sty 12, 2016 Opublikował: Trol Intermedia / 0 komentarzy

„Oprogramowanie szyte na miarę” – recenzja

Informatycy, programiści, szeroko pojęta branża IT. Na co dzień przykuci do komputerów. Robią rzeczy, których przeciętny obywatel zwyczajnie nie rozumie. Są mistrzami programowania, mają opanowane wiele języków tegoż fachu. Pracują dla wielu mniejszych i większych marek. Codzienność. Przychodzi jednak moment, w którym trzeba spotkać się z klientem – by omówić bieżące tematy, zrobić szybki brainstorming, czy też zwyczajnie wskazać temu klientowi najlepszą, a zarazem jedyną właściwą ścieżkę. Jak to zrobić? Zazwyczaj z tymi miękkimi umiejętnościami komunikacyjnymi wśród programistów jak na lekarstwo, a wręcz mogą one prowadzić do pewnych napięć w relacji z klientem.

I w tym miejscu z pomocą przychodzi genialna lektura Michała Bartyzela – „Oprogramowanie szyte na miarę. Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce”. Książka powinna być swego rodzaju minimum dla wszystkich osób z branży IT, którzy mają lub będą mieli, jakikolwiek kontakt z klientem, a zwłaszcza przy pracy nad projektem. Jest to swego rodzaju kompedium wiedzy na temat relacji z klientem w branży IT – praktyczna wiedza dotycząca wspólnej pracy przy projekcie. Autor doskonale zderza ze sobą dwa światy – programistów skupiających się głównie na aspektach technicznych, oraz klienta – myślącego przede wszystkim w kategoriach biznesowych.

I właśnie to jest według Michała Bartyzela jeden z największych problemów – ludziom z branży IT dosyć ciężko przychodzi myślenie stricte biznesowe. Powinien być to zatem jeden z pierwszych elementów. Wzajemne zrozumienie. „Myśleć biznesowo to znaczy komunikować się z klientem według zasad obowiązujących w jego dziedzinie biznesowej. (…) Wejść w dziedzinę klienta oznacza: myśleć tak jak klient, oceniać przydatność rozwiązań tak jak klient, niemal być klientem” – diagnozuje autor. Książka jest także bogata w różnego rodzaju historie, ciekawe porównania i anegdoty, które nadają jej odpowiedniej lekkości.

W dalszej części poznajemy już praktyczne rozwiązania i wskazówki, takie jak techniki prowadzenia rozmów, budowanie użytecznej relacji z klientem, sztukę zadawania pytań, czy informacje na temat skutecznego i konstruktywnego przeprowadzania spotkań. Na sam koniec Michał Bartyzela podkreśla, że istotą działania wymienionych technik jest jednak przede wszystkim dobra wola i chęć współpracy – „Przez cały czas zbierania wymagań musisz dbać o atmosferę rozmowy. Bądź szczery, słuchaj klienta, pytaj o zgodę na zadawanie pytań, dotrzymuj słowa, traktuj go jak równego sobie. Szanuj go”. I tego serdecznie Wam życzymy – dobrej atmosfery w relacji z klientem, umiejętności spojrzenia na problem z jego perspektywy, a cała reszta… w Waszych rękach. Dzięki wykorzystaniu technik opisanych w tej książce.

Autor: Adam Mieloch

recenzja książki

Recenzja książki – Oprogramowani szyte na miarę

E-biznesTrendy
Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Trol Intermedia

Trol Intermedia 

więcej
patronaty
Opublikował: Trol Intermedia / 0 komentarzy

Relacja z targów IT Future Expo...

IT Future Expo, coroczne spotkanie B2B, poświęcone trendom oraz innowacjom informatyczno-technologicznym odbyło się 7 i 8 września w Warszawie i gościło szerokie grono Specjalistów i...

Więcej
newsypatronaty
Opublikował: Trol Intermedia / 0 komentarzy

Meet Magento PL 2016 #mm16pl – relacja...

„The future of eCommerce is the person” to jedno zdanie z prelekcji biznesowej Alexandra Kitova oddaje klimat całego niezwykłego wydarzenia jakim było Meet Magento PL 2016. Konferencja odbyła...

Więcej
e-biznespatronaty
Opublikował: Trol Intermedia / 0 komentarzy

Psychologia sprzedaży, droga do sprawczości...

Sława i popularność jaka urosła wokół Pana Mateusza Grzesiaka, sprawiła, że sięgając po książkę „Psychologia sprzedaży” byłam pewna, że znajdę w niej wartościowe treści. Nie...

Więcej
newsypatronatytrendy
Opublikował: Trol Intermedia / 0 komentarzy

Komunikacja marketingowa 2030 – wywiad z aut...

Komunikacja marketingowa 2030. Technologiczna rewolucja i mentalna ewolucja to książka Roberta Stępowskiego wydana przez wydawnictwo Słowa i Myśli - przeczytajcie wywiad z autorem! Adam...

Więcej
jak-promowac-e-skleptrendy
Opublikował: Trol Intermedia / 0 komentarzy

(Insta)gram szaleństwa – sprzedaż na Instagr...

Koniec 2015 oraz pierwsza połowa roku 2016 przyniosła ze sobą wiele innowacji w branży Social Media oraz e-commerce. Zmiany zaczęły postępować powoli, a rozpoczęło się, jak to bywa –...

Więcej
e-biznes
Opublikował: Trol Intermedia / 0 komentarzy

Video marketing nie tylko na You Tube...

Inteligentny człowiek się nie nudzi? W dzisiejszych czasach, w świecie w którym jesteśmy dosłownie zasypywani informacjami – czy nuda jest w ogóle możliwa? Wystarczy włączyć komputer,...

Więcej