lip 15, 2015 Opublikował: Trol Intermedia / 2 komentarzy

Marketing w ujęciu Petera Druckera – recenzja

Najnowsza książka Williama A. Cohena „Drucker o Marketingu”, wydawnictwa Słowa i Myśli, jest zbiorem tez filozofii marketingu profesora Petera Druckera, którą na przestrzeni lat, jako praktyk, przekazywał swoim studentom. Drucker urodził się w roku 1909 w Wiedniu, zmarł natomiast w roku 2005 w Claremont. Był ekspertem ds. zarządzania oraz wykładowcą akademickim. Specjalizował się w badaniu procesów organizacji i zarządzania w korporacjach oraz organizacjach non-profit. Dziś jest uważany za jednego z najwybitniejszych myślicieli oraz teoretyków marketingu i zarządzania XX w.

Inspiracją do stworzenia książki „Drucker o Marketingu” była wieloletnia współpraca, a później przyjaźń, między Peterem Druckerem a Williamem A. Cohenem. Na przełomie lat ’70 i ’80 ubiegłego wieku panowie spotkali się na kursie doktoranckim z zakresu praktycznego zarządzania, prowadzonym przez profesora Druckera. Spotkanie to miało bezpośredni wpływ na późniejszą pracę  Cohena i stało się tym samym bezpośrednim bodźcem do stworzenia leksykonu wiedzy z dziedziny zarządzania i marketingu, opartego na zasadach wypracowanych przez Druckera.

Książka została wydana niemal 10 lat po śmierci Druckera i stanowi nie tylko podsumowanie jego osiągnięć, ale jest również ukłonem w stronę wieloletniej pracy naukowej. Wstęp „Druckera o Marketingu” został opatrzony słowem Philipa Kotlera, amerykańskiego ekonomisty, którego dzieła są wykorzystywane przez marketingowców oraz pracowników naukowych z całego świata. W przedmowie Kotler tak wspomina Druckera: „Peter Drucker był geniuszem. Nawet więcej – Drucker był niepowtarzalnym geniuszem. Wpisywał się w tę samą klasę co Newton, Freud czy Einstein, i tak – jak oni – chciał, by jego poglądy i wnioski zostały rozpowszechnione i zastosowane. W tym względzie niezwykłe jest to, do czego posuwał się, by wchodzić w interakcję i wpływać na tych, których uznał za tego godnych.” (Cohen, 2014, s. 15)

Warto zainspirować się wieloma technikami P. Druckera na przykład tą, która dotyczy systematycznej innowacji. Opiera się ona na pięciu zasadach, co „wolno”, a czego „nie wolno” planując strategię marketingową, wykorzystując przy tym procesy kreatywnego myślenia. Drucker proponował pięć prostych reguł, począwszy od analizy swoich możliwości, przez obserwację, prostotę, impet, a skończywszy na mierzeniu w przywództwo. To właśnie zebranie i uszeregowanie zbioru tych zasad, stało się impulsem do rozpisania pełnej strategii zarządzania, ujętych w książce W. Cohena.

Znajdziecie w niej również zasady oraz koncepcje z dziedziny marketingu, odkryte i rekomendowane przez Druckera. Dowiecie się, jak funkcjonować w realiach trwającej obecnie ery marketingu społecznego, wykorzystując dostępny potencjał społeczny oraz ekonomiczny. Zrozumiecie również dlaczego marketing oraz innowacje to najważniejsze funkcje biznesowe, które generują nowych klientów.
„Drucker o Marketingu” to pozycja, którą mogę polecić zarówno laikom, jak i specjalistom z dziedziny marketingu.

Autor: Klaudia Ekert

książki o marketingu

Recenzja książki „Drucker o marketingu”

Trendy
Dodaj komentarz

2 thoughts on “Marketing w ujęciu Petera Druckera – recenzja

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Trol Intermedia

Trol Intermedia 

więcej
patronaty
Opublikował: Trol Intermedia / 2 komentarzy

Relacja z targów IT Future Expo...

IT Future Expo, coroczne spotkanie B2B, poświęcone trendom oraz innowacjom informatyczno-technologicznym odbyło się 7 i 8 września w Warszawie i gościło szerokie grono Specjalistów i...

Więcej
newsypatronaty
Opublikował: Trol Intermedia / 2 komentarzy

Meet Magento PL 2016 #mm16pl – relacja...

„The future of eCommerce is the person” to jedno zdanie z prelekcji biznesowej Alexandra Kitova oddaje klimat całego niezwykłego wydarzenia jakim było Meet Magento PL 2016. Konferencja odbyła...

Więcej
e-biznespatronaty
Opublikował: Trol Intermedia / 2 komentarzy

Psychologia sprzedaży, droga do sprawczości...

Sława i popularność jaka urosła wokół Pana Mateusza Grzesiaka, sprawiła, że sięgając po książkę „Psychologia sprzedaży” byłam pewna, że znajdę w niej wartościowe treści. Nie...

Więcej
newsypatronatytrendy
Opublikował: Trol Intermedia / 2 komentarzy

Komunikacja marketingowa 2030 – wywiad z aut...

Komunikacja marketingowa 2030. Technologiczna rewolucja i mentalna ewolucja to książka Roberta Stępowskiego wydana przez wydawnictwo Słowa i Myśli - przeczytajcie wywiad z autorem! Adam...

Więcej
jak-promowac-e-skleptrendy
Opublikował: Trol Intermedia / 2 komentarzy

(Insta)gram szaleństwa – sprzedaż na Instagr...

Koniec 2015 oraz pierwsza połowa roku 2016 przyniosła ze sobą wiele innowacji w branży Social Media oraz e-commerce. Zmiany zaczęły postępować powoli, a rozpoczęło się, jak to bywa –...

Więcej
e-biznes
Opublikował: Trol Intermedia / 2 komentarzy

Video marketing nie tylko na You Tube...

Inteligentny człowiek się nie nudzi? W dzisiejszych czasach, w świecie w którym jesteśmy dosłownie zasypywani informacjami – czy nuda jest w ogóle możliwa? Wystarczy włączyć komputer,...

Więcej