sty 27, 2015 Opublikował: Trol Intermedia / 0 komentarzy

RECENZJA: Prawnicy o nowej ustawie konsumenckiej!

Nowa ustawa o ochronie praw konsumenta weszła w życie 25 grudnia 2014 roku (przeczytaj więcej tutaj). I chociaż większość przedsiębiorców jest tego świadoma, to jednak nie każdy dość dobrze rozumie jej zapisy oraz narzucone przez nią nowe obowiązki informacyjne. Polskie Wydawnictwo Naukowe przy udziale prawników postanowiło omówić zapisy umowy i przełożyć je na język bardziej zrozumiały dla przedsiębiorców.

Efektem współpracy jest przejrzysta i przystępnie napisana publikacja zatytułowana „Ustawa o prawach konsumenta. Umowy zawierane przez internet. Praktyczny komentarz” autorstwa Aleksandry Płucienik, Michała Kluski i Grzegorza Wanio. Książkę podzielono na 9 rozdziałów – bloków tematycznych. Każdy z nich poświęcony jest innemu zagadnieniu (np.  świadczeniom niezamówionym przez konsumenta, czy też odstąpieniu od umowy zawartej na odległość), zawiera też przydatną w planowaniu lektury listę poruszanych w nim zagadnień.

Każdy rozdział rozpoczynają uwagi/informacje ogólne, z których płynnie przejść można do bardziej szczegółowych podrozdziałów opatrzonych konkretnymi przykładami z praktyki (np. „Pani Maria otrzymała pocztą przesyłkę…”), rysunkami, tabelami, klauzulami niedozwolonymi, czyli abuzywnymi (wraz z numerami wpisów w Rejestrze Klauzul Niedozwolonych), fragmentami decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, wyrokami sądów powszechnych oraz wytycznymi Komisji Europejskiej w sprawie stosowania nowych przepisów.

Z książki dowiesz się między innymi:

- ile czasu ma konsument na odstąpienie od umowy?

- czy można zwrócić towar uszkodzony?

- czy przedsiębiorca musi zwrócić koszt dostawy?

- co zmienić w ścieżce zakupowej sklepu internetowego?

- co powinien zawierać regulamin sklepu internetowego?

- jak poprawnie oznaczyć przycisk służący złożeniu zamówienia w e-sklepie?

- jakie uprawnienia ma przedsiębiorca podczas kontroli prowadzonej przez Prezesa UOKiK?

- czy postępowanie może dotyczyć praktyki, która została zaniechana?

- jak skutecznie uchronić się przed karą pieniężną?

Choć zagadnienia prawne do najprzyjemniejszych i najłatwiejszych nie należą, „Ustawę o prawach konsumenta (…)” czyta się bez problemów. Może to być lektura na jeden raz lub podręcznik, do którego sięgnie się w przypadku wątpliwości odnośnie prawnego zagadnienia. Struktura jest przejrzysta i znalezienie odpowiedzi na konkretne pytanie zajmuje mało czasu.

Oprócz zapisów ustawy o ochronie praw konsumenta, publikacja PWN uwzględnia również zmiany przepisów dotyczących kontroli i postępowania w sprawie naruszenia zbiorowych interesów konsumentów prowadzonych przez Prezesa UOKiK. To czyni z niej publikację kompleksową i pozycję obowiązkową dla wszystkich, którzy swój biznes chcą prowadzić profesjonalnie.

Więcej o książce oraz link do zakupu: http://ksiegarnia.pwn.pl/produkt/261975/ustawa-o-prawach-konsumenta.html

foto1

foto2

Autor: Natalia Bednarz

Prawo
Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Trol Intermedia

Trol Intermedia 

więcej
patronaty
Opublikował: Trol Intermedia / 0 komentarzy

Relacja z targów IT Future Expo...

IT Future Expo, coroczne spotkanie B2B, poświęcone trendom oraz innowacjom informatyczno-technologicznym odbyło się 7 i 8 września w Warszawie i gościło szerokie grono Specjalistów i...

Więcej
newsypatronaty
Opublikował: Trol Intermedia / 0 komentarzy

Meet Magento PL 2016 #mm16pl – relacja...

„The future of eCommerce is the person” to jedno zdanie z prelekcji biznesowej Alexandra Kitova oddaje klimat całego niezwykłego wydarzenia jakim było Meet Magento PL 2016. Konferencja odbyła...

Więcej
e-biznespatronaty
Opublikował: Trol Intermedia / 0 komentarzy

Psychologia sprzedaży, droga do sprawczości...

Sława i popularność jaka urosła wokół Pana Mateusza Grzesiaka, sprawiła, że sięgając po książkę „Psychologia sprzedaży” byłam pewna, że znajdę w niej wartościowe treści. Nie...

Więcej
newsypatronatytrendy
Opublikował: Trol Intermedia / 0 komentarzy

Komunikacja marketingowa 2030 – wywiad z aut...

Komunikacja marketingowa 2030. Technologiczna rewolucja i mentalna ewolucja to książka Roberta Stępowskiego wydana przez wydawnictwo Słowa i Myśli - przeczytajcie wywiad z autorem! Adam...

Więcej
jak-promowac-e-skleptrendy
Opublikował: Trol Intermedia / 0 komentarzy

(Insta)gram szaleństwa – sprzedaż na Instagr...

Koniec 2015 oraz pierwsza połowa roku 2016 przyniosła ze sobą wiele innowacji w branży Social Media oraz e-commerce. Zmiany zaczęły postępować powoli, a rozpoczęło się, jak to bywa –...

Więcej
e-biznes
Opublikował: Trol Intermedia / 0 komentarzy

Video marketing nie tylko na You Tube...

Inteligentny człowiek się nie nudzi? W dzisiejszych czasach, w świecie w którym jesteśmy dosłownie zasypywani informacjami – czy nuda jest w ogóle możliwa? Wystarczy włączyć komputer,...

Więcej