lip 4, 2014 Opublikował: Trol Intermedia / 0 komentarzy

Nowy trend w e-commerce

Efekt ROPO jest powszechnie znany dla ekspertów z branży e-commerce. Wpływa na zmiany w procesie podejmowania decyzji przez konsumentów, przenosi zakupy do internetu. Obecnie na rynku dostrzec można nowe zjawisko, które rewolucjonizuje ezakupy.

ROPO pochodzi od skrótu angielskich słów Research Offline, Purchase Online i oznacza zjawisko, które polega na poszukiwaniu towarów w internecie. Jednak miejscem zakupu jest sklep stacjonarny. W sieci dokonywany jest proces wyboru. Klient zapamiętuje, jaki model danego produktu najbardziej mu odpowiadał a następnie szuka go w pobliskim sklepie, bo chce go zobaczyć „na żywo”. Zakup odbywa się offline.

Duży wpływ na popularność ROPO mają sukcesywnie rozwijające się media społecznościowe, w tym Facebook, blogi, platformy aukcyjne czy porównywarki cenowe. W internecie klienci mają nieograniczoną swobodę w dostępnie do danych oraz do dzielenia się nimi. Poza tym mogą pozostawić swoją opinię i zachęcić lub zniechęcić pozostałych internautów do zakupów.

Odwrócone ROPO

Branża e-commerce rozwija się intensywnie i na rynku dostrzec można nowe zjawisko, które przybiera na znaczeniu – efekt odwróconego ROPO.  Klienci poszukują informacji offline, jednak sam zakup odbywa się w sieci.

Wszystko na skutek dynamicznego rozwoju handlu internetowego, który ma miejsce już od początku XXI wieku. E-commerce jest jedną z najszybciej rozwijających się gałęzi polskiej gospodarki. Na rynku dostępne są rozmaite oprogramowania, różnorodne integracje, nastąpiła całkowita personalizacja sklepów, upowszechnienie usług kurierskich czy odmiennych form płatności. Wartość polskiego rynku e-commerce w 2013 r. była wyceniana na rekordową kwotę 26 miliardów złotych. Tym samym odnotowała 20 proc. wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym.

Prowadzenie własnego esklepu jest coraz bardziej zyskowne, z tego względu na rynku ma miejsce dynamiczny przyrost sklepów internetowych. Poza tym wiele dotychczasowych barier zostało zlikwidowanych. Szczegółowe opisy, atrakcyjne zdjęcia pozwalają poznać produkt bez konieczności wychodzenia z domu. Niskie ceny, rozwój płatności elektronicznych oraz szeroki wybór usług kurierskich przemawiają na korzyść zakupów internetowych.

Powyższe czynniki sprawiły, że konsumenci zyskali zaufanie do zakupów online, postrzegają je jako atrakcyjne. Klienci oglądają produkty w sklepach stacjonarnych – sprawdzają ich wygląd, funkcjonalność a następnie poszukują ich online. W takim przypadku głównie chodzi o cenę – konsumenci mogą wybrać najtańszą ofertę i znacznie atrakcyjniejszą niż w sklepie stacjonarnym, ale także przekłada się to na komfort, łatwość zakupu. Poza tym aktualnie e-sklepy proponują wiele udogodnień – możliwość kredytowania, dostawę prosto do domu. Świadomy konsument korzysta z możliwości, które daje mu internet. Efekt odwróconego ROPO to przyszłość e-commerce!

Autor: Alicja Dahlke

E-biznesTrendy
Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Trol Intermedia

Trol Intermedia 

więcej
patronaty
Opublikował: Trol Intermedia / 0 komentarzy

Relacja z targów IT Future Expo...

IT Future Expo, coroczne spotkanie B2B, poświęcone trendom oraz innowacjom informatyczno-technologicznym odbyło się 7 i 8 września w Warszawie i gościło szerokie grono Specjalistów i...

Więcej
newsypatronaty
Opublikował: Trol Intermedia / 0 komentarzy

Meet Magento PL 2016 #mm16pl – relacja...

„The future of eCommerce is the person” to jedno zdanie z prelekcji biznesowej Alexandra Kitova oddaje klimat całego niezwykłego wydarzenia jakim było Meet Magento PL 2016. Konferencja odbyła...

Więcej
e-biznespatronaty
Opublikował: Trol Intermedia / 0 komentarzy

Psychologia sprzedaży, droga do sprawczości...

Sława i popularność jaka urosła wokół Pana Mateusza Grzesiaka, sprawiła, że sięgając po książkę „Psychologia sprzedaży” byłam pewna, że znajdę w niej wartościowe treści. Nie...

Więcej
newsypatronatytrendy
Opublikował: Trol Intermedia / 0 komentarzy

Komunikacja marketingowa 2030 – wywiad z aut...

Komunikacja marketingowa 2030. Technologiczna rewolucja i mentalna ewolucja to książka Roberta Stępowskiego wydana przez wydawnictwo Słowa i Myśli - przeczytajcie wywiad z autorem! Adam...

Więcej
jak-promowac-e-skleptrendy
Opublikował: Trol Intermedia / 0 komentarzy

(Insta)gram szaleństwa – sprzedaż na Instagr...

Koniec 2015 oraz pierwsza połowa roku 2016 przyniosła ze sobą wiele innowacji w branży Social Media oraz e-commerce. Zmiany zaczęły postępować powoli, a rozpoczęło się, jak to bywa –...

Więcej
e-biznes
Opublikował: Trol Intermedia / 0 komentarzy

Video marketing nie tylko na You Tube...

Inteligentny człowiek się nie nudzi? W dzisiejszych czasach, w świecie w którym jesteśmy dosłownie zasypywani informacjami – czy nuda jest w ogóle możliwa? Wystarczy włączyć komputer,...

Więcej