Wielkanoc, to okres wielkiej mobilizacji – także w świecie marketingu. Jest to więc także czas, w którym skrzynki e-mail są wręcz zalewane mniej lub bardziej interesującymi newsletterami. Mają one za zadanie przykuć uwagę odbiorcy i oczywiście zwiększyć sprzedaż.
Przedstawimy pomysłowe przykłady newsletterów na Wielkanoc, które mogą być dla Was dobrą inspiracją.
Pomysłowo wpasuj się w temat
Podstawą interesującego i skutecznego e-maila jest dopasowanie się do tematu wiodącego. Jeśli dodatkowo zrobimy to w pomysłowy sposób, możemy być pewni, że nasza wiadomość spełni jeden ze swoich podstawowych celów – zainteresuje odbiorcę i przyciągnie jego uwagę. Warunek ten jest spełniony w przypadku newslettera Graham and Green – jest tematycznie, a przede wszystkim oryginalnie i pomysłowo. Dodatkowo oryginalne wyrażenie użyte w nagłówku skłoni do kliknięcia w wiadomość.
Zaangażuj klienta!
Tego przykładu nie mogło zabraknąć, a to ze względu na fakt, że trafia on w dziesiątkę, jeśli chodzi o pomysłowość, tematyczność a także zaangażowanie odbiorcy. Mamy tu element wyzwania i coś co każdy z nas uwielbia – obniżki i promocje. Dość minimalistyczna, ale konkretna forma, w której zawierają się wszystkie pożądane kwestie. Już sam nagłówek wzbudza ciekawość!
Użyj wezwania do działania
Podobnie jak w poprzednim przykładzie – istotą jest wezwanie do działania. West Elm zrobił to znakomicie, sugerując że skorzystanie z ich wielkanocnej promocji jest idealnym sposobem na przywitanie wyczekiwanej przez wszystkich wiosny.
Proszę, zabierz mnie!
Przykład treściwego minimalizmu, zaserwowanego przez “Farm Shop”, który w ofercie posiada także.. jajka. Czy można lepiej wykorzystać taką świąteczną okoliczność?
Nagłówek, w który każdy kliknie..
Zachęcająca darmowa dostawa i konkurs – warto chociaż sprawdzić o co chodzi, prawda? W ten właśnie sposób zainteresowanie wzbudził ArtPasaż, który dodatkowo nawiązał do tradycji prezentów od zajączka. Sympatycznie, tradycyjnie i pomysłowo.
Co łączy te wszystkie newslettery i na co należy zwrócić uwagę przy tworzeniu własnych?
Liczy się przede wszystkim oryginalność. W okresie świąt trzeba przebić się pośród wielu innych e-maili. Zwykłe, nijakie życzenia już nie wystarczą – mogą jedynie zirytować, a to z kolei może skutkować tym, że nasz odbiorca cofnie subskrypcję. A zatem dobry nagłówek, który skłoni do kliknięcia w e-maila to połowa sukcesu. Następnie, jeśli już zyskaliśmy uwagę odbiorcy, musimy ją odpowiednio wykorzystać. Niech to nie będzie jedynie czas wzmożonego czyszczenia skrzynek e-mailowych!
A może Wy znacie inne interesujące przykłady newsletterów na Wielkanoc z naszego rodzimego rynku?
Zachęcamy do wysyłania do nas tych tegorocznych, które szczególnie wzbudziły Wasze zainteresowanie – tuż po świętach możemy stworzyć wspaniałe podsumowanie minionych świąt!