lis 9, 2015 Opublikował: Trol Intermedia / 3 komentarzy

Recenzja książki – Szef w roli coacha

Prezes, kierownik czy manager to w przeświadczeniu wielu osób lider i naczelny przywódca stada, jakim jest podległa mu grupa pracowników. Jednak czy w obecnej rzeczywistości gospodarczej wspomniane cechy będą wystarczające do osiągnięcia pożądanego sukcesu?  Czy rolą szefa jest tylko i wyłącznie przewodzenie? A może równie ważne jest budowanie zaangażowania i motywacji wśród pracowników? O rosnącym znaczeniu coachingu dla sukcesu przedsiębiorstwa traktuje książka Roberta Zycha i Wojciecha Badury.

Zasady gry panujące w dzisiejszym świecie biznesu są nieubłagane dla przedsiębiorców. Najmniejszy błąd czy potknięcie mogą stać się momentalnie zarzewiem dużych problemów. Pomimo rosnącego znaczenia maszyn i technologii, które z każdym rokiem stają się coraz doskonalsze, wciąż najważniejszym ogniwem w pracy organizmu, jakim jest firma – jest człowiek. Niestety często również jego najsłabszym.  Książka pt. „Szef w roli coacha. Jak coaching on the job pomaga pracownikom w samodzielnym znajdowaniu rozwiązań” będzie dla osób zajmujących kierownicze stanowiska podręcznym kompendium wiedzy. Dzięki zapoznaniu się z instrukcjami zawartymi w swego rodzaju przewodniku po coachingu będziemy w stanie zwiększyć efektywność pracy naszych współpracowników.

Opinii tej nie można uznać za gołosłowną. Popiera ją przede wszystkim ogromne doświadczenie zebrane przez autorów książki. Robert Zych i Wojciech Badura z niejednego pieca chleb jedli. Czytając przykłady, którymi popierają swoje rady można odnieść wrażenie, że autorzy książki znaleźli się we właściwym miejscu. Lata przepracowane w międzynarodowych korporacjach czy przeprowadzone szkolenia z najlepszymi polskimi firmami to ogromny bagaż doświadczeń, który przemawia na korzyść książki. Poradnik przypomina amerykańskie podręczniki motywacyjne lub inne pozycje dla ludzi chcących osiągnąć sukces. Składa się z czytelnych i krótkich podrozdziałów, które rozkładają na czynniki pierwsze każdy element coachingu: od przygotowania po jego prowadzenie. Bardzo dobra jest również usilna próba namawiania czytelnika do utrwalenia i przećwiczenia zdobytej wiedzy. Metody rodem z sali ćwiczeniowych uczelni wyższych z całą pewnością poskutkują pozytywnie na zdolność zapamiętania i wprowadzenia w życie porad autorów książki.

 Niestety brakuje mi konsekwentnego podziału bloków tematycznych znajdujących się w podrozdziałach. Wszystkie informacje napisane są ciągiem – nawet dialogi z życia zawodowego autorów, które mogłyby znaleźć się w specjalnych szarych tabelkach, niczym tabelki case’owe rodem z wielu zagranicznych podręczników. W ciągu tekstu mamy przedstawione przykłady z życia zawodowego autorów, kwestie teoretyczne czy spisane krok po kroku sekwencje działań potrzebne do osiągnięcia sukcesu.

Książka Roberta Zycha i Wojciecha Badury jest moim zdaniem obowiązkową pozycją dla wszystkich chcących osiągnąć sukces z kierowaną przez siebie grupą. Nie ulega wątpliwości, że poradnik powinien mieć swoje stałe miejsce w biblioteczce każdego kierownika, prezesa, czy project managera. Warto zapamiętać, że „coach to ktoś taki, komu będziemy w stanie zaufać i pozwolimy aby posłuchał naszych refleksji o naszych dokonaniach w pracy, o naszych ambitnych planach i był świadkiem podejmowanych przez nas prób realizacji tych zamierzeń”. Dzisiaj już nie ma miejsca tylko na przywódców!

Autor: Arkadiusz Czerwiński

NewsyTrendy
Dodaj komentarz

3 myśli nt. „Recenzja książki – Szef w roli coacha

  1. Świetna książka. Dostałam od swojego zespołu w prezencie urodzinowym. Dawno nie czytałam tak lekko napisanej, a jednocześnie zawierającej tyle cennych uwag, pozycji. Mogę polecić każdemu, kto szuka inspirujących case studies i chciałby rozwinąć kompetencje z zakresu kierowania oraz zarządzania zespołem.

  2. Książka dla wszystkich, którzy szukają rzeczywistego wsparcia w działaniu!
    Coaching ostatnio obrósł w różne niefajne mity… Tymczasem dobrze prowadzony, może przynieść spore efekty – motywacja zespołu, sprzedaż, etc.
    Polecam!

  3. Lektura doskonała – powinna zostać wprowadzona jako podręcznik dla studentów. Ostatnio czytałem najnowszą książkę Roberta Zycha – „Szef w relacji z zespołem”, w której to opisuje wszystkie fazy rozwoju każdego zespołu pracowników. Warto sobie przyswoić tę wiedzę. :-)

Odpowiedz na „Marcin StachowiakAnuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Trol Intermedia

Trol Intermedia 

więcej
patronaty
Opublikował: Trol Intermedia / 3 komentarzy

Relacja z targów IT Future Expo...

IT Future Expo, coroczne spotkanie B2B, poświęcone trendom oraz innowacjom informatyczno-technologicznym odbyło się 7 i 8 września w Warszawie i gościło szerokie grono Specjalistów i...

Więcej
newsypatronaty
Opublikował: Trol Intermedia / 3 komentarzy

Meet Magento PL 2016 #mm16pl – relacja...

„The future of eCommerce is the person” to jedno zdanie z prelekcji biznesowej Alexandra Kitova oddaje klimat całego niezwykłego wydarzenia jakim było Meet Magento PL 2016. Konferencja odbyła...

Więcej
e-biznespatronaty
Opublikował: Trol Intermedia / 3 komentarzy

Psychologia sprzedaży, droga do sprawczości...

Sława i popularność jaka urosła wokół Pana Mateusza Grzesiaka, sprawiła, że sięgając po książkę „Psychologia sprzedaży” byłam pewna, że znajdę w niej wartościowe treści. Nie...

Więcej
newsypatronatytrendy
Opublikował: Trol Intermedia / 3 komentarzy

Komunikacja marketingowa 2030 – wywiad z aut...

Komunikacja marketingowa 2030. Technologiczna rewolucja i mentalna ewolucja to książka Roberta Stępowskiego wydana przez wydawnictwo Słowa i Myśli - przeczytajcie wywiad z autorem! Adam...

Więcej
jak-promowac-e-skleptrendy
Opublikował: Trol Intermedia / 3 komentarzy

(Insta)gram szaleństwa – sprzedaż na Instagr...

Koniec 2015 oraz pierwsza połowa roku 2016 przyniosła ze sobą wiele innowacji w branży Social Media oraz e-commerce. Zmiany zaczęły postępować powoli, a rozpoczęło się, jak to bywa –...

Więcej
e-biznes
Opublikował: Trol Intermedia / 3 komentarzy

Video marketing nie tylko na You Tube...

Inteligentny człowiek się nie nudzi? W dzisiejszych czasach, w świecie w którym jesteśmy dosłownie zasypywani informacjami – czy nuda jest w ogóle możliwa? Wystarczy włączyć komputer,...

Więcej