mar 4, 2015 Opublikował: Redakcja Kliniki ecommerce / 0 komentarzy

Relacja ze szkolenia „Multichannel, czyli jak podwoić sprzedaż w e-commerce”

W czwartek 26 lutego byliśmy na szkoleniu organizowanym przez IAB „Multichannel, czyli jak podwoić sprzedaż w e-commerce”. Event odbył się w siedzibie firmy w Warszawie.

Prelekcje rozpoczął Maciej Hoffman, ogólne wprowadzenie dotyczyło zagadnienia Multichannel – jak je rozumiemy i dlaczego stało się ostatnio tak popularne.
Kolejnym prelegentem była Magdalena Szyszkowska, prelekcja pod tajemniczym tytułem: Jak skutecznie zbudować model efektywnościowy wraz z odpowiednim wolumenem sprzedaży, okazała się mocno merytorycznym poradnikiem w 10 punktach, jak poprawić efektywność sprzedaży w sklepie.

Jednym z ważniejszych wystąpień szkolenia była prelekcja Tomasza Woźniaka – dotyczyła wprowadzania rozwiązań mobile dla firm – głównie dylematu: czy wybrać stronę mobilną, czy raczej dedykowaną aplikację.
Liczne za i przeciw każdej z opcji z pewnością pomogły podjąć decyzję, co bardziej pasuje do wymagań konkretnych klientów. I tak: strona działa na każdym medium, jest stosunkowo tania i zawsze jest pierwszym wyborem klienta, aplikacja jest za to przyjemniejsza dla użytkownika, pomaga budować długotrwale relacje z klientem, ale jest droższa na etapie tworzenia i dystrybucji.
Na przykładzie żartobliwych caseów pokazał najczęstsze błędy min. branży gastronomicznej. Każdy kto był na powyższym wystąpieniu z pewnością zapamięta absolutne minimum funkcji, które powinna zawierać mobilna strona internetowa.

Paweł Sala opowiadał o głównych problemach newslettera – jak zaciekawić odbiorcę, personifikować mailing i zaktywizować uśpionych klientów sklepu – ciekawe wystąpienie, które z pewnością otworzyło oczy na mnogość rozwiązań newsletterowych.

Po krótkiej przerwie wystąpił Maciej Gałecki – szczególną uwagę odbiorców zwrócił na bieżące analizowanie algorytmów wyszukiwarki i zmian widoczności firmy w pozycjonowaniu.
Polecił, aby sprawdzać z kim jesteśmy porównywani w Internecie, a nie dogłębne analizowanie firmy, która tylko się wydaje nam bezpośrednią konkurencją.

Karolina Karaś pokazała najświeższe statystyki stworzone przez firmę Gemius dotyczące branży e-commerce.

Ostatnie wystąpienie – Magdaleny Kogut-Czerkowskiej dotyczyło zmian w regulacjach prawnych i dyrektywach konsumenckich dedykowanych właśnie klientom sklepów internetowych.

Podsumowując, szkolenie było interesujące – wiele wątków poruszanych przez prelegentów z pewnością wymaga samodzielnego doprecyzowania, ale przydadzą się osobie, która zamierza wprowadzić swoją firmę na rynek e-commerce, a ci którzy już na nim są z pewnością zainteresują się wersją responsywną swojej strony internetowej.

Wydarzenia
Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Redakcja Kliniki ecommerce

Redakcja Kliniki ecommerce 

więcej
Opublikował: Redakcja Kliniki ecommerce / 0 komentarzy

PayPal PassPort od teraz dostępny dla polskich fir...

PayPal PassPort od teraz dostępny dla polskich firm,  które chcą działać globalnie Według danych PayPal, handel transgraniczny rośnie w stałym tempie. Mieszkańcy Stanów...

Więcej
patronaty
Opublikował: Redakcja Kliniki ecommerce / 0 komentarzy

Warsztaty e-commerce w Warszawie – sprawdź...

Warsztaty „E-handel – czyli jak podejść do budowy działalności firmy w kanale online” Chcesz dowiedzieć się jak podejść do budowy działalności firmy w Internecie? Jak uzyskać...

Więcej
jak-promowac-e-sklep
Opublikował: Redakcja Kliniki ecommerce / 0 komentarzy

Promocja z blogerami a podatki...

Celem każdego sklepu, czy to internetowego czy stacjonarnego, jest sprzedaż jak największej ilości produktów i osiągnięcie jak najwyższego wolumenu obrotów. Jednakże, aby to uzyskać,...

Więcej
patronaty
Opublikował: Redakcja Kliniki ecommerce / 0 komentarzy

INFOSHARE 2017 – SPOTKANIE WIEDZY I BIZNESU...

INFOSHARE 2017 - SPOTKANIE WIEDZY I BIZNESU. ORGANIZATORZY ODSŁANIAJĄ SZCZEGÓŁY 11 EDYCJI KONFERENCJI Wiedza na temat biznesu, innowacji, marketingu i programowania, przestrzeń dedykowana...

Więcej
e-biznesjak-promowac-e-sklep
Opublikował: Redakcja Kliniki ecommerce / 0 komentarzy

Jak promować markę beauty?...

Jak promować markę beauty skutecznie, by dotrzeć do jak największej liczby fanów oraz potencjalnych klientów, angażować, inspirować i pozostać zapamiętaną? Spójność przede...

Więcej
wydarzenia
Opublikował: Redakcja Kliniki ecommerce / 0 komentarzy

Wirtualna rzeczywistość w realnym biznesie...

Smartfon XXI wieku nie jest już tylko urządzeniem do prowadzenia rozmów, wysyłania wiadomości, przekazywania filmów i zdjęć. Coraz częściej stanowi małe centrum dowodzenia - za jego...

Więcej