gru 26, 2015 Opublikował: Trol Intermedia / 0 komentarzy

Periscope: obawiać się czy korzystać?

Live streaming staje się bardzo popularną formą reklamy biznesu w sieci. Dla niektórych zupełnie nowa aplikacja Periscope, stała się jedną z najczęściej wykorzystywanych właśnie w tym celu. Jak jej używać? Postaram się wyjaśnić w kilku prostych krokach.  Periscope może nie tylko kreować Twoją markę w sieci jako eksperta, ale także wspomagać promocję produktów.

Periscope jest aplikacją społecznościową, której właścicielem jest Twitter. Do logowania możesz użyć konta na Twitterze, lub zalogować się za pomocą numeru telefonu. Według techcrunch.com, 10 lat potrzebowałby jeden człowiek, by obejrzeć wszystko to, co jednego dnia oglądają ludzie za pośrednictwem Periscope. (Dziś ta liczba jest zapewne większa).

Firmy w dzisiejszych czasach powinny się czymś wyróżniać, znajdować nowe kanały reklamy, szczególnie te nieznane jeszcze innym. W biznesie – kto pierwszy ten lepszy. Jeśli staniesz się prekursorem i dobrze ulokujesz swoje nakłady, nie tylko te finansowe, jest duża szansa, że wybijesz się na wyżyny.
Dlatego chcąc osiągnąć sukces, musisz być czujny, wyłapywać nowinki i zastanawiać jak możesz przełożyć je na swój sukces.

Coraz częściej wspomina się o schyłku telewizji, a zwraca się uwagę na znaczące funkcje video w Internecie. Nie mówimy tutaj tylko o YouTube, ale ważną rolę odgrywa dziś także Snapchat.

Co raz rzadziej boimy się opinii i częściej świadomie podejmujemy publiczną dyskusję z konsumentem oczekując interakcji. Takie świadome kreowanie wymiany poglądów pomiędzy firmą, a klientem, może przynieść bardzo pozytywny skutek.

Może, ale nie musi – pamiętaj o tym, że każde działanie w social media musi mieć ręce i nogi, w żadnym wypadku nie może być przypadkowe, ani pochopne!

Jak zastosować tą formę komunikacji w biznesie? To bardzo proste:

Działaj w czasie rzeczywistym! Nie musisz przygotowywać zdjęć, pisać tekstów i dopieszczać artykułów. Jesteś na konferencji i chcesz podzielić się nowym produktem? Czy jest lepszy niż pokazanie go w rzeczywistym czasie? Dzięki aplikacji Periscope masz taką możliwość. Posiada funkcję prowadzenia chatu na żywo. Jak to działa? Ty prowadzisz prezentację, fani na bieżąco zadają pytania, na które Ty odpowiadasz. To prawie tak, jakbyś znalazł się z danym produktem w domu klienta. Ale jest jeszcze lepiej – jednocześnie jesteś w wielu domach, nie musząc ruszać się z firmy, czy konferencji. W ten właśnie sposób budujesz zaufanie oraz autorytet wśród klientów.

Oprócz prowadzenia transmisji, możesz także obserwować inne wartościowe kanały. W ustawieniach aplikacji, możesz włączyć powiadomienia, które wyświetlą się na ekranie Twojego telefonu za każdym razem, gdy pojawi się nowy live stream.

Takie relacje mogą stać się nie tylko formą reklamy, ale są także świetnym sposobem na umacnianie świadomości marki. Masz możliwość pokazania pracy Twojej firmy na co dzień, opowiedzenia historii kuluarowych – takie osobiste sytuacje sprawiają, że klient czuje się bardziej związany z marką.

Periscope hearts

Dzięki możliwości komentowania na bieżąco Twojej relacji, fani mogą zadawać pytania, na które natychmiast, w miarę możliwości otrzymają odpowiedź. Sprytnie możemy wykorzystać taką sytuację do zbudowania listy mailingowej. W momencie, gdy Twoi widzowie zadają pytania, możesz poprosić o podanie adresu mailowego w komentarzu, na który to adres podeślesz treści związane z danym zagadnieniem. Nie możesz zapomnieć o tym, że w przypadku bazy stworzonej w ten sposób – najpierw należy zapytać o pozwolenie na wysyłkę kolejnych wiadomości.

Filmy powstałe na Periscope możesz zapisywać i następnie udostępniać  na innych kanałach social media. Jedynym problemem może być wertykalny układ filmu, jednak możesz obejść to prostym programem do obróbki video. Co ciekawe, transmisję mogą oglądać także widzowie nie posiadający tej aplikacji, jak? Za pomocą linku udostępnionego przez Ciebie np. na Facebooku. Aplikacja wygodna jest nie tylko dla transmitującego, ale także dla widzów – przecież mogą obejrzeć Twoje nagranie gdziekolwiek są, jedynym warunkiem jest dostęp do Internetu.

periscope jak korzystac

Periscope

Z Periscope korzystają np. LG Polska, ale również wielu dziennikarzy np. Jarosław Kuźniar.

periscope

Jarosław Kuźniar na Periscope

Podsumowując, jeśli chcesz być na czasie, a nawet wyprzedzić konkurencję – nie bój się nowinek, próbuj każdego kontaktu z klientem. Wszystkie działania oczywiście wcześniej przemyśl i zaplanuj. Zanim rozpoczniesz transmisję, musisz być pewien że czujesz się na siłach. Pamiętaj o tym, że w social mediach bardzo ważna jest regularność, dzięki temu łatwiej będzie Ci przyzwyczaić widza oraz zbudować rzeszę obserwatorów.

Mam nadzieję, że ten tekst przekona Cię do utworzenia konta na Periscope i już dziś zaczniesz działać. Jeśli masz już jakieś doświadczenia, zachęcam do dyskusji w komentarzach.

Autor: Maja Stroiwąs

Promocja e-sklepuTrendy
Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Trol Intermedia

Trol Intermedia 

więcej
patronaty
Opublikował: Trol Intermedia / 0 komentarzy

Relacja z targów IT Future Expo...

IT Future Expo, coroczne spotkanie B2B, poświęcone trendom oraz innowacjom informatyczno-technologicznym odbyło się 7 i 8 września w Warszawie i gościło szerokie grono Specjalistów i...

Więcej
newsypatronaty
Opublikował: Trol Intermedia / 0 komentarzy

Meet Magento PL 2016 #mm16pl – relacja...

„The future of eCommerce is the person” to jedno zdanie z prelekcji biznesowej Alexandra Kitova oddaje klimat całego niezwykłego wydarzenia jakim było Meet Magento PL 2016. Konferencja odbyła...

Więcej
e-biznespatronaty
Opublikował: Trol Intermedia / 0 komentarzy

Psychologia sprzedaży, droga do sprawczości...

Sława i popularność jaka urosła wokół Pana Mateusza Grzesiaka, sprawiła, że sięgając po książkę „Psychologia sprzedaży” byłam pewna, że znajdę w niej wartościowe treści. Nie...

Więcej
newsypatronatytrendy
Opublikował: Trol Intermedia / 0 komentarzy

Komunikacja marketingowa 2030 – wywiad z aut...

Komunikacja marketingowa 2030. Technologiczna rewolucja i mentalna ewolucja to książka Roberta Stępowskiego wydana przez wydawnictwo Słowa i Myśli - przeczytajcie wywiad z autorem! Adam...

Więcej
jak-promowac-e-skleptrendy
Opublikował: Trol Intermedia / 0 komentarzy

(Insta)gram szaleństwa – sprzedaż na Instagr...

Koniec 2015 oraz pierwsza połowa roku 2016 przyniosła ze sobą wiele innowacji w branży Social Media oraz e-commerce. Zmiany zaczęły postępować powoli, a rozpoczęło się, jak to bywa –...

Więcej
e-biznes
Opublikował: Trol Intermedia / 0 komentarzy

Video marketing nie tylko na You Tube...

Inteligentny człowiek się nie nudzi? W dzisiejszych czasach, w świecie w którym jesteśmy dosłownie zasypywani informacjami – czy nuda jest w ogóle możliwa? Wystarczy włączyć komputer,...

Więcej