Wielkimi krokami zbliża się 26 dzień maja czyli obchodzony w Polsce Dzień Matki. Wszyscy poszukują sposobu na uszczęśliwienie Mamy, a marketerzy stoją przed wyzwaniem jakie działania podjąć aby ten dzień przyniósł dodatkowe przychody w e-sklepie. Dziś pokażę pomysły na promocję na Dzień Matki w e-sklepie.
Dzień Matki w e-sklepie …
Dzień Matki jest tematem uniwersalnym, przepełnionym pozytywnymi emocjami a ponadto nadaje się do komunikacji w naprawdę wielu branżach..
Jak zatem Dzień Matki w e-sklepie można przełożyć na biznesowy sukces?
Poniżej kilka drobnych rad i pomysłów na ciekawe kampanii.
Po pierwsze – planuj z wyprzedzeniem – Nie daj się zaskoczyć Dniem Matki jak co roku zima zaskakuje drogowców ;). Wydaje się to zabawne bo nie jest to święto ruchome, ale wielu marketerów planuje działania dopiero kilka tygodni przed, a czasem może to być za krótki okres czasu na przygotowanie angażującej, ciekawej i nietuzinkowej kampanii reklamowej.
Po drugie – obierz swój punkt widzenia – Mianowicie na Dzień Matki można spojrzeć z wielu różnych perspektyw i w zależności od tego przygotować działania marketingowe. Możesz obrać bardzo powierzchowną perspektywę i oprzeć działania na pozytywnych emocjach i lekkich skojarzeniach – organizując konkursy czy też rozdając gratisy.
Możesz również spojrzeć nieco głębiej i sięgnąć po emocje takie jak duma z bycia matką, czy też chęci podziękowania za trud włożony w wychowanie pociech.
Po trzecie – Bądź oryginalny! – Postaraj się nie powtarzać schematów – pamiętaj, że w tych dniach nie tylko ty walczysz o uwagę użytkowników i e-sklepy będą prześcigać się w pomysłach i ciekawych kreacjach. Nie giń w tłumie!
Po czwarte – Działaj Wielokanałowo – Działania dotyczącego tego wyjątkowe dnia powinny być spójne oraz widoczne w wielu kanałach. Nie pozwól użytkownikom zapomnieć o Dniu Matki i wspaniałej ofercie która jest w Twoim e-sklepie właśnie z tej okazji. A więc… e-mail marketing, Marketing automation, powiadomienia push, reklamy Adwords, remarketing, social media i wiele wiele innych. Nic nie pomijaj!
Dzień matki w e-sklepie – garść ciekawych kampanii
Co prawda inspiracje nie dotyczą tylko Dnia Matki w e-sklepie, ale mam nadzieję, że zainspiruje Was to do tworzenia własnych kreatywnych kampanii.
California Pizza Kitchen – angażujący konkurs z ciekawą nagrodą.
Kalifornijska sieć pizzeri zapytała swoich fanów czego chcą dla swoich Mam.
Poprosiła o odpowiedź na to pytanie w formie zdjęcia filmu używając tagu #CPKdearmom.
A nagrodą było spełnienie jednego z życzeń
Konkurs wymagał większego zaangażowania oraz kreatywności od klientów, ale nagroda mogła być naprawdę duża.
W jaki sposób zarabiam na życie?
MRY Digital Agency aby uczcić Dzień Matki stworzyli wideo na którym Mamy starają się odpowiedzieć na pytanie: W jaki sposób zarabiam na życie? Odpowiedź na to pytanie Mam pracowników Agencji MRY może być nie lada wyzwaniem. Ciekawi ? Sprawdźcie co mówiły Mamy!
Mailing – postaw na ciekawą kreację
Sklep Union Made Goods połączył prezentację produktów wraz z delikatnym motywem kwiatowym. Kwiaty jak wiadomo nierozerwalnie kojarzą się z Dniem Matki. Do wiadomości zostało także dołączone wzruszające video, które było głównym elementem prowadzonej przez firmę kampanii. Pamiętajcie, że po kliknięciu użytkownik powinien być kierowany w adekwatne miejsce – w przypadku takich okazji jak Dzień Matki w e-sklepie warto mieć przygotowany odpowiedni landing page, przewodnik po prezentach itd.
Mailing – kierowany do przewodnika.
Pamiętaj, że przy tego rodzaju okazjach użytkownik zostanie zbombardowany propozycjami znakomitego prezentu na Dzień Matki. Może to wywołać poczucie zagubienia. Dobrym zatem pomysłem jest prosta kreacja kierująca do przewodnika/poradnika prezentowego. Tak jak zrobili to marketingowcy z Zara Home
Ciekawą formą przewodnika po prezentach jest również zaprezentowany przez UncommonGoods mailing pokazujący prezenty dla różnych mam.
Równie ważne jest dobre i wyraźne hasło tak jak w przypadku The Body Shop więc Rock it like a mother!
Wnioski? Nie osiadaj na laurach – włącz swoją kreatywność, wybierz kontekst w którym chcesz się poruszać i zaskocz swoich użytkowników lub ułatw im drogę zakupu, kierując przewodnikiem. Pamiętaj, aby zawsze planować z wyprzedzeniem, wszystkie kampanie nie tylko z okazji Dnia Matki. Inspiruj się, ale nie kopiuj, zaangażuj użytkowników – to się opłaci! Dzień matki w e-sklepie może być naprawdę fajny!
Powodzenia!