09 listopada br. na gali, podczas wieczoru podsumowującego XI edycję Targów eHandlu w Warszawie, rozdano najważniejsze nagrody banży e-commerece. Konkurs miał na celu wyłonienie najlepszych firm, produktów i usług umożliwiających bądź wspomagających sprzedaż w Internecie. Nagrody główne i wyróżnienia przyznano na podstawie głosów Internautów oraz ponad 100-osobowego Jury w czterech wiodących kategoriach:
1. Dostawcy. Kategoria skierowana do dostawców usług i produktów dla e-commerce. Obejmowała podkategorie takie, jak: operator płatności, platforma sklepowa, firma dostawcza, produkt wspierający customer support, rozwiązanie infrastrukturalne, debiut roku, aplikacja SAAS, itp.
2. E-sklepy. Kategoria skierowana do firm prowadzących sprzedaż online. Wśród kategorii dla e-sklepów znalazły się: najbardziej ludzka strategia social media, najbardziej angażujące wykorzystanie video, nowatorskie wykorzystanie technologii mobilnych, ekspansja zagraniczna e-sklepu, itp.
3. Agencje. Kategoria skierowana do agencji realizujących projekty dla e-commerce z podziałem na najlepszą agencję wdrożeniową/integracyjną i generującą sprzedaż.
4. Osobowość. Kategoria dla osób oraz firm, które wniosły szczególny wkład w rozwój branży. Organizatorzy chcieli tu docenić innowatora roku, managera roku i osobę mającą szczególny wkład na rzecz rozwoju e-commerce.
WYNIKI KONKURSU:
Operator płatności
EKOMERS 2016: Przelewy24 (www.przelewy24.pl)
II miejsce: BLIK (www.blikmobile.pl), III miejsce: Espago (www.espago.com)
Debiut roku – produkt/usługa
EKOMERS 2016: zapakuj.to (www.zapakuj.to)
II miejsce: ShopConnector.pl (www. shopconnector.pl), III miejsce: Mobile Audience – Data Managment Platform by Selectivv (www.mobile-audience.com)
Debiut roku – aplikacja SaaS
EKOMERS 2016: feedink.com (www.feedink.com)
II miejsce: Vindicat (www.vindicat.pl)
Produkt/usługa wspierająca Customer Support
EKOMERS 2016: Thulium (www.thulium.pl)
II miejsce: Unified Factory S.A. (www.unifiedfactory.com), III miejsce: Focus Desk (www.focustelecom.pl)
Rozwiązanie wspierające zarządzanie biznesem internetowym
EKOMERS 2016: GetResponse (www.getresponse.pl)
II miejsce: SEMSTORM (www.pl.semstorm.com), III miejsce: Sugester (www.sugester.pl)
Rozwiązanie wspierające generowanie sprzedaży
EKOMERS 2016: FreshMail (www.freshmail.pl)
II miejsce: GetResponse (www.getresponse.pl), III miejsce: EDRONE (www.edrone.me)
Produkt / usługa wspierająca logistykę e-sklepu
EKOMERS 2016: zapakuj.to (www.zapakuj.to)
II miejsce: CLOUDPACK.PL – e-logistyka (www.cloudpack.pl), III miejsce: RUCH S.A. (www.ruch.com.pl)
Firma dostawcza
EKOMERS 2016: Ruch SA (www.ruch.com.pl)
II miejsce: AlleKurier.pl (www.allekurier.pl), III miejsce: Korporacja Kurierska (www.korporacjakurierska.pl)
Platforma/oprogramowanie sklepowe
EKOMERS 2016: IAI Shop (IAI SA) (www.iai-shop.com)
II miejsce: AtomStore (www.atomstore.pl), III miejsce: Sky-Shop.pl (www.sky-shop.pl)
Produkty, usługi wspierające międzynarodową ekspansję e-sklepów
EKOMERS 2016: GoGlobal24 (www.goglobal24.pl)
II miejsce: „Docdata – An Ingram Micro Brand (www.docdata.pl), III miejsce: Eurohermes.eu (www.eurohermes.eu)
Rozwiązania infrastrukturalne
EKOMERS 2016: EmailLabs (www.emaillabs.pl)
II miejsce: Domeny.pl (www.domeny.pl), III miejsce: S-NETcloud (www.snetcloud.com)
Najbardziej angażujące wykorzystanie video
EKOMERS 2016: Ogrodosfera (www.ogrodosfera.pl)
II miejsce: Prezent Marzeń (www.prezentmarzen.com)
Najbardziej ludzka strategia w Social Mediach
EKOMERS 2016: mfind (www.mfind.pl)
II miejsce: Obsessive (www.obsessive.com), III miejsce: DrTusz (www.drtusz.pl)
Spójność doświadczenia zakupowego w różnych kanałach sprzedaży
EKOMERS 2016: Neckermann Podróże (www.neckermann.pl)
II miejsce: Itaka (www.itaka.pl), III miejsce: eobuwie.pl S.A. (www.eobuwie.com.pl)
Nowatorskie wykorzystanie technologii mobilnych
EKOMERS 2016: Choc&Play (www.chocoplay.pl)
II miejsce: Mirat.pl (www.mirat.pl)
Najlepsza strategia utrzymania klientów
EKOMERS 2016: ANSWEAR.COM (www.answear.com)
II miejsce: TRAVELIST (www.travelist.pl), III miejsce: DrTusz.pl (www.drtusz.pl)
Ekspansja zagraniczna e-sklepu
EKOMERS 2016: ANSWEAR.COM (www.answear.com)
II miejsce: eobuwie.pl S.A. (www.eobuwie.com.pl), III miejsce: Chocolissimo (www.chocolissimo.pl)
Najlepsza Agencja Wdrożeniowa/integracyjna
EKOMERS 2016: Divante Sp. z o.o. (www.divante.pl)
II miejsce: i-systems (www.i-systems.pl), III miejsce: Bold Brand Commerce Sp. z o.o. (www.boldagency.net)
Najlepsza agencja generująca sprzedaż
EKOMERS 2016: Sempai (www.sempai.pl)
II miejsce: Digital Hill (www.digitalhill.pl), III miejsce: Fast White Cat (www.fastwhitecat.com)
Osobowości branży:
Innowator Roku – Michał Cortez
Specjalny wkład w rozwój branży eCommerce – Paweł Fornalski
Manager eCommerce Roku – Tomasz Nowiński
Pierwsza faza konkursu opierała się na internetowych głosach użytkowników uwierzytelnionych z poziomu konta na Facebooku. Podmioty, które uzyskały największą liczbę ważnych głosów, awansowały do rundy drugiej, w której Jury wyłoniło liderów wszystkich kategorii konkursowych. W skład rady wchodzili m.in: Grzegorz Wójcik (e-Commerce Polska), Paweł Fornalski (IAI), Dorota Bachman (PWN Group), Justyna Skorupska (Deloitte), Justyna Dziegieć (L’Oréal), Andrzej Langer (Harvard Business Review Polska)
Gratulujemy wszystkim Uczestnikom, Finalistom oraz Zwycięzcom!