lut 24, 2014 Opublikował: Pawel Kowalski / 0 komentarzy

Responsywna czy mobilna wersja e-sklepu?

Prawie połowa właścicieli sklepów internetowych zauważa wzrost ilości zamówień generowanych przez urządzenia przenośne. Jeśli e-sklep nie jest dostosowany do wyświetlania treści na takich akcesoriach, to poruszanie się po nim jest dla klienta koszmarem.

Znalezienie informacji oraz nawigacja wymaga bardzo dużo czasu i cierpliwości. Może to zniechęcać odbiorców do zakupów. Dotyczy to również stron internetowych oraz katalogów produktów, do których klienci chcą mieć szybki i łatwy dostęp.

Jeśli zdecydujesz się na dopasowaną wersję sklepu internetowego, czy strony internetowej, musisz podjąć decyzję o wyborze technologii – mobilnej lub responsywnej. Co wybrać?

Na czym polega responsywność?

Na początku określmy, czym się różnią te dwa rozwiązania. Wersja mobilna dotyczy wyłącznie smartfonów, tabletów oraz czytników e-booków. Jest to odrębna strona dla standardowej wersji, ma osobną grafikę, domenę, treści oraz sposób nawigowania.

Drugą możliwością jest strona responsywna (Responsive Web Design), która oznacza płynne dostosowanie treści na stronie do rozdzielczości ekranu. Zmienia się jej wygląd, zawartość oraz nawigacja. Strona responsywna wyświetla się na wszystkich urządzeniach, począwszy od komputerów stacjonarnych, tabletów aż po smartfony i inne dostępne na rynku. W przeciwieństwie do wersji mobilnej adres url jest ten sam. Jest to jedno rozwiązanie dla wszystkich interfejsów.

Główną zaletą tego rozwiązania jest wygoda przeglądania – ta wersja jest spójna, dostosowana, atrakcyjna graficznie i estetyczna. Klient odczuje wygodę w poruszaniu się po stronie, a jej przeglądanie nie wymaga instalacji żadnych dodatkowych aplikacji.

Konsumenci kupują mobilnie

Dostosowanie sklepu internetowego do urządzeń mobilnych jest koniecznością. W 2012 r. wzrost odwiedzin e-sklepów ze wspomnianych urządzeń wzrósł w porównaniu do ubiegłego roku aż o 30 proc., wynika z raportu „M-commerce w praktyce”. Ilość konsumentów robiących zakupy z urządzeń mobilnych stale rośnie. Przykładowo w Wielkiej Brytanii ilość zamówień w 2012 r. w porównaniu do 2011 r. wzrosła o 204 proc.!!! Takie wyniki mogą zachęcać do inwestycji w nową wersję sklepu internetowego.

Warto też wspomnieć o pozycjonowaniu – wyszukiwarka Google będzie wyróżniać e-sklepy oraz strony dostosowane do współczesnych standardów. Wyróżnianie ma polegać na premiowaniu ich pozycji w wynikach.

Sprzedaży m-commerce nie należy traktować jako chwilowego trendu czy drobnego kanału sprzedaży. Prognozy potwierdzają – ilość transakcji zawieranych przez urządzenia mobilne będzie rosła. Posiadanie wersji RWD e-sklepu jest obecnie najbardziej wiodącym trendem. To technologia, która dostosowuje się do użytkownika, a nie odwrotnie!

E-biznesTrendy
Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Pawel Kowalski

Pawel KowalskiPraktyk i doradca biznesowy e-commerce TI Agency

Studia skończył na wydziale zarządzania na Uniwersytecie Ekonomiczny. Z branżą internetową związany od ponad 6 lat. Specjalizuje się w zakresie użyteczności i user experience. Aktualnie pracuje w agencji Trol Intermedia, gdzie odpowiada za pozyskiwanie i obsługę kluczowych klientów. Pasjonat e-commerce.

więcej
e-biznestrendy
Opublikował: Pawel Kowalski / 0 komentarzy

Responsywna czy mobilna wersja e-sklepu?...

Prawie połowa właścicieli sklepów internetowych zauważa wzrost ilości zamówień generowanych przez urządzenia przenośne. Jeśli e-sklep nie jest dostosowany do wyświetlania treści na...

Więcej
e-biznes
Opublikował: Pawel Kowalski / 0 komentarzy

Integracja sklepu internetowego z Allegro...

Dwustronna integracja sklepu internetowego z  Allegro to znacząca oszczędność czasu związanego z obsługą aukcji. Cały proces aukcyjny odbywa się automatycznie, produkt jest wystawiany z...

Więcej
e-biznes
Opublikował: Pawel Kowalski / 0 komentarzy

Integracja sklepu internetowego z systemem magazyn...

System klasy ERP jest jednym z najważniejszych elementów oprogramowania firmy. Jeśli dodatkowo firma prowadzi sklep internetowy a jej system ERP nie jest zintegrowany ze e-sklepem, może...

Więcej
e-bizneswydarzenia
Opublikował: Pawel Kowalski / 0 komentarzy

Zakupy z Google już w Polsce...

Od dłuższego czasu wszystkie znaki na niebie i ziemi, a w szczególności te w wyszukiwarce Google, wskazywały na pojawienie się w najbliższym czasie nowej usługi – Zakupy Google. W czwartek...

Więcej
e-biznes
Opublikował: Pawel Kowalski / 0 komentarzy

Service design – projektowanie usług...

Nikogo nie dziwi pojęcie projektowania w kontekście tworzenia produktów, interfejsów czy grafiki, według wcześniej zaplanowanych schematów i wytycznych. Niemniej jednak warto pamiętać o tym,...

Więcej