kwi 18, 2017 Opublikował: Marta Ogorzałek / 0 komentarzy

Skąd brać pomysły na wpisy na Facebooku?

Częstym problemem osób prowadzących działania w mediach społecznościowych jest brak pomysłów na wpisy na Facebooku. Jasne jest, że nie możemy umieszczać samych postów sprzedażowych – zależy nam na sprzedaży, ale ta nieuchronnie zmaleje jeśli nasi fani nie będą zaangażowani!

Pierwszym krokiem do tworzenia angażujących treści jest zastanowienie się/sprawdzenie jaki jest profil Twoich fanów (w jakim są wieku? Czy przeważa jedna z płci? Czym są zainteresowani? Na jakie treści reagują najlepiej?). To pozwoli na ustalenie podstawowej strategii oraz języka w jakim będziesz komunikować się z fanami. Kolejnym krokiem we wdrażaniu strategii jest zapoznanie się z narzędziem, którym operujesz. Sprawdź ile możliwości (formatów postów/reklam) proponuje Facebook. Nie poprzestawaj na jednym typie! Pamiętaj, że wszędzie jakość ma znaczenie – a o jakości Twojego profilu świadczy między innymi ilość formatów postów jakie wykorzystujesz – oczywiście nie tylko to ;)

SOS! Czyli skąd brać pomysły na wpisy na Facebooku?

Oto moja propozycja kilku miejsc, z których sama korzystam. Pamiętaj jednak, że wiele zależy od branży w której działasz.

1. Życie codzienne – naprawdę! Nie dość, że może przynieść wiele inspiracji, pomysłów na posty na Facebooku to dodatkowo “ożywi” profil. Nie bój się co jakiś czas umieść na fanpage’u posta nie planowanego. Inspiruj się aktualnymi wydarzeniami. Bądź na topie.

2. Fanpage konkurencji – to skarbiec, w którym znajdziesz ciekawe pomysły na wpisy na Facebooku. Pamiętaj że obserwujesz i inspirujesz się, ale nie kopiujesz – konkurencja też może mieć fajne pomysły, które nasuną Ci Twój własny, ale naprawdę nie ma sensu kopiować.

3. Kalendarz Świąt – jest całe mnóstwo świąt takich, o których nikt nie wie oraz tych o których wiedzą wszyscy. Prawie każdego dnia możesz znaleźć okazję do świętowania – dzień czekolady, dzień przytulania, dzień książki – fajnie “podane” może zainteresować/zaangażować Twoich fanów.

Pomysł na wpis - Dzień Kobiet

 

skąd brać pomysły na wpisy na Facebooku

4. Cytaty – kto ich nie lubi? A interesujące cytaty można znaleźć w odniesieniu do właściwie każdej branży!

Cytaty na Facebooku zwiększają zaangażowanie

5. Z życia firmy – w firmie dzieje się coś ciekawego? Jakieś zmiany? Nie bój się poinformować o tym fanów – niech będą na bieżąco ze wszystkimi nowościami.

pomysły na wpisy na Facebooku

7. Podkręć atmosferę – szykuje się konkurs? Może jakieś ważne wydarzenie? Niech będzie to inspiracją na kolejnego posta, który podkręci atmosferę wśród fanów.

8. Blog firmowy – nie warto pomijać synergii pomiędzy kanałami, a ją zapewni Ci inspirowanie się postami z bloga. Należy również pamiętać o tym, że działanie to ma pozytywny wpływ na SEO naszego bloga :).

pomysły na FB

9. Newslettery – i te tworzone w Twojej firmie oraz te które wysyła konkurencja, ale nie tylko ;) Inspiracja jest wszędzie!

10. Pytaj – zadaj pytanie, niech zainspirują Cię fani – zapytaj ich czego oczekują o czym chcą czytać co chcą oglądać lub o cokolwiek innego!

posty na fb

Pytając nawiązujesz relację - zadbaj o fanów na Facebooku

Obserwuj i analizuj trendy – wiedzę na ten temat możesz czerpiać m.in z Google Trends, raportów Sotrender czy Yahoo! Buzz Index które pomogą w monitoringu najczęściej wpisywanych fraz.

Mam nadzieję, że miejsca z których ja czerpię pomysły na wpisy na Facebooku pomogą przyniosą i Tobie masę nowych inspiracji.

Nie bój się eksperymentować! Sprawdzaj co lubią Twoi fani – analizuj i wyciągaj wnioski.

Interesuje Cię kanał jakim jest Facebook? Przeczytaj zatem co Zbigniew Tobolski pisze na temat Sklepu na facebooku
Promocja e-sklepu
Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Marta Ogorzałek

Marta Ogorzałek 

Z wykształcenia psycholog z zamiłowania Online Marketing Specialist. Z branżą związana od 2015 roku. Od tego czasu miała okazję zdobywać doświadczenie w szeroko pojętnym marketingu online oraz offline. Uczestniczyła również w koordynacji wdrażania sklepów/serwisów internetowych. Konikiem Marty jest email marketing - łącznie z kodowanie "kuloodpornych" newsletterów oraz Marketing Automation. Marki z którymi m.in współpracowała to Swiss, Praktiker czy Red is Bad. Prywatnie miłośniczka kotów, uwielbiająca dobrą literaturę oraz wizyty na siłowni.

więcej
jak-promowac-e-sklep
Opublikował: Marta Ogorzałek / 0 komentarzy

Skąd brać pomysły na wpisy na Facebooku?...

Częstym problemem osób prowadzących działania w mediach społecznościowych jest brak pomysłów na wpisy na Facebooku. Jasne jest, że nie możemy umieszczać samych postów sprzedażowych -...

Więcej