lip 2, 2014 Opublikował: Zbigniew Tobolski / 0 komentarzy

Kto się boi e-zakupów?

Opracowany dla e-Commerce Polska przez firmę Gemius raport „E-commerce w Polsce 2014” pokazuje kto i dlaczego unika zakupów online. Pokazuje też, co sprzedawcy mogliby poprawić, by przekonać nieprzekonanych i zwiększyć swoją sprzedaż.

Więcej ogląda, niż kupuje
64% pośród 1500 respondentów przebadanych przez Gemius przyznaje, że szuka w internecie produktów i usług, które chce kupić. Tyle samo wykorzystuje internet do porównywania cen. Kupujących jest znacznie mniej – 45% kupuje w polskim internecie, a 13% korzysta z serwisów zagranicznych.

1

Dane dotyczące aktywności Polaków w Sieci podkreślają zasadność prowadzenia łączenia e-commerce z social media marketingiem. Aż 66% respondentów korzysta z Facebooka, a 22% z innych serwisów społecznościowych. Poszukiwanie produktów, sklepów i porównywanie cen to ogromne pole do popisu dla firm, którym nieobcy jest buzz marketing.

Bariery zakupowe
Czynniki hamujące chęć zakupów on-line moglibyśmy roboczo podzielić na wewnętrzne, wynikające z przyzwyczajeń i takie, z którymi dobry e-sprzedawca może poradzić sobie za pomocą dobrze skonstruowanej oferty.

2

55% osób, które nie zdecydowały się na e-zakupy podaje, że woli obejrzeć produkt, zanim zdecyduje się na kupno. Potrzeba, by przetestować rzecz przed jej zakupem to najpoważniejsza z barier. 32% nie czuje potrzeby zmiany nawyków i przejścia z tradycyjnych sklepów do internetu, 21% lubi rozmowy ze sprzedawcami, a aż 21% nie potrafi wytłumaczyć, dlaczego nie robi zakupów w sieci.

Z drugiej strony gro nie-kupujących nie zagląda do e-sklepów w obawie przed: problemami z gwarancją (34%), bezpieczeństwem płatności (30%), problemami z dostawą (28%) czy zbyt skomplikowanym mechanizmem zakupów (11%).

Jak przekonać sceptyków?
Jak wynika ze statystyk, potencjalnym driverami zakupów online są przede wszystkim pieniądze. Przewaga sprzedaży online mierzona w różnicy cen w stosunku do tradycyjnych sklepów przekonuje nawet twardych sceptyków. Ważnymi czynnikami są też: szybsza dostawa (do poprawienia, prawda?), więcej informacji o produkcie (może czas na specjalistyczny blog?), podniesienie usability sklepu (każdy chce mieć łatwiej!) oraz możliwość rozmowy online klienta ze sprzedawcą.

34

 

E-zakupy nie różnią się przecież aż tak bardzo od tradycyjnej wizyty w sklepie. Klient, który otrzyma pełną informację o produkcie od uczynnego sprzedawcy chętniej dokona transakcji. Wygoda zakupów, cena produktu wraz z dostawą oraz jakość obsługi klienta odgrywają kluczową rolę.

Pełen raport do pobrania na www.ecommercepolska.pl

Trendy
Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Zbigniew Tobolski

Zbigniew TobolskiE-marketing and Social Media Manager TI Agency

Lubi bawić się słowami. Zawodową przygodę z social media zaczynał w 2010 roku. Wśród marek, z którymi od tamtej pory współpracował znajdziemy kilka doskonale rozpoznawalnych brandów z różnych branż: od chemii budowlanej, przez uczelnię wyższą po FMCG. Największą frajdę przynosi mu praca nad nowymi strategiami. W TI odpowiada za komunikację w social media sieci supermarketów POLOmarket oraz Salonów Łazienki z Pomysłem. Prywatnie szczęśliwy i bardzo dumny tata.

więcej
e-biznes
Opublikował: Zbigniew Tobolski / 0 komentarzy

Obsługa klienta w e-commerce...

Polski e-commerce funkcjonuje w środowisku ostrej konkurencji cenowej. Lata promocji w porównywarkach i przyzwyczajenie do realiów portali aukcyjnych sprawiają, że cena wydaje się być...

Więcej
patronatywydarzenia
Opublikował: Zbigniew Tobolski / 0 komentarzy

Relacja z XI Targów eHandlu...

9 listopada w Warszawie w Hali EXPO XXI odbyły się XI Targi eHandlu. Zorganizowane spotkanie zgromadziło wiele firm z branży e-commerce oferujących rozwiązania i technologie ułatwiające...

Więcej
e-biznesjak-promowac-e-sklep
Opublikował: Zbigniew Tobolski / 0 komentarzy

Sklep na Facebooku – inspiruj klientów!...

Sprzedaż poprzez inspiracje to temat, o którym pisaliśmy już na naszym blogu. Przygotowaliśmy też dla was Złotą Poradę poświęconą inspiracjom w e-sklepach. Możecie otrzymać ją...

Więcej
patronatywydarzenia
Opublikował: Zbigniew Tobolski / 0 komentarzy

XI Targi eHandlu – spotkajmy się!...

Już 9.11 odbędzie się w Centrum EXPO XXI w Warszawie  kolejna edycja Targów eHandlu - największych w Polsce targów dla wszystkich sprzedających w internecie. Szacuje się, że ponad 140...

Więcej
newsy
Opublikował: Zbigniew Tobolski / 0 komentarzy

Bestseller z Piotra i Pawła, czyli wydawniczy sukc...

Czy memy mają wartość? Oczywiście, że tak – jeśli tylko ich bohaterowie potrafią z nich korzystać. Hitem ostatnich dni jest Cacao DecoMorreno, w którego opakowaniu ktoś dopatrzył się...

Więcej
jak-promowac-e-sklep
Opublikował: Zbigniew Tobolski / 0 komentarzy

Jak edytować promowany post?...

Administratorzy profili na Facebooku bardzo często stają przed koniecznością edycji opublikowanego posta. Wielu z nich nie wie jednak, że edytować można każdy post. Także taki, który ma...

Więcej