kwi 12, 2016 Opublikował: Barbara Pilawska / 0 komentarzy

Po pierwsze PERSONALIZUJ!

Największe marki już od lat personalizują swoje produkty – szalik Burberry lub portfel Louis Vuitton z inicjałami to klasyka. Obecnie coraz więcej polskich marek zmienia swoje podejście i zamienia masowy marketing właśnie na marketing spersonalizowany.

Personalizacja postrzegana jest tu dwutorowo – w samym przekazie reklamowym – jest on dostosowany do potrzeb konkretnych użytkowników oraz jako produkt szyty na miarę użytkownika, z jego inicjałami lub przez niego ostatecznie zaprojektowany.

Geolokalizacja, historia zakupów i inne czynniki pozwalają na coraz lepsze targetowanie reklam i dopasowywanie ich treści idealnie do potrzeb i profilu klienta.
Ma to ogromny wpływ na cały proces zakupu, bo skoro wiemy, że klient kupował u nas buty letnie załóżmy rok temu, to wiemy też, że za rok lub dwa prawdopodobnie będzie potrzebował kolejnych. Warto wysłać mu zatem mailing spersonalizowany – przypomnieć jaką sklep ma ofertę, zaproponować indywidualny rabat lub inną wyjątkową, szytą na miarę ofertę.

Dodatkowo, takie kanały jak Facebook czy Twitter umożliwiają live chaty – podczas transmisji filmu klienci mogą na bieżąco zadawać pytania i od razu dostają na nie odpowiedzi. Podobnie działa Snapchat – coraz częściej mamy możliwość porozmawiać z ulubioną blogerką lub artystką. Świetnym przykładem jest Jessica Mercedes, która kilkukrotnie dzwoniła do swoich fanów na Snapchacie, aby z nimi porozmawiać bezpośrednio. Z pewnością ten trend będzie się rozwijał.

Proximity marketing

To marketing oparty właśnie na lokalizacji potencjalnego klienta, jeśli jego smartfon znajdzie się w pobliżu dedykowanego urządzenia dostanie ofertę, z której może skorzystać w pobliżu. Korzystają z tego coraz częściej centra handlowe, kawiarnie – które wysyłają krótkoterminowe oferty do wykorzystania w danej chwili i w twojej okolicy. Kto by się nie skusił…

Kolejny aspekt to produkty spersonalizowane jakie oferują nam polskie sklepy. Coraz częściej mamy możliwość dostosować produkt do swoich oczekiwań. Przykład: torebki Sabriny Pilewicz- możemy dopasować ich nadruki do tego jak nam się to podoba – akcja spersonalizowane tatuaże – gdzie z puli wzorów możemy wybrać swój i mieć go na torebce.

Personalizowane torebki Sabriny Pilewicz

Spersonalizowane torebki Sabriny Pilewicz

Coraz częściej marki kosmetyczne umożliwiają nam grawer na opakowaniu ulubionych produktów. Tu przykład firmy L’Oreal Paris, która wysłała wybranym blogerkom modowym pomadki z grawerem nazwy bloga oraz umożliwiła wygranie w konkursie zestawu spersonalizowanych pomadek ich czytelniczkom.

via: http://www.blessthemess.pl/

Spersonalizowane pomadki via: http://www.blessthemess.pl/

Widać ten trend również w coraz szerszej ofercie stron, na których możemy stworzyć spersonalizowane sukienki, dodatki do domu takie jak obrusy czy serwetki. Z wybranych szablonów możemy produkt dopasować do siebie  – marzenie prawda?

Stwórz swoją wymarzoną sukienkę

Stwórz swoją wymarzoną sukienkę

Obrus szyty na miarę

Obrus z Krainy Obrusów szyty na miarę

Zdecydowanie – przyszłość to personalizowanie produktów, coraz częściej chcemy mieć rzeczy unikatowe, takie które mamy tylko my, są do nas dopasowane i coś o nas mówią. Z drugiej strony nie chcemy przeglądać już setek produktów na stronie sklepu – lubimy dostawać oferty dostosowane do naszego stylu, wieku i potrzeb.

Jak to będzie się rozwijało? Zobaczymy – czy klienci zaczną burzyć się i dbać bardziej o swoją prywatność lub większą wagę przykładać do informacji jakie zostawiając w sieci. Tego nie wiemy, wiemy za to, że setki danych, które mamy można wykorzystywać tak aby ułatwić proces zakupowy i tworzyć oferty idealnie dostosowane do klienta.

Zastanów się jak ten trend  możesz przedłożyć do swojego sklepu – masz pomysły? Napisz nam w komentarzu!

 

 

E-biznesPromocja e-sklepuTrendy
Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Barbara Pilawska

Barbara Pilawska 

więcej
e-biznesjak-promowac-e-sklep
Opublikował: Barbara Pilawska / 0 komentarzy

Kilka sposobów jak zrobić dobry blog firmowy...

Myśl o założeniu bloga firmowego spędza Ci sen z powiek? Przeczytaj kilka naszych rad, jak zrobić to najlepiej. Pamiętaj – systematyczność, unikalny oraz zweryfikowany kontent i...

Więcej
e-biznestrendy
Opublikował: Barbara Pilawska / 0 komentarzy

Newsjacking w pigułce...

Newsjacking, często określany jako real-time marketing, to często spontaniczne działanie marketingowe wykorzystujące bieżące wydarzenia w polityce, kulturze czy inne zdarzenie mediowe do...

Więcej
patronatywydarzenia
Opublikował: Barbara Pilawska / 0 komentarzy

W Rzeszowie zawrzało!...

Końcówka zeszłego tygodnia dla wszystkich pasjonatów i praktyków public relations oznaczała tylko jedno – spotkanie w Rzeszowie. 21-22.04.2016 odbył się Kongres Profesjonalistów Public...

Więcej
e-biznesjak-promowac-e-skleptrendy
Opublikował: Barbara Pilawska / 0 komentarzy

Po pierwsze PERSONALIZUJ!...

Największe marki już od lat personalizują swoje produkty – szalik Burberry lub portfel Louis Vuitton z inicjałami to klasyka. Obecnie coraz więcej polskich marek zmienia swoje podejście i...

Więcej
e-biznesjak-promowac-e-sklep
Opublikował: Barbara Pilawska / 0 komentarzy

Koniec roku – czas na podsumowanie...

Tworząc podsumowanie na koniec roku z pewnością towarzyszy nam wiele przemyśleń. Zastanawiamy się czy wszystkie decyzje były trafne, które inwestycje warte są kontynuowania, które...

Więcej
e-biznestrendy
Opublikował: Barbara Pilawska / 0 komentarzy

Współpraca z blogerem – zrób to dobrze!...

Zauważyliście jak popularne stało się podejmowanie współpracy z blogerami? Wszystkie największe marki mają na swoim koncie taką relację. Coraz częściej widzimy, że nawet lokalne...

Więcej