maj 11, 2016 Opublikował: Marta Rzymkowska / 0 komentarzy

Recenzja książki Techniki promocji sprzedaży

Rabat, promocja, obniżka, 40%, 50%, nawet do 70%! Czy na kimś z Was te sformułowania robią jeszcze wrażenie? No właśnie, i o tym jest ta książka…

Obserwując działania promocyjne polskich marek, trudno nie odnieść wrażenia, że obniżka ceny jest jedyną znaną im techniką promocyjną. A szkoda, bo możliwości jest wiele i zważywszy na coraz większą obojętność na promocje przeciętnego konsumenta – warto przyjrzeć się im bliżej.

Lata pracy autora dla wielu marek (wspomnę tu choćby Nestlé czy General Motors) zaowocowały zbiorem kilkunastu technik promocyjnych. Poza doświadczeniem Macieja Tesławskiego, książka bazuje też na wiedzy przyjaciół autora – grupy 10 osób, praktyków w dziedzinie marketingu, PR i badań. Wielki plus za nietypowy sposób napisania publikacji – ma ona formę dyskusji głównego autora z przyjaciółmi. Jak sami przyznają, nie uniknęli oni subiektywnych opinii, które moim zdaniem są tylko zaletą książki.

Publikacja została wzbogacona o liczne grafiki

Publikacja została wzbogacona o liczne grafiki

W książce z największą dokładnością opisane zostały takie techniki jak: kupony, premie, specjalne opakowania, niespodzianki, konkursy czy lokowanie produktu. Co ciekawe, niektóre z nich pozwalają na podniesienie ceny w okresie promocji. Wspomniane zagadnienia zostały opisane zarówno w odniesieniu do rynku B2C jak i B2B. Poza szczegółowym opisem każdej z technik – nie brak tu przykładów. Czytelnicy poznają te najciekawsze użyte przez marki takie jak: Coca-Cola, IKEA, Lucky Strike czy Tyskie.

Dla kogo jest książka? Moim zdaniem dla każdego, kto chce o technikach promocji sprzedaży dowiedzieć się więcej. Dzięki sporej ilości treści teoretycznej śmiało mogą po nią sięgnąć laicy. Publikacja przyda się także pracownikom agencji i firm, którzy na co dzień w praktyce zajmują się tą materią, gdyż o wielu z nich może nawet słyszeli, ale zbyt rzadko je stosują, a często – niestety nieskutecznie.

Patronat nad publikacją objęła również Klinika e-commerce

Patronat nad publikacją objęła również Klinika e-commerce

Maciej Tesławski

Pierwszy filozof marketingu. Współtwórca pierwszego polskiego letterhouse’u ABC Direct Contact i pierwszej wersji Ustawy o Ochronie Danych Osobowych. Współzałożyciel SMB. W ciągu swojej kariery współpracował z największymi agencjami w kraju i pracował dla największych firm, jak Nestlé czy General Motors. Był Prezesem Zarządu MRM, pracował też m.in. dla J. Walter Thompson i Grey Worldwide. Członek jury najbardziej prestiżowych konkursów: Złota Strzała, Boomerang i Superbrands. Oprócz pracy jako strateg rozwijał się jako dydaktyk. Współtworzył Szkołę Strategii Marki SAR. Prowadzi własną akademię MCA, gdzie przeszkolił kilkaset polskich firm. Od 2010 roku jest związany z Uniwersytetem Wrocławskim, gdzie wykłada strategię i marketing relacji oraz współtworzył kierunek Komunikacja Wizerunkowa. Autor książek: „Lojalność konsumenta”, „Strategia marketingowa” i „Praktyka brandingu”.

Wydawnictwo Słowa i Myśli

Publikuje książki o tematyce biznesowo-marketingowej oraz z pogranicza psychologii. Czytelnikami są menadżerowie, właściciele firm, specjaliści w zakresie sprzedaży, marketingu, trenerzy biznesu, a także wszyscy zainteresowani nowym, inspirującym spojrzeniem na ekonomię i biznes. Książki Wydawnictwa Słowa i Myśli to publikacje nowoczesne, ambitne i przełamujące schematy. Zachęcają do dyskusji, do spojrzenia głębiej, pobudzają do działania.

Autor: Marta Rzymkowska

E-biznesPatronaty
Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Marta Rzymkowska

Marta RzymkowskaSocial Media & Creative Manager Trol Intermedia

Z wykształcenia i zamiłowania ekonomistka i specjalistka Public Relations. Interesuje się modą i e-commerce w praktyce. Specjalista ds. Social Media w poznańskiej agencji Trol Intermedia. W TI odpowiada między innymi za komunikację marek kosmetycznych: Tisane i Black Lashes. Pasjonatka podróży i języków obcych. Doświadczenie zawodowe zdobywała między innymi w Brazylii i Hiszpanii.

więcej
patronatyjak-promowac-e-sklep
Opublikował: Marta Rzymkowska / 0 komentarzy

Strategia marketingowa według Tesławskiego...

Strategia marketingowa - który to już raz, prawda? Pozycji, zarówno tych zagranicznych jak i z naszego podwórka, czytałam (chętnie lub nie) wiele. Czym więc różni się ta książka od jej...

Więcej
e-biznestrendy
Opublikował: Marta Rzymkowska / 0 komentarzy

W market[r]ingu – czytając Vaynerchuka...

„Zapomnijcie o serialu Mad Men i Donie Draperze. On żył w łatwych czasach, w których nic nie ulegało zmianie przez trzydzieści lat.” To cytat z najnowszej książki Garego Vaynerchuka „W...

Więcej
e-biznespatronaty
Opublikował: Marta Rzymkowska / 0 komentarzy

Recenzja książki Techniki promocji sprzedaży...

Rabat, promocja, obniżka, 40%, 50%, nawet do 70%! Czy na kimś z Was te sformułowania robią jeszcze wrażenie? No właśnie, i o tym jest ta książka… Obserwując działania promocyjne...

Więcej
e-biznesjak-promowac-e-skleptrendy
Opublikował: Marta Rzymkowska / 0 komentarzy

Czy 2015 to rok mobile?...

Znowu nadszedł grudzień, i znowu czas na podsumowania. Jakim rokiem dla branży e-commerce był kończący swoje panowanie 2015? Na pewno dynamicznym i przynoszącym wiele zmian. Przed Wami trzy...

Więcej
trendy
Opublikował: Marta Rzymkowska / 0 komentarzy

Kampanie polityczne w Internecie – bhawo ja...

Kampanie polityczne… mam wrażenie że w Polsce to niekończąca się historia. W odróżnieniu od wielu państw, które organizują wybory prezydenckie, parlamentarne i samorządowe jednego dnia,...

Więcej
trendy
Opublikował: Marta Rzymkowska / 0 komentarzy

Promocja marki – recenzja książki...

Robert Stępowski w swojej książce pt. "PROMOCJA MARKI. PORADNIK DOBRYCH PRAKTYK", wydawnictwo Słowa i Myśli, pokusił się o subiektywną ocenę obecnych działań marketingowych. Trzeba...

Więcej