Zadowolenie klienta to w sprzedaży kluczowa kwestia. Każdy sprzedawca dąży do pozyskania jak największej liczby stałych klientów. Aby jednak to osiągnąć, należy skoncentrować się na jego potrzebach i zyskać jego zaufanie. E-commerce chat powstał myślą o tych firmach, które chcą przełamać barierę, jaka w sprzedaży internetowej jest pomiędzy sprzedawcą i klientem. Dzięki temu można być „bliżej” klienta, na co szczególną uwagę zwraca się w e-commerce.
Różnic pomiędzy sprzedażą internetową, a tradycyjną jest wiele. Obie formy sprzedaży mają swoje zalety, jak również wady i to nad nimi należy pracować, na nich się koncentrować i starać się je w maksymalny sposób zminimalizować. Osoby, które zdają sobie z tego sprawę, stworzyły NGChat, dzięki któremu e-handel ma o kilka słabych stron mniej.
Starcie gigantów, czyli sprzedaż online i offline
Porównanie tych dwóch form sprzedaży pozwoli nam bliżej poznać ich plusy i minusy, i jednocześnie uświadomić sobie, jak wiele możemy zyskać, korzystając z e-commerce chatu. Bez wątpienia sprzedaż tradycyjna ma dłuższą historię, a co za tym idzie, jest bardziej znana i korzystają z niej szczególnie osoby starsze, które są wierni tradycyjnym rozwiązaniom. Jak można łatwo wywnioskować ze sprzedaży online korzystają ludzie młodzi, ceniący sobie czas, wygodę i możliwość szybkiego dokonywania zakupu bez wychodzenia z domu.
Również liczne promocje i okazyjne ceny przyciągają klientów do sklepów online. Do wad e-sprzedaży i jednocześnie zalet sprzedaży tradycyjnej zaliczyć można brak bezpośredniego kontaktu z klientem i brak możliwości dotknięcia, i sprawdzenia produktu, który chcemy kupić. NGchat stawia czoła tej pierwszej wadzie, co jak się okazuje, ma większe znaczenie, niż możliwość wzięcia do ręki towaru i jego dokładnego obejrzenia.
Sklepy internetowe są coraz częściej odwiedzane przez klientów. Tym samym tradycyjna forma zakupu traci na znaczeniu. Sprzedawcy muszą zatem przykładać coraz większą wagę nie do samego towaru i oferty, ale do obsługi klienta. Dzisiaj nie liczy się jedynie to, co sprzedajemy, ale jak to robimy.
Na Twoją korzyść
E-commerce chat to same korzyści, a jedyną wadą jest to, że mamy dodatkowy obowiązek polegający na regularnym kontakcie z klientem. To jednak nie powinno być argumentem, który doprowadza do rezygnacji z takiego rozwiązania. Oczywistą kwestią jest to, że własna firma wymaga rozwoju, nieustannego doskonalenia i wprowadzania zmian w oparciu o nowo powstające technologie. Jeżeli chcemy być lepsi, musimy o to zadbać.
To rozmowa z klientem w czasie rzeczywistym. W przypadku maili czas ten znacząco się wydłuża. Użytkownik wysyła do nas wiadomość, po czym musi czekać na odpowiedź kilka godzin, a czasem nawet dzień czy dwa. Co w przypadku, kiedy potrzebuje natychmiastowej informacji na temat konkretnego produktu czy procesu zakupowego? Dlatego warto jest otworzyć w swoim e-sklepie nowy kanał komunikacji, jakim jest live chat.
Kontakt z klientem mamy przez cały czas jego pobytu na naszej stronie. Możemy mu pomóc dokonać wyboru i sprawniej przeprowadzić przez cały proces zakupowy. Sam użytkownik czuje się bezpieczniej, ponieważ wie, że w każdej chwili może liczyć na wsparcie z naszej strony. W większości przypadków klienci, którzy wybierają sklepy stacjonarne, a nie internetowe czynią to, ponieważ idąc do sklepu, mogą porozmawiać ze sprzedawcą i zapytać o radę. Sam kontakt face to face jest dla nich przeważającą cechą sklepów offline.
Jeżeli chcemy przekonać do nas klientów, musimy dać im coś więcej, coś, co będzie dawało im bezpieczeństwo, którego jeszcze do niedawna w e-commerce brakowało. Wszystko, co było związane z korzystaniem z usługi firm przez Internet, postrzegano jako mało wiarygodne i dopiero z czasem udało się przekonać do tego społeczeństwo. Skoro mamy aplikację, która może przybliżyć nas do klienta, to dlaczego by z niej nie skorzystać?
NGchat to:
- brak ograniczeń
- bezpośredni kontakt z klientem
- możliwość zaproponowania mu produkt, którego szuka
- możliwość poznania swojej grupy docelowej, jej potrzeb i oczekiwań
- rosnące zaufanie wśród klientów
- budowanie pozytywnej opinii o marce
- nowoczesne i innowacyjne podejście do sprzedaży.