Cyfrowy egalitaryzm i jego skutki, to jedno z pojęć omawianych w książce napisanej przez dziennikarza i publicystę Krzysztofa Ratnicyn „Jak nowe technologie zmieniają biznes”.
Celem książki jest uświadomienie przedsiębiorcom działającym na szybko zmieniającym się rynku, jaki wpływ mają nowe technologie na biznes, jak podejmowane próby znalezienia miejsca przedsiębiorstwa w zmieniającym się otoczeniu technologicznym wpływają na podejmowanie decyzji strategicznych dla przedsiębiorstw.
Książka opisuje różne podejścia przedsiębiorców, właścicieli, do radykalnych zmian w zakresie technologii cyfrowej. Opisując obecną sytuację, autor podkreśla brak skłonności do radykalnych zmian osób zarządzających firmami, a wobec cyfryzacji pozostawanie antagonistami. Firmy stronią od działań marketingowych w internecie tracąc kontakt z klientem, który bez najnowszych technologii często nie potrafi już funkcjonować.
Do opisywanej grupy digital natives należą dzisiaj nie tylko klienci, ale również obecni pracownicy. Dorastanie w otoczeniu kultury cyfrowej ma ogromny wpływ na poszukiwania produktów, usług czy też pracy u przyszłych pracodawców. Najmłodsze pokolenie, nazywane „Z”, to potencjalni pracownicy, poszukujący takich miejsc pracy, gdzie oprócz wykonywania obowiązków mogą również spędzać miło czas i mieć stały kontakt z organizacją, utożsamiać się z nią również w zakresie komunikacji cyfrowej z klientami.
Rynek pracy to zmiana pokoleniowa, oczekująca cyfrowych zmian.
Poruszany w książce „Jak nowe technologie zmieniają biznes” temat handlu elektronicznego (e-commerce) pokazuje jak mocno zmienił się biznes i handel na przełomie kilku ostatnich lat. Komunikacja z klientami poprzez strony w technologii RWD, budowanie marki przez obecność w mediach społecznościowych, big data, cyfrowa analityka w przedsiębiorstwach, czy ostatecznie dane w wirtualnej chmurze to poruszane tematy, nad którymi zastanawia się każdy CIO.
Krzysztof Ratnicyn ujął temat technologii i spojrzenia na najnowsze rozwiązania z punktu widzenia przedsiębiorców. Odbiorcami książki są właściciele firm, którzy już wdrażają rozwiązania z zakresu cyfryzacji lub są jeszcze przed podjęciem decyzji o rozpoczęciu działań technologicznych. Autor uwrażliwia na kilka ważnych tematów mając na uwadze cel jakim jest rozwój przedsiębiorstwa.
Książka powinna trafić w ręce nieprzekonanych przedsiębiorców, którym do tej pory sprawiło trudność rozeznanie w najnowszych technologiach z jakich powinna korzystać każda firma. Przegląd nowych rozwiązań w zakresie działalności firmy i możliwości wykorzystania przewagi konkurencyjnej lub pogodzenia się z faktem braku rozwoju. Jest to również obowiązkowa pozycja dla osób zarządzających firmą, które wdrażają kolejne rozwiązania technologiczne i szukają innowacyjnych rozwiązań dla zachodzących procesów w przedsiębiorstwach. Książka udowodnia, że nie podejmowanie działań z zakresu nowych technologii to już nie stanie w miejscu, a cofanie się i doprowadzenie firm do upadłości.