cze 23, 2015 Opublikował: Barbara Pilawska / 0 komentarzy

Pinterest.com – sposób na promocję sklepu

Pinterest – przyjemny sposób na spędzanie wolnego czasu czy dobry pomysł na zwiększenie  przychodów swojego sklepu?

Pinterest.com, powszechnie nazywany internetową tablicą korkową, zbiór licznych inspiracji, które możemy wykorzystać na co dzień, ale również album artykułów, które potencjalnie możemy zakupić.

Każdy użytkownik tworzy swoją tablicę internetową, do której przypina wybrane przez siebie zdjęcia – nie ma potrzeby zaśmiecania pamięci w komputerze czy telefonie, wszystko mamy online na swojej tablicy!

Tworzenie mapy potrzeb pozwala nie tylko z przyjemnością oglądać zdjęcia, które nas zaciekawiły – możemy też przejść od razu do sklepu internetowego i zakupić rzecz, która nas zainteresowała.

To znakomite narzędzie dla właścicieli sklepów internetowych, w momencie kiedy rynek e-commerce idzie tak bardzo do przodu, nie możemy zapominać o tak ważnych mediach jak Pinterest. Co łączy potencjalnego klienta z naszą stroną internetową? Jedno kliknięcie w zdjęcie na pinterest.com.

Bądź tam, gdzie Twój Klient

Bądź tam, gdzie Twój Klient

Oto kilka sposobów aby nasza firmowa tablica była atrakcyjna i przyjazna dla użytkownika:

  • Zawsze dodawaj zdjęcia zrobione w podobny sposób tak, aby klient zawsze mógł  odnaleźć charakterystyczny kadr, kolorystykę czy ramkę wokół zdjęcia, która stanie się znakiem rozpoznawczym – nie twórz nudnego katalogu  – to jest nawet niezgodne z regulaminem  pinterest.com, buduj całą historii wokół swojej marki,

via: pinterest.com

  • Poproś fanów aby dodawali piny zdjęcia z produktami z Twojego sklepu – wymyśli charakterystyczny hashtag (#) i zobacz kto identyfikuje się z marką,
  • Nie dodawaj tylko zdjęć produktowych, ale również ciekawe inspiracje, kreacje które zaowocują tym, że ludzie będą chcieli identyfikować się z Twoją marką. Zobacz co oglądają i dodają na swoje tablice fani zainteresowani produktami – zbierz jak najwięcej informacji odnośnie ich pasji zainteresowań i korzystaj z tego, 
  • Wtyczki – to bardzo ważne! Dodaj przy każdym produkcie na swojej stronie wtyczkę PIN IT, dzięki temu zdjęcia produktów rozprzestrzenia się wirusowo,
  • Używaj dedykowanych pinezek: miejsc, filmów, artykułów, przepisów i produktów. To nie tylko możliwość dodania ciekawych informacji, ale i ceny czy dostępności oferty,
  • Śledź tablice innych użytkowników – zbuduj historię marki, pokaż co inspiruje Cię do tworzenia produktów, dzięki czemu dasz się poznać i polubić.

Niestety, prowadzenie kampanii na Pinterest.com nie jest efektywne dla każdego produktu: moda, kosmetyki, meble, dodatki do domu to wręcz dedykowane działy, które z pewnością znajdą swoją miejsce na portalu. Jeśli jednak Twoje artykuły nie są ciekawe wizualnie, zajmujesz się sprzętem specjalistycznym, takim jak elementy mechaniczne, artykuły żelazne, to przed podjęciem działań marketingowych na tym kanale warto gruntowanie przemyśleć całą strategię działania.

E-biznesTrendy
Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Barbara Pilawska

Barbara Pilawska 

więcej
e-biznesjak-promowac-e-sklep
Opublikował: Barbara Pilawska / 0 komentarzy

Kilka sposobów jak zrobić dobry blog firmowy...

Myśl o założeniu bloga firmowego spędza Ci sen z powiek? Przeczytaj kilka naszych rad, jak zrobić to najlepiej. Pamiętaj – systematyczność, unikalny oraz zweryfikowany kontent i...

Więcej
e-biznestrendy
Opublikował: Barbara Pilawska / 0 komentarzy

Newsjacking w pigułce...

Newsjacking, często określany jako real-time marketing, to często spontaniczne działanie marketingowe wykorzystujące bieżące wydarzenia w polityce, kulturze czy inne zdarzenie mediowe do...

Więcej
patronatywydarzenia
Opublikował: Barbara Pilawska / 0 komentarzy

W Rzeszowie zawrzało!...

Końcówka zeszłego tygodnia dla wszystkich pasjonatów i praktyków public relations oznaczała tylko jedno – spotkanie w Rzeszowie. 21-22.04.2016 odbył się Kongres Profesjonalistów Public...

Więcej
e-biznesjak-promowac-e-skleptrendy
Opublikował: Barbara Pilawska / 0 komentarzy

Po pierwsze PERSONALIZUJ!...

Największe marki już od lat personalizują swoje produkty – szalik Burberry lub portfel Louis Vuitton z inicjałami to klasyka. Obecnie coraz więcej polskich marek zmienia swoje podejście i...

Więcej
e-biznesjak-promowac-e-sklep
Opublikował: Barbara Pilawska / 0 komentarzy

Koniec roku – czas na podsumowanie...

Tworząc podsumowanie na koniec roku z pewnością towarzyszy nam wiele przemyśleń. Zastanawiamy się czy wszystkie decyzje były trafne, które inwestycje warte są kontynuowania, które...

Więcej
e-biznestrendy
Opublikował: Barbara Pilawska / 0 komentarzy

Współpraca z blogerem – zrób to dobrze!...

Zauważyliście jak popularne stało się podejmowanie współpracy z blogerami? Wszystkie największe marki mają na swoim koncie taką relację. Coraz częściej widzimy, że nawet lokalne...

Więcej