lip 15, 2013 Opublikował: Trol Intermedia / 0 komentarzy

Rozwiń swój e-biznes w 6 krokach

Wielu wciąż wydaje się, że biznes w Internecie jest jak każdy inny. Rozłożyć stoisko, zaprezentować produkty i sprzeda się samo. Ktoś trafi do nas przez przypadek, zainteresowany zostanie, a  w końcu kupi i z pewnością do sklepu wróci. To jarmarczne myślenie nagminnie powtarza się wśród e-biznesów: wystarczy mieć pomysł, dodać kilka aukcji i samo jakoś ruszy. Rozpoczynanie biznesu na platformach aukcyjnych to nie błąd, jednak już na tym etapie warto mieć wizję własnego niepowtarzalnego biznesowego „JA”. A w przyszłości pomyśleć o własnej platformie.

Poznajcie 6 kroków niezbędnych do rozwoju e-biznesu!

1. Planuj i analizuj

Planowanie działań w strategii marketingowej, to podstawa rozwoju firmy. Zorganizowane działania prowadzą do umocnienia pozycji marki na rynku. Marka to nie tylko nazwa – to wizja całego e-biznesu. A to od wizji zależy często, czy  klient kupi nasz produkt, czy z niego zrezygnuje.

Planowanie działań zacznij od określenia rynku, ponieważ rynek to przede wszystkim klienci. To oni potencjalnie chcą kupić twój produkt, musisz więc do nich skutecznie dotrzeć. Pamiętaj jednak, że w obecnej sytuacji, kiedy każdy z klientów ma do wyboru dziesiątki, setki bądź tysiące ofert, twoja oferta musi być dobrze przemyślana.

Zastanów się, co ludzi zniechęca do zakupów oferowanego przez ciebie produktu, co wpływa na ich decyzje zakupowe, jakie są ich motywacje. Staraj się znaleźć niszę, która znajduje się niemalże w każdej dziedzinie – im lepiej zaspokoisz potrzeby klienta, tym masz większe szanse na sukces. Nie zapomnij o przyjrzeniu się działaniom swojej konkurencji, dzięki temu będziesz wiedział, czy masz się kogo obawiać i będziesz mógł czerpać z jej sukcesów i błędów.

2. Sprzedaj idee

Produkty można kupić wszędzie, a gdzie można kupić idee? Twoje kreatywne i nieszablonowe działania gwarantują to, że zostaniesz zapamiętany. Jeśli chcesz, by twój e-biznes zapisał się w świadomości klientów, skup się na działaniach niestandardowych. Nie powielaj rozwiązań konkurencji, daj klientom możliwość skorzystania z nowego pomysłu, który lepiej będzie realizował ich potrzeby. Stań się ich ulubionym sklepem, a nie jednym z wielu, na których ofertę natrafili.

Jeśli nie będziesz się wyróżniał, znikniesz wśród dziesiątek podobnych konkurencyjnych firm. „Wyróżnij się lub zgiń” – to hasło powinno być znane każdemu, kto próbuje swoich sił w e-biznesie. Im lepsza idea i pomysł na prowadzenie biznesu, tym większa szansa na to, że twój biznes wyróżni się spośród innych i na stałe przyciągnie klientów.

3. Nazwa ma znaczenie!

Nazwa twojego sklepu ma znaczenie. To ta część e-biznesu, która stanowi wrota do sukcesu. Jeśli nazwa zainteresuje lub zaintryguje klientów masz szansę na to, że zechcą poznać twoją ofertę. Im bardziej wyróżniająca się i chwytliwa nazwa, tym większe szanse na to, że pozostanie w ich świadomości. Spójrz na konkurencję – tam z pewnością znajdziesz wiele przykładów na to, jak swojej firmy NIE nazywać, bowiem wszelkie nic nie mówiące połączenia wyrazów nie przyciągną uwagi. Nazwa musi się nieść za sobą pozytywne skojarzenia. Ważne też, by przekazywała pewną wartość, bądź idee biznesu. Im więcej pozytywnych skojarzeń i nawiązań do założeń marki, tym większa szansa na to, że zostaniesz zauważony i zapamiętany.

4. Pozwól sobie zaufać

Na rynku wciąż istnieje wiele sklepów, które w przypadku problemów z transakcjami zamiast kontaktu z klientem wybierają… milczenie. Ignorancja klienta to jeden z największych zarzutów, jaki można postawić sklepom internetowym. W tej dziedzinie łatwo o zdobycie przewagi nad konkurencją, budowanie wokół marki pozytywnych emocji i zaufania, które jest szczególnie ważne w przypadku sklepów internetowych. Jeśli klient będzie w centrum zainteresowania masz szansę na stopniowe budowanie zaufania, a tym samym zwiększanie liczby klientów. Nic tak nie przyciąga do e-sklepu jak pozytywna rekomendacja zadowolonych z transakcji. Budowanie wiarygodności i realizacja założeń, swoistego kodeksu postępowania wobec klientów, to podstawa sukcesu każdego e-biznesu!

5. Bez reklamy ani rusz!

Sklep internetowy bez reklamy nie istnieje. Bez promocji nie masz szans, by zaistnieć – im szybciej się o tym przekonasz tym lepiej. Reklama jest niezbędna – to już wiemy. Pojawia się jednak pytanie: co, gdzie, za ile? Która reklama się opłaca, która przynosi wymierne korzyści? O tym musisz przekonać się, testując różne rodzaje promowania biznesu. Masz do dyspozycji wiele sposobów i narzędzi które pomogą w działaniach reklamowych: reklamy w wyszukiwarkach, blogi, portale społecznościowe, marketing szeptany lub bezpośredni. Jeśli nie posiadasz wiedzy, narzędzi ani czasu, zwróć się o pomoc do specjalistów.
Na początku musisz zapoznać klientów ze swoją marką, przedstawić się z jak najlepszej strony. Pamiętaj, pierwsze wrażenie robi się tylko raz dlatego dobieraj odpowiednie narzędzia, docieraj do jak największej liczby odbiorców i łam schematy. Ucz się na błędach i nie oczekuj natychmiastowych efektów. W tym przypadku cierpliwość i kreatywność popłacają szczególnie.

6. Myśl ogólnie, skup się na szczegółach

Myślenie perspektywiczne to doskonały motor napędowy każdego przedsiębiorcy – im bardziej skupiasz się na celach i planach długofalowych, tym lepiej powinieneś poruszać się w bieżącej działalności, mającej na celu zdobywanie pozycji na rynku. Rynki międzynarodowe to duże wyzwanie dla każdego przedsiębiorcy, który swoje aspiracje i nowatorskie pomysły w dziedzinie e-handlu chce rozprzestrzeniać na kolejne rynki.

Tworzenie biznesu internetowego związane jest z wieloma wątpliwościami, którym można zaradzić, stosując się do kilku prostych zasad, które eliminują mniejsze problemy i pozwalają skupić się na zdobywaniu pozycji na rynku.

Autor: Alicja Dahlke

E-biznesPromocja e-sklepu
Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Trol Intermedia

Trol Intermedia 

więcej
patronaty
Opublikował: Trol Intermedia / 0 komentarzy

Relacja z targów IT Future Expo...

IT Future Expo, coroczne spotkanie B2B, poświęcone trendom oraz innowacjom informatyczno-technologicznym odbyło się 7 i 8 września w Warszawie i gościło szerokie grono Specjalistów i...

Więcej
newsypatronaty
Opublikował: Trol Intermedia / 0 komentarzy

Meet Magento PL 2016 #mm16pl – relacja...

„The future of eCommerce is the person” to jedno zdanie z prelekcji biznesowej Alexandra Kitova oddaje klimat całego niezwykłego wydarzenia jakim było Meet Magento PL 2016. Konferencja odbyła...

Więcej
e-biznespatronaty
Opublikował: Trol Intermedia / 0 komentarzy

Psychologia sprzedaży, droga do sprawczości...

Sława i popularność jaka urosła wokół Pana Mateusza Grzesiaka, sprawiła, że sięgając po książkę „Psychologia sprzedaży” byłam pewna, że znajdę w niej wartościowe treści. Nie...

Więcej
newsypatronatytrendy
Opublikował: Trol Intermedia / 0 komentarzy

Komunikacja marketingowa 2030 – wywiad z aut...

Komunikacja marketingowa 2030. Technologiczna rewolucja i mentalna ewolucja to książka Roberta Stępowskiego wydana przez wydawnictwo Słowa i Myśli - przeczytajcie wywiad z autorem! Adam...

Więcej
jak-promowac-e-skleptrendy
Opublikował: Trol Intermedia / 0 komentarzy

(Insta)gram szaleństwa – sprzedaż na Instagr...

Koniec 2015 oraz pierwsza połowa roku 2016 przyniosła ze sobą wiele innowacji w branży Social Media oraz e-commerce. Zmiany zaczęły postępować powoli, a rozpoczęło się, jak to bywa –...

Więcej
e-biznes
Opublikował: Trol Intermedia / 0 komentarzy

Video marketing nie tylko na You Tube...

Inteligentny człowiek się nie nudzi? W dzisiejszych czasach, w świecie w którym jesteśmy dosłownie zasypywani informacjami – czy nuda jest w ogóle możliwa? Wystarczy włączyć komputer,...

Więcej