lut 25, 2015 Opublikował: Informacja Prasowa / 0 komentarzy

Kongres Public Relations 2015 już 23-24 kwietnia!

Dlaczego nie publikują

Brak newsów, słaba jakość materiałów, częste telefony, wreszcie wysyłanie informacji na oślep – to główne grzechy polskich piarowców w kontaktach z mediami. Zamiast budować relacje wielu z nich nie tylko traci wiarygodność, ale osłabia wizerunek całego środowiska PR. I chociaż dziennikarze wprost wytykają najczęściej popełniane błędy, to nasuwa się pytanie, czy branża reaguje na te sygnały?

Naukowe publikacje, raporty i badania przeprowadzone wśród dziennikarzy – materiałów o tym, jak powinny wyglądać relacje na linii PR-owiec – dziennikarz jest sporo. Mimo to rzeczywistość bywa daleka od książkowych wzorców. Redaktorzy narzekają na jakość dostarczanych komunikatów, a piarowe newsy zamiast do mediów trafiają do kosza. Wtedy pojawia się pytanie: dlaczego nie publikują? Padnie ono również podczas zbliżającego się Kongresu Public Relations 2015, który odbędzie się w dniach 23-24 kwietnia br. w Rzeszowie.

Po dwóch stronach barykady

Czym PR-owcy irytują media? Z badania Dziennikarze lifestyle a PR-owcy przeprowadzonego przez agencję Edelman Polska wynika, że otrzymywane materiały są nieciekawe, zbyt długie albo przesadnie promujące firmy. Wśród najcięższych grzechów polskich piarowców wymienia się również: zbytnią natarczywość, częste telefony oraz wysyłanie informacji do wielu osób z widoczną listą adresową. Czy oznacza to, że działania media relations są bezsensowne? Okazuje się, że mimo to specjaliści PR wciąż inspirują dziennikarzy. Według cytowanych badań w co 5 materiale w mediach pojawiają się informacje pochodzące od piarowców. Redaktorzy chętnie korzystają z dostarczanych cytatów, a szczególnie cenią sobie możliwość pozyskania informacji z tzw. pierwszej ręki. Prognozuje się, że nowe technologie, które coraz odważniej wkraczają w tą sferę public relations mogą wpłynąć na standard działań PR. – Systemy automatyzujące czynności takie jak: wysyłka informacji czy pomiar efektów pozwalają zaoszczędzić czas. Jeśli zostanie on wykorzystany na wnikliwą analizę mediów oraz rzetelne przygotowanie treści, będzie to skutkować podniesieniem jakości działań – mówi dr Dariusz TWORZYDŁO, prezes Exacto Sp. z o.o., organizator Kongresu.

Content is king

Zmiany w praktyce PR wymuszają nie tylko niezadowoleni redaktorzy, ale i coraz surowsze realia rynku medialnego. Tradycyjne próby zainteresowania tematem przestały być skuteczne. Wbrew pozorom sytuacja ta ma również swoje dobre strony. – Głód wartościowego contentu oraz walka pomiędzy mediami o odbiorcę to szansa na zaistnienie dla najlepszych piarowców. Tych, którzy są w stanie sprostać oczekiwaniom dziennikarzy, z oryginalnym pomysłem oraz potrafiących przygotować materiał praktycznie gotowy do publikacji. Cała sztuka polega na tym, aby wyczuć czym jest dobry content i taki dostarczać. Niestety wciąż jest zbyt wielu słabych piarowców, którzy nie rozumieją specyfiki mediów – wyjaśnia Bohdan PAWŁOWICZ, Właściciel PBS Solutions.

PR-owcy kontra dziennikarze

Szansą na konfrontację opinii na temat praktyk media relations będzie tegoroczny Kongres Profesjonalistów PR w całości poświęcony właśnie temu zagadnieniu. – M. Orłoś, G. Miecugow i T. Machała opowiedzą o swoich doświadczeniach w kontaktach z piarowcami, dobrych praktykach, ale i punktach iskrzenia. Z kolei sprawdzone sposoby na zbudowanie partnerskich relacji z dziennikarzami zaprezentują przedstawiciele czołowych agencji. Przedstawimy także wyniki najświeższych badań, które być może rzucą nowe światło na kontakty z mediami. Wiele czasu poświęcimy praktyce – wyjaśnia dr Dariusz TWORZYDŁO.

Organizatorami Kongresu są firmy Newsline Sp. z o.o. oraz Ideo Sp. z o.o., zaś głównymi partnerami Urząd Miasta Rzeszowa, Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego, Stowarzyszenie Informatyka Podkarpacka, Polskie Stowarzyszenie Public Relations, a także Związek Firm Public Relations. Sponsorem głównym jest firma PRESS-SERVICE Monitoring Mediów Sp. z o.o. Szczegółowe informacje oraz program wydarzenia znajdują się na stronie internetowej: www.kongresprofesjonalistow.pl. Zachęcamy również do śledzenia profilu wydarzenia na portalu Facebook.

Kontakt dla mediów
dr Dariusz Tworzydło, Współorganizator Kongresu
e-mail: dariusz {.at} tworzydlo.pl, tel.: 602 44 55 96

——————————————————–
Informacje uzupełniające:
Kongres Public Relations to ogólnopolskie wydarzenie łączące środowisko i ludzi zajmujących się problematyką komunikacji i PR. Organizowany jest przez firmy Newsline Sp. z o.o. i Ideo Sp. z o.o. Na program spotkania składają się wystąpienia plenarne, debaty i praktyczne warsztaty. Kongres stanowi forum dialogu, inspiracji i integracji wszystkich tych, którzy tworzą branżę: praktyków, naukowców i pasjonatów. Pomysłodawcą Kongresów PR jest dr Dariusz Tworzydło, który od 15 lat organizuje podobne wydarzenia w Rzeszowie oraz Wrocławiu.

Głównymi partnerami są: Polskie Stowarzyszenie Public Relations, Związek Firm Public Relations, Urząd Miasta Rzeszowa, Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego, Stowarzyszenie Informatyka Podkarpacka. Partnerzy wydarzenia: Klaster Firm Informatycznych Polski Wschodniej Klaster IT, Instytut Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, Publicon Sp. z o.o., Exacto Sp. z o.o., Sprinet Polska Sp. z o. o., SARE S.A, PrzeczytamWszystkich.pl, MultiPunkty.pl, HRwizard, PRawdziwy PR, Mestengo Sp. z o.o., Pressium Sp. z o.o., Mobile Madness Mobile Marketing Agency, Wyższa Szkoła Europejska im. ks. Józefa Tischnera, HYPERFOX, Instytut Badawczy IPC Sp. z o.o., Fabryka e-biznesu sp. z o.o. Patronami medialnymi są: Mediarun.pl, NaTemat.pl, GospodarkaPodkarpacka.pl, GC Nowiny, nowiny24.pl, Bankier.pl, Polskie Radio Rzeszów S.A., Dziennik Internautów, Sprawnymarketing.pl, OOH Magazine, Nowy Marketing, Start Up Magazine, Konferencyjnie.pl, Marketing i Rynek, Marketing przy Kawie, eGospodarka.pl, Marketer+, dlaStudenta.pl, Kampaniespołeczne.pl, BiznesNetworking.pl, InternetPR, Biznesnafali.pl, 24PR.pl, CarpatiaBiznes.pl, Mojekonferencje.pl, Salebiznesowe.pl, INFOR.pl, GiełdaEventów.pl, Portalmedialny.pl, Regioportal.pl, Pomia, SocialPress, Marketingmiejsca.com.pl, VIP Biznes i Styl, BIZNESiSTYL.pl, GazetaPraca.pl, Media2.pl, Mensis.pl, Bsite Magazyn, Magazyn Benefit, Marketingmobilny.pl, Law Business Quality, Klinika Ecommerce, eBiznesonline.pl, Magazyn Rekruter, Cyfrowyurzad.pl. Kongres wspierają wydawnictwa: Wydawnictwo Naukowe PWN, Dom Wydawniczy REBIS Sp. z o.o., Wydawnictwo Słowa i Myśli Sp. z o.o., Wydawnictwo RM Sp. z o.o., Wydawnictwo Wiedza i Praktyka.

 

Dlaczego nie publikują?

Dlaczego nie publikują?

 

 

 

PatronatyWydarzenia
Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Informacja Prasowa

Informacja Prasowa 

więcej
e-biznesprawo-e-commerce
Opublikował: Informacja Prasowa / 0 komentarzy

Reklamacje w sklepie internetowym: co warto wiedzi...

Każdemu sprzedawcy zdarza się otrzymać od klienta reklamacje w związku z wadą zamówionego towaru. Warto w takiej sytuacji znać zarówno swoje prawa, jak i obowiązki wobec konsumenta, by nie...

Więcej
patronatytrendywydarzenia
Opublikował: Informacja Prasowa / 0 komentarzy

RETAIL CHANNELS 360° FORUM – gotowi?...

Już za miesiąc - RETAIL CHANNELS 360° FORUM! Impreza odbędzie się 19-20 października 2016 r. w Hotelu Courtyard by Marriott, Warszawa Temat przewodni eventu to: Optymalizuj sprzedaż...

Więcej
patronatywydarzenia
Opublikował: Informacja Prasowa / 0 komentarzy

Konferencja eDelivery...

Konferencja eDelivery 2016, czyli wszystko na temat logistyki oraz obsługi klienta w e-handlu 27 września br. na PGE Narodowym w Warszawie odbędzie się konferencja eDelivery. Impreza ma na celu...

Więcej
patronaty
Opublikował: Informacja Prasowa / 0 komentarzy

Zapraszamy do Poznania!...

Rejestracja na piątą już edycję konferencji Meet Magento Polska właśnie ruszyła! Konferencja zorganizowana przez entuzjastów i dedykowana społeczności Magento odbędzie się w dniach 19-20...

Więcej
patronaty
Opublikował: Informacja Prasowa / 0 komentarzy

IV Targi IT Future Expo – jesteście gotowi?...

IT Future Expo to IV edycja corocznego spotkania B2B, poświęconego trendom, innowacjom technologicznym, jak również najważniejszym wyzwaniom przed którymi stoi obecnie rynek IT. Idea targów...

Więcej
e-biznesjak-promowac-e-sklep
Opublikował: Informacja Prasowa / 0 komentarzy

E-wakacje Polaków...

Z badania Ipsos Polska[1] wynika, że w tym roku 17,3 mln naszych rodaków uda się na wakacje, z czego około ¾ będzie odpoczywać w kraju. Zbliża się kulminacyjny okres dla branży...

Więcej