany post nie jesteś zmuszony do usunięcia reklamy, nie tracisz też statystyk, ani reakcji pod postem.
Miłego edytowania!
PS Jeśli porada jest dla Ciebie przydatna – zostaw lajka i udostępnij post koleżankom oraz kolegom z branży
Dzięki
Fajne info
A wczoraj o to pytałem:)
Mam pytanie co wtedy z historią reklamy?
Panie Romanie, nie przerywamy ciągłości reklamy, toteż edycja nie wpływa na dostęp do statystyk i nie jest w nich widoczna.