Pamiętacie kolor roku 2015? Marsala – pisaliśmy o tym tutaj. Kilka dni temu został wybrany kolor na rok kolejny i tak ku zaskoczeniu wszystkim pierwszy raz jest to kolorystyczny duet – Rose Quartz i Serenity!
Jak powszechnie wiadomo, kolory które używamy w identyfikacji wizualnej, w naszych logotypach, stronie, materiałach reklamowych mają realny wpływ na to jak odbierają naszą markę klienci. To bardzo ważne jakimi kolorami komunikujemy. Coroczny wybór koloru roku poprzedzony jest licznymi badaniami rynku i dyskusją największych autorytetów, ma on być wskazówką dla przedstawicieli branży modowej, designerów, ale również dla marketingowców.
Trend na pastele
W wiecznym pośpiechu i chaosie reklamowym, który towarzyszy nam każdego dnia, nie tylko w codziennym życiu ale i w internecie, antidotum mają być pastele – ład i spokój – to oferuje nam to połączenie . Delikatne, relaksujące kolory, które symbolizują delikatność i eteryczność – takie właśnie są Rose Quartz i Serenity.
Cytując ze strony pantone.com:
„In many parts of the world we are experiencing a gender blur as it relates to fashion, which has in turn impacted color trends throughout all other areas of design. This more unilateral approach to color is coinciding with societal movements toward gender equality and fluidity, the consumer’s increased comfort with using color as a form of expression, a generation that has less concern about being typecast or judged and an open exchange of digital information that has opened our eyes to different approaches to color usage.”
Z pewnością wybór Pantone jest kontrowersyjny. Pastelowe kolory najczęściej wybierane są przez kobiety, uwielbiają je też dzieci. Nie od dziś wiadomo, że w codziennych wyborach to właśnie niebieski jest dla chłopców, a różowy dla dziewczynek.
A jak czują się z nimi mężczyźni? No właśnie – jesteśmy ciekawi!
A oto kilka przykładów zastosowania połączenia Rose Quartz i Serenity w praktyce: