wrz 9, 2014 Opublikował: Ganna Yevtushenko / 0 komentarzy

Polacy w czołówce transgranicznego e-commerce

Zgodnie z najnowszymi, niepublikowanymi dotąd danymi PayPal, wspartymi badaniami Eurostat, Ipsos i Nielsen, polscy sprzedawcy online korzystający z PayPal odnotowali 45-procentowy wzrost handlu zagranicznego w pierwszej połowie 2014 roku (w stosunku do pierwszej połowy 2013).Raport

Głównymi czynnikami stojącymi za sukcesem polskiego e-commerce są oryginalność produktów i usług oraz konkurencyjne ceny. Coraz więcej firm zajmujących się handlem tradycyjnym wprowadziła lub zamierza wprowadzić sprzedaż online, jak mówi Jakub Radkowski, Doradca Zarządu w Merlin.pl S.A. – „Uruchomiliśmy międzynarodową sprzedaż online ponieważ chcemy docierać do każdego klienta – zarówno lokalnego, jak i globalnego”.

Patrząc na cały rynek e-commerce możemy zauważyć że popularność handlu online cały czas rośnie. Trend ten występuje w dużej mierze w obrębie strefy EU27, gdzie opłaty celne nie występują, a koszty dostawy są stosunkowo niskie. Badanie wskazuje również, że jedna trzecia nabywców zagranicznych z krajów takich jak Wielka Brytania, Niemcy czy Francja, nie zdaje sobie sprawy, że produkt został zakupiony u zagranicznego sprzedawcy.

Kolejną częścią raportu PayPal są informacje dotyczące krajów, z którymi prowadzimy największą wymianę e-handlową: w Europie jest to Wielka Brytania (18%), Niemcy (12%), jednak wciąż kluczowym rynkiem dla polskich sprzedawców online są kraje Ameryki Północnej (25%). Co ciekawe, udział najważniejszych rynków, które generują imponujący wzrost wartości polskiego eksportu praktycznie nie zmienił się w ostatnich latach.

 

Z całym raportem zapoznaj się TUTAJ.

E-biznes
Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Ganna Yevtushenko

Ganna YevtushenkoHead of business development PayPal

Ganna dołączyła do firmy PayPal w 2009 roku. Pracowała w zespole strategii i była odpowiedzialna za rozwój firmy i ekspansję geograficzną w Europie.

więcej
e-biznesjak-promowac-e-sklep
Opublikował: Ganna Yevtushenko / 0 komentarzy

Otwórzmy bramy e-możliwości...

Otwórzmy bramy e-możliwości: Badanie PayPal/GfK pokazuje, że Polacy aktywniej wykorzystują internetu nie tylko robiąc zakupy, ale także rozwijając biznes Prawie 77% polskich...

Więcej
e-biznesjak-promowac-e-sklep
Opublikował: Ganna Yevtushenko / 0 komentarzy

Sprzedawaj w Social Mediach...

Sprzedaż kontekstowa, czyli jak spieniężyć społecznościowy szum: Sprzedający w sieci mogą w okresie świątecznym spodziewać się znacznych wzrostów sprzedaży. Zgodnie z danymi...

Więcej
newsytrendy
Opublikował: Ganna Yevtushenko / 0 komentarzy

Potrafisz wyobrazić sobie wakacje bez internetu?...

56% polaków uważa internet za niezwykle przydatne narzędzie w trakcie planowania wakacji, a 95% używa go także w trakcie wyjazdu. 69% polskich turystów poszukuje w internecie wakacyjnych...

Więcej
e-biznestrendy
Opublikował: Ganna Yevtushenko / 0 komentarzy

PayPal poszerza Program Ochrony Kupujących...

Z dniem 1 lipca 2015, Program Ochrony Kupujących PayPal obejmuje także usługi i produkty cyfrowe. Od teraz, Program uwzględnia niemal wszystkie dobra i usługi nabyte za pośrednictwem...

Więcej
e-biznesnewsytrendy
Opublikował: Ganna Yevtushenko / 0 komentarzy

3 wskazówki, jak dbać o bezpieczeństwo swoich fina...

W pierwszych miesiącach 2015 roku część z nas może zastanawiać się, czy warto wytrwać w swoich noworocznych postanowieniach. Być może niektórzy porzucili już swój cel lub tak naprawdę...

Więcej
e-biznesjak-promowac-e-sklep
Opublikował: Ganna Yevtushenko / 0 komentarzy

Niemcy na czele zagranicznych klientów...

  Najchętniej za pośrednictwem Internetu kupują u nas Niemcy*. Nasi zachodni sąsiedzi stanowią aż 28% wszystkich klientów zagranicznych. Do najważniejszych kierunków eksportowych...

Więcej