Zgodnie z najnowszymi, niepublikowanymi dotąd danymi PayPal, wspartymi badaniami Eurostat, Ipsos i Nielsen, polscy sprzedawcy online korzystający z PayPal odnotowali 45-procentowy wzrost handlu zagranicznego w pierwszej połowie 2014 roku (w stosunku do pierwszej połowy 2013).
Głównymi czynnikami stojącymi za sukcesem polskiego e-commerce są oryginalność produktów i usług oraz konkurencyjne ceny. Coraz więcej firm zajmujących się handlem tradycyjnym wprowadziła lub zamierza wprowadzić sprzedaż online, jak mówi Jakub Radkowski, Doradca Zarządu w Merlin.pl S.A. – „Uruchomiliśmy międzynarodową sprzedaż online ponieważ chcemy docierać do każdego klienta – zarówno lokalnego, jak i globalnego”.
Patrząc na cały rynek e-commerce możemy zauważyć że popularność handlu online cały czas rośnie. Trend ten występuje w dużej mierze w obrębie strefy EU27, gdzie opłaty celne nie występują, a koszty dostawy są stosunkowo niskie. Badanie wskazuje również, że jedna trzecia nabywców zagranicznych z krajów takich jak Wielka Brytania, Niemcy czy Francja, nie zdaje sobie sprawy, że produkt został zakupiony u zagranicznego sprzedawcy.
Kolejną częścią raportu PayPal są informacje dotyczące krajów, z którymi prowadzimy największą wymianę e-handlową: w Europie jest to Wielka Brytania (18%), Niemcy (12%), jednak wciąż kluczowym rynkiem dla polskich sprzedawców online są kraje Ameryki Północnej (25%). Co ciekawe, udział najważniejszych rynków, które generują imponujący wzrost wartości polskiego eksportu praktycznie nie zmienił się w ostatnich latach.
Z całym raportem zapoznaj się TUTAJ.