maj 11, 2015 Opublikował: Marta Rzymkowska / 0 komentarzy

Promocja marki – recenzja książki

Robert Stępowski w swojej książce pt. „PROMOCJA MARKI. PORADNIK DOBRYCH PRAKTYK”, wydawnictwo Słowa i Myśli, pokusił się o subiektywną ocenę obecnych działań marketingowych. Trzeba przyznać, że czytając jego dzieło już od początku ma się wrażenie, że jest to lektura napisane przez praktyka. Stępowski to nie tylko niezależny ekspert, konsultant w dziedzinie marketingu miejsc oraz bloger, ale również dziennikarz z bogatym doświadczeniem.

„Promocja Marki” jest skierowana do osób, którym temat marketingu i public relations jest bliski – raczej nie jest to pozycja dla początkujących. Autor napisał książkę, opierając się nie tylko na swoim doświadczeniu, ale także posłużył się sporą dawką aktualnych danych Wiedzieliście na przykład, że w badaniu zaufania społecznego specjaliści od reklamy zajęli przedostanie miejsce, ustępując jedynie politykom?

O promocji marki napisano już wiele, to oczywiste. Pozycję Roberta Stępowskiego uważam jednak za godną uwagi, bowiem każdy rozdział „Promocji marki” obfituje we wspomniane statystyki oraz komentarze specjalistów w danych dziedzinach – wśród nich chociażby Jerzy Owsiak, dyrektor biura Prezydenta Gdańska ds. promocji oraz eksperci najlepszych marek. Książka Stępowskiego szczegółowo skupia się na tematyce brandingu, content marketingu, social media, public relations oraz marketingu terytorialnego.

Nie bez znaczenia dla mojej oceny są liczne przykłady case studies np. kampania przeprowadzona dla kopalni soli w Wieliczce, w ramach której stworzono bardzo interesującą, tematycznie powiązaną grę na urządzenia mobilne ” Wieliczka Salt Mine”.

Ciekawym pomysłem jest także rozdział zrealizowany w formie krótkich wywiadów z blogerami, dotyczący personal brandingu. Osobiście cenię sobie autorów, którzy w swoich pracach oddają głos innym specjalistom. To dość niespotykane w branży, w której prawie wszyscy uważają się za wszechwiedzących.

Z wyżej wymienionych względów z czystym sumieniem polecam lekturę książki „Promocja marki”. Ta pozycja to dawka niezbędnej wiedzy, ale i poradnik dobrych, sprawdzonych praktyk.

recenzja książki

Promocja marki, autor Robert Stępowski

Autor: Marta Rzymkowska

Trendy
Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Marta Rzymkowska

Marta RzymkowskaSocial Media & Creative Manager Trol Intermedia

Z wykształcenia i zamiłowania ekonomistka i specjalistka Public Relations. Interesuje się modą i e-commerce w praktyce. Specjalista ds. Social Media w poznańskiej agencji Trol Intermedia. W TI odpowiada między innymi za komunikację marek kosmetycznych: Tisane i Black Lashes. Pasjonatka podróży i języków obcych. Doświadczenie zawodowe zdobywała między innymi w Brazylii i Hiszpanii.

więcej
patronatyjak-promowac-e-sklep
Opublikował: Marta Rzymkowska / 0 komentarzy

Strategia marketingowa według Tesławskiego...

Strategia marketingowa - który to już raz, prawda? Pozycji, zarówno tych zagranicznych jak i z naszego podwórka, czytałam (chętnie lub nie) wiele. Czym więc różni się ta książka od jej...

Więcej
e-biznestrendy
Opublikował: Marta Rzymkowska / 0 komentarzy

W market[r]ingu – czytając Vaynerchuka...

„Zapomnijcie o serialu Mad Men i Donie Draperze. On żył w łatwych czasach, w których nic nie ulegało zmianie przez trzydzieści lat.” To cytat z najnowszej książki Garego Vaynerchuka „W...

Więcej
e-biznespatronaty
Opublikował: Marta Rzymkowska / 0 komentarzy

Recenzja książki Techniki promocji sprzedaży...

Rabat, promocja, obniżka, 40%, 50%, nawet do 70%! Czy na kimś z Was te sformułowania robią jeszcze wrażenie? No właśnie, i o tym jest ta książka… Obserwując działania promocyjne...

Więcej
e-biznesjak-promowac-e-skleptrendy
Opublikował: Marta Rzymkowska / 0 komentarzy

Czy 2015 to rok mobile?...

Znowu nadszedł grudzień, i znowu czas na podsumowania. Jakim rokiem dla branży e-commerce był kończący swoje panowanie 2015? Na pewno dynamicznym i przynoszącym wiele zmian. Przed Wami trzy...

Więcej
trendy
Opublikował: Marta Rzymkowska / 0 komentarzy

Kampanie polityczne w Internecie – bhawo ja...

Kampanie polityczne… mam wrażenie że w Polsce to niekończąca się historia. W odróżnieniu od wielu państw, które organizują wybory prezydenckie, parlamentarne i samorządowe jednego dnia,...

Więcej
trendy
Opublikował: Marta Rzymkowska / 0 komentarzy

Promocja marki – recenzja książki...

Robert Stępowski w swojej książce pt. "PROMOCJA MARKI. PORADNIK DOBRYCH PRAKTYK", wydawnictwo Słowa i Myśli, pokusił się o subiektywną ocenę obecnych działań marketingowych. Trzeba...

Więcej