Pinterest – przyjemny sposób na spędzanie wolnego czasu czy dobry pomysł na zwiększenie przychodów swojego sklepu?
Pinterest.com, powszechnie nazywany internetową tablicą korkową, zbiór licznych inspiracji, które możemy wykorzystać na co dzień, ale również album artykułów, które potencjalnie możemy zakupić.
Każdy użytkownik tworzy swoją tablicę internetową, do której przypina wybrane przez siebie zdjęcia – nie ma potrzeby zaśmiecania pamięci w komputerze czy telefonie, wszystko mamy online na swojej tablicy!
Tworzenie mapy potrzeb pozwala nie tylko z przyjemnością oglądać zdjęcia, które nas zaciekawiły – możemy też przejść od razu do sklepu internetowego i zakupić rzecz, która nas zainteresowała.
To znakomite narzędzie dla właścicieli sklepów internetowych, w momencie kiedy rynek e-commerce idzie tak bardzo do przodu, nie możemy zapominać o tak ważnych mediach jak Pinterest. Co łączy potencjalnego klienta z naszą stroną internetową? Jedno kliknięcie w zdjęcie na pinterest.com.
Oto kilka sposobów aby nasza firmowa tablica była atrakcyjna i przyjazna dla użytkownika:
- Zawsze dodawaj zdjęcia zrobione w podobny sposób tak, aby klient zawsze mógł odnaleźć charakterystyczny kadr, kolorystykę czy ramkę wokół zdjęcia, która stanie się znakiem rozpoznawczym – nie twórz nudnego katalogu – to jest nawet niezgodne z regulaminem pinterest.com, buduj całą historii wokół swojej marki,
- Zorganizuj konkurs – ale nie byle jaki! Stwórz odpowiedni regulamin, wymyśli ciekawy, unikalny pomysł, który zainspiruje Twoich fanów – zobacz jak zrobiła to Micra: https://www.pinterest.com/NissanEurope/micraattitude/:
- Poproś fanów aby dodawali piny zdjęcia z produktami z Twojego sklepu – wymyśli charakterystyczny hashtag (#) i zobacz kto identyfikuje się z marką,
- Nie dodawaj tylko zdjęć produktowych, ale również ciekawe inspiracje, kreacje które zaowocują tym, że ludzie będą chcieli identyfikować się z Twoją marką. Zobacz co oglądają i dodają na swoje tablice fani zainteresowani produktami – zbierz jak najwięcej informacji odnośnie ich pasji zainteresowań i korzystaj z tego,
- Wtyczki – to bardzo ważne! Dodaj przy każdym produkcie na swojej stronie wtyczkę PIN IT, dzięki temu zdjęcia produktów rozprzestrzenia się wirusowo,
- Używaj dedykowanych pinezek: miejsc, filmów, artykułów, przepisów i produktów. To nie tylko możliwość dodania ciekawych informacji, ale i ceny czy dostępności oferty,
- Śledź tablice innych użytkowników – zbuduj historię marki, pokaż co inspiruje Cię do tworzenia produktów, dzięki czemu dasz się poznać i polubić.
Niestety, prowadzenie kampanii na Pinterest.com nie jest efektywne dla każdego produktu: moda, kosmetyki, meble, dodatki do domu to wręcz dedykowane działy, które z pewnością znajdą swoją miejsce na portalu. Jeśli jednak Twoje artykuły nie są ciekawe wizualnie, zajmujesz się sprzętem specjalistycznym, takim jak elementy mechaniczne, artykuły żelazne, to przed podjęciem działań marketingowych na tym kanale warto gruntowanie przemyśleć całą strategię działania.