mar 27, 2014 Opublikował: Trol Intermedia / 0 komentarzy

Skuteczna wyszukiwarka w sklepie internetowym

Pierwszą funkcją, z której korzystają internetowi konsumenci jest wyszukiwarka, która ma za zadanie skrócić czas zakupu i przenieść odbiorców bezpośrednio do poszukiwanego produktu. Często zdarza się, że wyszukiwanie asortymentu za pomocą wyszukiwarki nie przynosi rezultatu, mimo że dany produkt znajduje się w ofercie e-sklepu. Z czego to wynika i jak powinna wyglądać idealna wyszukiwarka? O tym w dzisiejszym wpisie.

Sprzedawcom zależy na tym, żeby ich e-sklep był interesujący, funkcjonalny, przejrzysty. Wiele czasu i nakładów finansowych poświęcają na atrakcyjny design, profesjonalne i atrakcyjne zaprezentowanie produktów oraz ich podział na kategorie. Często zapomina się jednak o wyszukiwarce, która jest kluczowym elementem.

Czas zakupów stanowi jeden z ważniejszych elementów oceny zadowolenia klientów. Dzisiaj konsumenci, ze względu na dynamikę życia, preferują szybkie zakupy. Czas, jaki należy poświęcić na zakupy z wykorzystaniem drzewa kategorii w porównaniu z wyszukiwaniem produktów za pomocą wyszukiwarki jest zdecydowanie dłuższy i przyjemniejszy. To dlatego sprawna wyszukiwarka jest tak ważna. Szybkie zakupy to przyszłość e-handlu!

Rezygnacja z zakupów, która jest spowodowana niedopasowaniem produktu do potrzeb jest jeszcze do zaakceptowania. Konsument nie jest grupą docelową e-sklepu. Jednak nie dotarcie do produktu, który jest w ofercie, stanowi poważny problem. Może spowodować znaczną utratę klientów oraz zysku. Zrażony internauta już do tego sklepu nie wróci.

Pierwszą ważną cechą jest wyświetlanie asortymentu dostępnego w e-sklepie. Często dochodzi do sytuacji, w której konsumentowi wyświetla się produkt niedostępny w sprzedaży. Najbardziej dopasowane wyniki powinny się pojawiać na samej górze listy. Dodatkowo po zadaniu pytania wpisana fraza nie może się wymazywać. Ułatwia to dalsze zawężenie wyników przed dopisanie kolejnych zwrotów.

Poza tym istotne jest, żeby wyszukiwarka obsługiwała język polski – ortografię, gramatykę oraz przewidywała możliwość literówek. Coraz częściej wyszukiwarki sugerują odpowiedzi. Klienci docenią łatwość i wygodę zakupów, bez konieczności kontrolowania drobnych błędów.

Kolejną istotną kwestią jest umiejscowienie wyszukiwarki – powinna być ona widoczna, znajdować się na wysokości oczu i powinna być dostępna zaraz po wejściu do sklepu internetowego. Należy unikać położenia jej w miejscu, gdzie normalnie pojawiają się reklamy, czyli po prawej stronie. To budzi negatywne skojarzenia.

Komunikat znajdujący się przy oknie wyszukiwarki musi być dokładny. Internauta powinnien wiedzieć, co ma zrobić. Odchodzi się o wyszukiwarek zbudowanych wyłącznie z okna i grafiki lupy. Bardziej funkcjonalny jest napis „szukaj” lub „wpisz czego szukasz”.

Ważne jest, żeby klient miał możliwość uwzględniania poszczególnych kryteriów produktów. W tym celu po wpisaniu odpowiedniego słowa powinno się pojawić drzewko kategorii, które pozwoli sprecyzować oczekiwania, zawęzić wyniki.

Autor: Alicja Dahlke

E-biznes
Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Trol Intermedia

Trol Intermedia 

więcej
patronaty
Opublikował: Trol Intermedia / 0 komentarzy

Relacja z targów IT Future Expo...

IT Future Expo, coroczne spotkanie B2B, poświęcone trendom oraz innowacjom informatyczno-technologicznym odbyło się 7 i 8 września w Warszawie i gościło szerokie grono Specjalistów i...

Więcej
newsypatronaty
Opublikował: Trol Intermedia / 0 komentarzy

Meet Magento PL 2016 #mm16pl – relacja...

„The future of eCommerce is the person” to jedno zdanie z prelekcji biznesowej Alexandra Kitova oddaje klimat całego niezwykłego wydarzenia jakim było Meet Magento PL 2016. Konferencja odbyła...

Więcej
e-biznespatronaty
Opublikował: Trol Intermedia / 0 komentarzy

Psychologia sprzedaży, droga do sprawczości...

Sława i popularność jaka urosła wokół Pana Mateusza Grzesiaka, sprawiła, że sięgając po książkę „Psychologia sprzedaży” byłam pewna, że znajdę w niej wartościowe treści. Nie...

Więcej
newsypatronatytrendy
Opublikował: Trol Intermedia / 0 komentarzy

Komunikacja marketingowa 2030 – wywiad z aut...

Komunikacja marketingowa 2030. Technologiczna rewolucja i mentalna ewolucja to książka Roberta Stępowskiego wydana przez wydawnictwo Słowa i Myśli - przeczytajcie wywiad z autorem! Adam...

Więcej
jak-promowac-e-skleptrendy
Opublikował: Trol Intermedia / 0 komentarzy

(Insta)gram szaleństwa – sprzedaż na Instagr...

Koniec 2015 oraz pierwsza połowa roku 2016 przyniosła ze sobą wiele innowacji w branży Social Media oraz e-commerce. Zmiany zaczęły postępować powoli, a rozpoczęło się, jak to bywa –...

Więcej
e-biznes
Opublikował: Trol Intermedia / 0 komentarzy

Video marketing nie tylko na You Tube...

Inteligentny człowiek się nie nudzi? W dzisiejszych czasach, w świecie w którym jesteśmy dosłownie zasypywani informacjami – czy nuda jest w ogóle możliwa? Wystarczy włączyć komputer,...

Więcej