Tworząc podsumowanie na koniec roku z pewnością towarzyszy nam wiele przemyśleń. Zastanawiamy się czy wszystkie decyzje były trafne, które inwestycje warte są kontynuowania, które rozwinięcia lub ograniczenia. Czas końca roku to idealny moment, aby przemyśleć swoje działania nie tylko w sferze prywatnej, ale i biznesowej. Noworoczne postanowienia mogą dotyczyć nie tylko rzucenia palenia, ograniczenia jedzenia słodyczy ale również rozwinięcia działań marketingowych lub planowania nowych inwestycji!
Na początek…
Usiądź z kartką papieru i długopisem, wyłącz telefon, komputer oraz tablet. Zastanów się i napisz jakie były Twoje największe sukcesy i porażki w minionym roku. Które projekty zaowocowały, a które okazały się fiaskiem. Wybierz główne zadanie na kolejny rok – czy będzie to stworzenie strony mobilnej, poprawa obsługi klienta, a może odświeżenie strony Twojego sklepu? To dobry moment na przemyślenia.
Mamy już czarno na białym – Twoje najlepsze i najgorsze decyzje 2015 roku. Teraz czas, aby zaplanować kolejny rok. Podziel go na krótsze okresy (może kwartały?) i zdecyduj co ma być zrobione i do kiedy (sztywno trzymaj się potem tego harmonogramu, nie odpuszczaj!).
Kolejna rzecz, zamknij otwarte działania. Nie ma nic gorszego niż niedokończone sprawy, które wymagają kilku telefonów lub maili, ale nigdy nie ma na to czasu – postaw sobie ultimatum – muszę skończyć do końca roku i tak zrób!
A teraz najtrudniejsze – wyjdź ze strefy komfortu.
Wiemy że najwygodniej jest siedzieć i robić swoje. Postaw się jednak w roli klienta – przejdź samodzielnie cały proces zakupowy w swoim sklepie. Nie raz, a kilkukrotnie. Zamów różne produkty, kup jeden potem kilka i zobacz co działa bez zarzutu, a co denerwuje nawet Ciebie! Potem spróbuj zakupów z telefonu lub tabletu. Czasem taki proces może zaskoczyć i zauważysz nowe drogi oraz kierunki rozwoju.
Działaj konsekwentnie – widzisz co jest nie tak? Teraz to popraw. Nie odkładaj do kolejnej gwiazdki bo konkurencja nie śpi!
A może wszystko działa bez zarzutu, a konwersja nie jest zadowalająca? Zastanów się nad marketingiem. Które działania przynoszą oczekiwany skutek, a co można jeszcze poprawić. Jak wzmocnić świadomość marki na rynku – pomyśl nad współpracą z blogerem, może prowadzenie kanałów social media albo blog firmowy sprawdzą się w Twoim przypadku? Może newsletter jest już przestarzały, a kupony 5% nie są wystarczające? Zobacz jak robią to najlepsi i ucz się!
Koniec roku to okres trudny i absorbujący. Wiemy jak ciężko przyznać się do błędów, jak trudno jest powiedzieć sobie, że nie wszystko poszło idealnie – ale jest to najlepszy moment aby działać, pozbyć się ciężarów zaległości, przemyśleć swoje działania i otworzyć się na nowe rozwiązania i możliwości!
Zaczynamy?