sie 2, 2016 Opublikował: Trol Intermedia / 0 komentarzy

Psychologia sprzedaży, droga do sprawczości

Sława i popularność jaka urosła wokół Pana Mateusza Grzesiaka, sprawiła, że sięgając po książkę „Psychologia sprzedaży” byłam pewna, że znajdę w niej wartościowe treści. Nie miałam możliwości zapoznać się z wcześniejszymi książkami tego autora jednak po przeczytaniu jego ostatniego dzieła pozostaje mi tylko stwierdzić „apetyt rośnie w miarę jedzenia”.

Książka została podzielona na trzy części Inner Game, Relations Game, Sales Game i prezentuje autorski model sprzedażowy Master Sales. Model opiera się na powtarzalnej, duplikowalnej, skalowalnej i uniwersalnej strategii eliminując wpływ indywidualnego talentu. Wieloletnie doświadczenie Mateusza Grzesiaka i lekkie pióro autora pozwalają zapoznać się z każdym wspomnianym aspektem budowania własnego wizerunku, tworzenia relacji klient-sprzedawca oraz domykać procesy sprzedażowe w kilku sprawdzonych krokach.

Pierwsza z trzech części modelu sprzedażowego Inner Game, dotyczy autoprezentacji – robienia pierwszego wrażenia w ciągu kilku pierwszych chwil rozmowy. Analizowana jest postawa sprzedawcy, gestykulacja, wzrok, czy nawet sposób rozmowy z poszczególnymi kategoriami klientów. Autor uświadamia jak niewiele mamy czasu na zbudowanie pierwszego pozytywnego wrażenia.

Kolejna część to Relations Game skupiająca się na budowaniu relacji między handlowcem a klientem. Zaufanie budowane podczas komunikacji oraz zbadanie potrzeb to umiejętności tworzenia porozumienia prowadzącego do sprzedaży produktu. Wiedza dotycząca budowania umiejętności, wykorzystująca demografię i psychografię to strzał w dziesiątkę. Informacje zdobyte przed spotkaniem z klientem, uzupełnione podczas spotkania i wykorzystane w umiejętny sposób to więcej niż połowa sukcesu.

Ostatni z trzech etapów modelu sprzedażowego Master Sales skupia się na zamykaniu procesu sprzedaży. W interesujący sposób został przedstawiony Elevator Speech, czyli 30 sekundowa prezentacja sprzedażowa, mająca na celu zwrócenie uwagi u potencjalnego klienta i spowodowanie wymiany danych kontaktowych.

Recenzja książki - Psychologia Sprzedaży

Recenzja książki – Psychologia Sprzedaży

Zastosowanie gotowych rozwiązań Master Sales pomaga uniknąć błędów w komunikacji z klientem i rozłożyć na czynniki pierwsze psychologię sprzedaży.

Książka napisana w bardzo przyjazny dla czytelnika sposób. Czyta się jednym tchem, a wiedza zostaje uszeregowana bez większego wysiłku. Podczas czytania książki nie czułam się jakbym pracowała z podręcznikiem, a wiele cennych rad i przykładów zostało automatycznie wdrożonych w moich procesach sprzedażowych.

Moim zdaniem jest to książka, do której można wracać wielokrotnie. Analizując własne procesy sprzedażowe mamy możliwość doskonalenia umiejętności i pracy nad domykaniem sprzedaży. Kierując się poradami i rozłożeniem sprzedaży na czynniki pierwsze jesteśmy w stanie przewidzieć wiele zdarzeń otaczających sam proces sprzedaży i unikać niekomfortowych sytuacji, czy też raczej stawiać im czoło z sukcesem.

Polecam książkę „Psychologia sprzedaży” dla osób zajmujących się bezpośrednio sprzedażą. Niemniej uważam, że jest to również doskonałe źródło zdobycia wiedzy psychologicznej dotyczącej budowy wizerunku i nawiązania trwałych relacji międzyludzkich.

Autor: Agata Chmielewska

E-biznesPatronaty
Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Trol Intermedia

Trol Intermedia 

więcej
patronaty
Opublikował: Trol Intermedia / 0 komentarzy

Relacja z targów IT Future Expo...

IT Future Expo, coroczne spotkanie B2B, poświęcone trendom oraz innowacjom informatyczno-technologicznym odbyło się 7 i 8 września w Warszawie i gościło szerokie grono Specjalistów i...

Więcej
newsypatronaty
Opublikował: Trol Intermedia / 0 komentarzy

Meet Magento PL 2016 #mm16pl – relacja...

„The future of eCommerce is the person” to jedno zdanie z prelekcji biznesowej Alexandra Kitova oddaje klimat całego niezwykłego wydarzenia jakim było Meet Magento PL 2016. Konferencja odbyła...

Więcej
e-biznespatronaty
Opublikował: Trol Intermedia / 0 komentarzy

Psychologia sprzedaży, droga do sprawczości...

Sława i popularność jaka urosła wokół Pana Mateusza Grzesiaka, sprawiła, że sięgając po książkę „Psychologia sprzedaży” byłam pewna, że znajdę w niej wartościowe treści. Nie...

Więcej
newsypatronatytrendy
Opublikował: Trol Intermedia / 0 komentarzy

Komunikacja marketingowa 2030 – wywiad z aut...

Komunikacja marketingowa 2030. Technologiczna rewolucja i mentalna ewolucja to książka Roberta Stępowskiego wydana przez wydawnictwo Słowa i Myśli - przeczytajcie wywiad z autorem! Adam...

Więcej
jak-promowac-e-skleptrendy
Opublikował: Trol Intermedia / 0 komentarzy

(Insta)gram szaleństwa – sprzedaż na Instagr...

Koniec 2015 oraz pierwsza połowa roku 2016 przyniosła ze sobą wiele innowacji w branży Social Media oraz e-commerce. Zmiany zaczęły postępować powoli, a rozpoczęło się, jak to bywa –...

Więcej
e-biznes
Opublikował: Trol Intermedia / 0 komentarzy

Video marketing nie tylko na You Tube...

Inteligentny człowiek się nie nudzi? W dzisiejszych czasach, w świecie w którym jesteśmy dosłownie zasypywani informacjami – czy nuda jest w ogóle możliwa? Wystarczy włączyć komputer,...

Więcej