paź 7, 2015 Opublikował: Zbigniew Tobolski / 0 komentarzy

Recenzja książki HEJTOHOLIK

Z całą pewnością spotkałeś się z hejtem. Nie mogłeś się z nim nie spotkać, bo wokół jest go tyle, że dla każdego starczy. A jeśli jeszcze w dodatku robisz w życiu coś o szerszym zasięgu, to spotykasz się z nim stosunkowo często. Od hejtu można się uzależnić… Wpaść w hejtoholizm.

Książka Michała Wawrzyniaka
zrobiła ze mną przy pierwszym kontakcie dokładnie to, co powinna. Otworzyłem losowo. 212 strona. 3 sekunda lektury i już mi gratulują! Miło, gdy autor zna potencjalnego czytelnika. Jeszcze milej, gdy autor zna się na tym, o czym pisze. Dokładnie takie wrażenie ma się czytając Hejtoholika. Wawrzyniak rozumie i wyjaśnia różnicę między hejterem i trollem. Klasyfikuje hejterów (choć jest to zbiór otwarty). I pokazuje fazy, w których rodzi się „hejtbuster” – człowiek przechodzący stopniowo od strachu po czerpanie korzyści z hejtu.

Uważasz Wykop za internetowy rynsztok? Jesteś idiotą.
Michał wyjaśni ci dlaczego. Bo nie każde miejsce, w którym spotkasz się z hejtem jest złe samo w sobie – musisz zdawać sobie sprawę z tego, że hejt zawsze ma jakąś przyczynę. Naucz się je rozpoznawać, postaw się w sytuacji hejtera, przestań się bać i nie powtarzaj już więcej, że „hejt to norma”. Pewnie nawet nie wiesz, jakie bzdury na temat hejtu masz w sobie zakorzenione.

W Hejtoholiku
nie wszystko mnie przekonuje. Książka jest najeżona historiami o ludziach i roli hejtu w ich życiu prywatnym, karierze… To mocna strona tej publikacji. Jednocześnie nie potrafię się pozbyć wrażenia, że hejtera można jednak czasem po prostu zignorować. Forrest Gump powiedziałby, ze shit happens i biegł dalej. Wawrzyniak koło żadnego hejtu nie chce przechodzić obojętnie. Ma ku temu argumenty, podpowiada metody, jest w tym konsekwentny i wytrwały. Wydaje mi się jednak, ze z hejtem jest trochę jak z deszczem – możemy się przed nim zabezpieczyć, możemy w nim pracować, możemy zbierać deszczówkę i podlać nią później ogródek. Ale czasem lepiej wejść do pubu, zamówić piwo i mieć deszcz za oknem i gdziekolwiek indziej.

Hejtoholik jest pochwałą wytrwałości,
a w tym - uporu w czytaniu. „Samo dokończenie książki jest wyzwaniem – ogromna liczba ludzi nie kończy tego, co zaczyna.” Nie zgadzam się. I mój mentor, poznański profesor językoznawstwa, też nigdy by się z tym nie zgodził. Nie ma gorszego sposobu na stratę czasu, niż kończenie książek, które nie dają przyjemności czytania. Nie zdobywa się wiedzy przez bolesne i mozolne przedzieranie się między stronami. Na szczęście lektura najnowszej książki Wawrzyniaka to wartościowe przeżycie.

PS Specjalne podziękowanie kieruję do współautora zdjęcia głównego do niniejszego wpisu. Serio, bardzo nam miło, że nas odwiedzasz!

recenzja książki Hejtoholik

Michał Wawrzyniak, Hejtoholik

PS2 Podziękowania dla wydawnictwa http://onepress.pl/ za udostępnienie egzemplarza demonstracyjnego.

E-biznesNewsy
Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Zbigniew Tobolski

Zbigniew TobolskiE-marketing and Social Media Manager TI Agency

Lubi bawić się słowami. Zawodową przygodę z social media zaczynał w 2010 roku. Wśród marek, z którymi od tamtej pory współpracował znajdziemy kilka doskonale rozpoznawalnych brandów z różnych branż: od chemii budowlanej, przez uczelnię wyższą po FMCG. Największą frajdę przynosi mu praca nad nowymi strategiami. W TI odpowiada za komunikację w social media sieci supermarketów POLOmarket oraz Salonów Łazienki z Pomysłem. Prywatnie szczęśliwy i bardzo dumny tata.

więcej
e-biznes
Opublikował: Zbigniew Tobolski / 0 komentarzy

Obsługa klienta w e-commerce...

Polski e-commerce funkcjonuje w środowisku ostrej konkurencji cenowej. Lata promocji w porównywarkach i przyzwyczajenie do realiów portali aukcyjnych sprawiają, że cena wydaje się być...

Więcej
patronatywydarzenia
Opublikował: Zbigniew Tobolski / 0 komentarzy

Relacja z XI Targów eHandlu...

9 listopada w Warszawie w Hali EXPO XXI odbyły się XI Targi eHandlu. Zorganizowane spotkanie zgromadziło wiele firm z branży e-commerce oferujących rozwiązania i technologie ułatwiające...

Więcej
e-biznesjak-promowac-e-sklep
Opublikował: Zbigniew Tobolski / 0 komentarzy

Sklep na Facebooku – inspiruj klientów!...

Sprzedaż poprzez inspiracje to temat, o którym pisaliśmy już na naszym blogu. Przygotowaliśmy też dla was Złotą Poradę poświęconą inspiracjom w e-sklepach. Możecie otrzymać ją...

Więcej
patronatywydarzenia
Opublikował: Zbigniew Tobolski / 0 komentarzy

XI Targi eHandlu – spotkajmy się!...

Już 9.11 odbędzie się w Centrum EXPO XXI w Warszawie  kolejna edycja Targów eHandlu - największych w Polsce targów dla wszystkich sprzedających w internecie. Szacuje się, że ponad 140...

Więcej
newsy
Opublikował: Zbigniew Tobolski / 0 komentarzy

Bestseller z Piotra i Pawła, czyli wydawniczy sukc...

Czy memy mają wartość? Oczywiście, że tak – jeśli tylko ich bohaterowie potrafią z nich korzystać. Hitem ostatnich dni jest Cacao DecoMorreno, w którego opakowaniu ktoś dopatrzył się...

Więcej
jak-promowac-e-sklep
Opublikował: Zbigniew Tobolski / 0 komentarzy

Jak edytować promowany post?...

Administratorzy profili na Facebooku bardzo często stają przed koniecznością edycji opublikowanego posta. Wielu z nich nie wie jednak, że edytować można każdy post. Także taki, który ma...

Więcej