Sława i popularność jaka urosła wokół Pana Mateusza Grzesiaka, sprawiła, że sięgając po książkę „Psychologia sprzedaży” byłam pewna, że znajdę w niej wartościowe treści. Nie miałam możliwości zapoznać się z wcześniejszymi książkami tego autora jednak po przeczytaniu jego ostatniego dzieła pozostaje mi tylko stwierdzić „apetyt rośnie w miarę jedzenia”.
Książka została podzielona na trzy części Inner Game, Relations Game, Sales Game i prezentuje autorski model sprzedażowy Master Sales. Model opiera się na powtarzalnej, duplikowalnej, skalowalnej i uniwersalnej strategii eliminując wpływ indywidualnego talentu. Wieloletnie doświadczenie Mateusza Grzesiaka i lekkie pióro autora pozwalają zapoznać się z każdym wspomnianym aspektem budowania własnego wizerunku, tworzenia relacji klient-sprzedawca oraz domykać procesy sprzedażowe w kilku sprawdzonych krokach.
Pierwsza z trzech części modelu sprzedażowego Inner Game, dotyczy autoprezentacji – robienia pierwszego wrażenia w ciągu kilku pierwszych chwil rozmowy. Analizowana jest postawa sprzedawcy, gestykulacja, wzrok, czy nawet sposób rozmowy z poszczególnymi kategoriami klientów. Autor uświadamia jak niewiele mamy czasu na zbudowanie pierwszego pozytywnego wrażenia.
Kolejna część to Relations Game skupiająca się na budowaniu relacji między handlowcem a klientem. Zaufanie budowane podczas komunikacji oraz zbadanie potrzeb to umiejętności tworzenia porozumienia prowadzącego do sprzedaży produktu. Wiedza dotycząca budowania umiejętności, wykorzystująca demografię i psychografię to strzał w dziesiątkę. Informacje zdobyte przed spotkaniem z klientem, uzupełnione podczas spotkania i wykorzystane w umiejętny sposób to więcej niż połowa sukcesu.
Ostatni z trzech etapów modelu sprzedażowego Master Sales skupia się na zamykaniu procesu sprzedaży. W interesujący sposób został przedstawiony Elevator Speech, czyli 30 sekundowa prezentacja sprzedażowa, mająca na celu zwrócenie uwagi u potencjalnego klienta i spowodowanie wymiany danych kontaktowych.
![Recenzja książki - Psychologia Sprzedaży](http://klinikaecommerce.pl/wp-content/uploads/2016/07/13682443_10201998433598171_1549996645_o.jpg)
Recenzja książki – Psychologia Sprzedaży
Zastosowanie gotowych rozwiązań Master Sales pomaga uniknąć błędów w komunikacji z klientem i rozłożyć na czynniki pierwsze psychologię sprzedaży.
Książka napisana w bardzo przyjazny dla czytelnika sposób. Czyta się jednym tchem, a wiedza zostaje uszeregowana bez większego wysiłku. Podczas czytania książki nie czułam się jakbym pracowała z podręcznikiem, a wiele cennych rad i przykładów zostało automatycznie wdrożonych w moich procesach sprzedażowych.
Moim zdaniem jest to książka, do której można wracać wielokrotnie. Analizując własne procesy sprzedażowe mamy możliwość doskonalenia umiejętności i pracy nad domykaniem sprzedaży. Kierując się poradami i rozłożeniem sprzedaży na czynniki pierwsze jesteśmy w stanie przewidzieć wiele zdarzeń otaczających sam proces sprzedaży i unikać niekomfortowych sytuacji, czy też raczej stawiać im czoło z sukcesem.
Polecam książkę „Psychologia sprzedaży” dla osób zajmujących się bezpośrednio sprzedażą. Niemniej uważam, że jest to również doskonałe źródło zdobycia wiedzy psychologicznej dotyczącej budowy wizerunku i nawiązania trwałych relacji międzyludzkich.
Autor: Agata Chmielewska