Robert Stępowski w swojej książce pt. „PROMOCJA MARKI. PORADNIK DOBRYCH PRAKTYK”, wydawnictwo Słowa i Myśli, pokusił się o subiektywną ocenę obecnych działań marketingowych. Trzeba przyznać, że czytając jego dzieło już od początku ma się wrażenie, że jest to lektura napisane przez praktyka. Stępowski to nie tylko niezależny ekspert, konsultant w dziedzinie marketingu miejsc oraz bloger, ale również dziennikarz z bogatym doświadczeniem.
„Promocja Marki” jest skierowana do osób, którym temat marketingu i public relations jest bliski – raczej nie jest to pozycja dla początkujących. Autor napisał książkę, opierając się nie tylko na swoim doświadczeniu, ale także posłużył się sporą dawką aktualnych danych Wiedzieliście na przykład, że w badaniu zaufania społecznego specjaliści od reklamy zajęli przedostanie miejsce, ustępując jedynie politykom?
O promocji marki napisano już wiele, to oczywiste. Pozycję Roberta Stępowskiego uważam jednak za godną uwagi, bowiem każdy rozdział „Promocji marki” obfituje we wspomniane statystyki oraz komentarze specjalistów w danych dziedzinach – wśród nich chociażby Jerzy Owsiak, dyrektor biura Prezydenta Gdańska ds. promocji oraz eksperci najlepszych marek. Książka Stępowskiego szczegółowo skupia się na tematyce brandingu, content marketingu, social media, public relations oraz marketingu terytorialnego.
Nie bez znaczenia dla mojej oceny są liczne przykłady case studies np. kampania przeprowadzona dla kopalni soli w Wieliczce, w ramach której stworzono bardzo interesującą, tematycznie powiązaną grę na urządzenia mobilne ” Wieliczka Salt Mine”.
Ciekawym pomysłem jest także rozdział zrealizowany w formie krótkich wywiadów z blogerami, dotyczący personal brandingu. Osobiście cenię sobie autorów, którzy w swoich pracach oddają głos innym specjalistom. To dość niespotykane w branży, w której prawie wszyscy uważają się za wszechwiedzących.
Z wyżej wymienionych względów z czystym sumieniem polecam lekturę książki „Promocja marki”. Ta pozycja to dawka niezbędnej wiedzy, ale i poradnik dobrych, sprawdzonych praktyk.
Autor: Marta Rzymkowska